Ukończył wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej.
Od początku lat 90-tych pracował najpierw w firmie Nissan Poland, a później Ford Polska gdzie był m.in odpowiedzialny za planowanie sprzedaży oraz dystrybucji aut. Równolegle rozwijał działalność analityczną tworząc Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Zdobyte doświadczenie zarówno na konkretnych stanowiskach w przedstawicielstwach producentów oraz we współpracy z dealerami pozwoliło mu na elastyczne dopasowywanie tworzonych materiałów pod kątem konkretnych odbiorców, co przyczyniło się do dynamicznego rozwoju firmy. Poszerzany stopniowo zakres zbieranych oraz przetwarzanych informacji umożliwił dotarcie także do klientów z zagranicy, dużych liczących się na świecie firm analitycznych.
Wojciech Drzewiecki jest autorem wielu artykułów i opracowań dotyczących rynku. Odpowiada też za rozwój kolejnych produktów w firmie, obejmujących nie tylko comiesięczne raporty i analizy wydawane w formie papierowej i elektronicznej, ale także za opracowanie projektów aplikacji ułatwiających analizę rynku, w tym analizę lokalnych potencjałów sprzedażowych i serwisowych oraz wspomagających poszukiwanie potencjalnych klientów flotowych. Z opracowań Samaru korzystają nie tylko producenci i dealerzy, ale także jednostki reprezentujące rząd, banki, firmy leasingowe oraz duzi klienci flotowi.
Prywatnie, Wojciech Drzewiecki ceni rzadkie chwile spokoju nad mazurskimi jeziorami. Z przyjemnością oddaje się fotografii.