Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN 2025

Jesteśmy dla biznesu, ale jesteśmy nietuzinkowi

Z Grzegorzem Zaczkiem – nowym w Maździe ale dobrze znanym w branży, rozmawiamy o potencjale flotowym marki i ciekawych kierunkach rozwoju, które wybrał japoński koncern na najbliższe lata.

Tomasz Siwiński: Panie Grzegorzu, przeszedł Pan z marki flotowej z szeroką gamą aut użytkowych do marki oferującej inne produkty. Czy Mazda stanie się marką flotową?
Grzegorz Zaczek:
Mazda ma już doświadczenie w obsłudze klientów instytucjonalnych, zarówno z sektora MŚP, jak i dużych flot, którzy od lat wybierają nasze modele ze względu na jakość i wysoki standard oferowanych usług. Nowe modele, takie jak elektryczna Mazda6e oraz nowa Mazda CX-5, z pewnością trafiają w oczekiwania przedsiębiorców szukających narzędzi efektywnych, komfortowych i ekologicznych. Moim zadaniem będzie natomiast wsparcie Sieci Dealerskiej w dalszym wykorzystaniu potencjału marki Mazda wśród aktualnych i nowych klientów firmowych.

 

Jesteśmy dla biznesu, ale jesteśmy nietuzinkowi

Z Grzegorzem Zaczkiem – nowym w Maździe, ale dobrze znanym w branży, rozmawiamy o potencjale flotowym marki i ciekawych kierunkach rozwoju, które wybrał japoński koncern na najbliższe lata.

Grzegorz Zaczek, Fleet Sales Manager Mazda Polska, od ponad 20 lat jest związany z branżą motoryzacyjną. Przez większość tego czasu rozwijał się w Grupie Renault, z czego ponad 15 lat poświęcił pracy z klientami flotowymi – zarówno małymi i średnimi firmami, jak i dużymi flotami – pracując na stanowisku Key Account Managera. Współpracował zarówno z siecią dealerską, jak i bezpośrednio z klientami instytucjonalnymi z różnych branż, dostarczając im dedykowane rozwiązania i usługi do samochodów osobowych i dostawczych, w tym także do pojazdów modyfikowanych. Dziś ma przyjemność kontynuować tę drogę na stanowisku Fleet Sales Managera w zespole profesjonalistów z Mazda Motor Poland oraz Sieci Dealerskiej Mazda.

 

Siła naszej gospodarki to MŚP – łakomy, ale rozdrobniony segment flotowy. Jak zamierzacie przekonać tych przedsiębiorców, którzy wcześniej nie rozważali Mazdy?
Naszym atutem jest elastyczność – Mazda oferuje kompleksową gamę modeli dostosowanych do różnych potrzeb klientów z sektora MŚP: od elektrycznej Mazdy 6e, przez klasyczne nadwozia hatchback i sedan w modelu Mazda3, po eleganckie SUV-y, jak CX-30, nową CX-5, a kończąc na topowych modelach CX-60 i CX-80. Równie istotna w procesie zakupowym będzie też nasza dedykowana oferta finansowa, wśród której klienci instytucjonalni mogą wybrać kredyt, leasing, a także odpowiednie ubezpieczenie pojazdu czy zabezpieczenie lakieru specjalną powłoką lub folią. Aktualnie w naszej specjalnej ofercie finansowej model Mazda CX-30 z silnikiem e-Skyactiv X o pojemności 2,0 litra i technologią Mazda M Hybrid można mieć już od 318 zł netto miesięcznie w leasingu Mazda DriveFlex Lease.

 

Mazda zawsze wyznaczała własną drogę – technologia Wankla, Skyactiv, superoszczędne diesle... Czy nadal poszukujecie koneserów rozwiązań technicznych?
Bez wątpienia. Mazda zawsze stawiała na innowacje i swój nietuzinkowy charakter, dlatego idziemy z duchem czasu, jednak przy zachowaniu naszych wartości, które od lat doceniają nasi klienci. Dajemy im wybór i rozwiązania, które są najlepsze pod kątem ich potrzeb, stąd np. powrót do oszczędnego silnika diesla w gamie modeli CX-60 i CX-80. Pracujemy już nad kolejnymi innowacyjnymi rozwiązaniami zgodnie z filozofią Mazdy.

 

Dla kogo są Mazda 6e i nowa CX-5?
Mazda6e to w pełni elektryczny samochód z segmentu D o eleganckim i dynamicznym designie — idealny dla klientów, którzy chcą inwestować w nowoczesność, ekologię, a także wizerunek. Dostępny z zasięgiem 479 km w przypadku baterii 68,8 kWh lub 552 km dla akumulatora o pojemności 80 kWh Long Range. Od października zapraszamy do salonów, gdzie będzie można poznać walory elektrycznej Mazdy 6e podczas jazd testowych. Nowa Mazda CX-5 to z kolei uniwersalny SUV – wygodny, przestronny, z nowymi technologiami na pokładzie, dla którego właśnie opublikowaliśmy bardzo konkurencyjny cennik. Zachęcam do śledzenia naszych działań w przypadku tego modelu – naprawdę będzie warto.

 

Samochód to dziś narzędzie otoczone usługami jak serwis czy finansowanie. Jak to wygląda u Mazdy?
Mazda posiada w swojej ofercie kompletny pakiet usług finansowych, wśród których klienci mogą znaleźć odpowiednią dla siebie formę zakupu w postaci kredytu czy leasingu. Dodatkowo mogą skorzystać z oferty ubezpieczeniowej na preferencyjnych warunkach, a ofertę serwisową uzupełnić o zabezpieczenie lakieru specjalną powłoką lub folią. Istotne z punktu widzenia przedsiębiorców jest również bardzo dobre postrzeganie Mazdy na rynku, a jej wysokie wartości rezydualne wpływają korzystnie na całościowe koszty posiadania (TCO).

 

Pojawienie się marek chińskich zmienia układ sił na rynku. Jaki jest stan kontaktów z dealerami?
Monitorujemy sytuację na rynku automotive i staramy się podejmować działania, które zapewnią naszym Dealerom odpowiednią konkurencyjność. Dlatego mocno liczymy na nasze nowe modele, jak Mazda6e czy nowa Mazda CX-5, ale także na dalszy rozwój innych powiązanych ze sobą usług, takich jak finansowanie, akcesoria czy program samochodów używanych SkySelection. Przywiązujemy też dużą wagę do ciągłego podnoszenia kompetencji naszych ekip handlowych i serwisowych, aby mogły w skuteczny sposób działać w dynamicznym środowisku, które nas otacza. Natomiast z punktu widzenia klientów rozpoznawalność naszej marki, jej historia i wieloletnie tradycje w powiązaniu ze stabilną strukturą Dealerów Mazda przekłada się na zaufanie i lojalność.

 

Jakie ma Pan ambicje w segmencie flotowym? Co uzna Pan za sukces za rok?
Moje ambicje to przede wszystkim skuteczne zwiększenie udziału marki Mazda w sektorze MŚP oraz flot. Wiem, że nasza gama modelowa połączona z kompleksową ofertą finansową, a także doświadczoną i profesjonalną Siecią Dealerów Mazda dają nam atuty do tego, aby być aktywnym uczestnikiem rynku flotowego. Myślę, że już niedługo będzie to widać nie tylko w statystykach i raportach, ale również i na drogach.

Przeczytaj również
Popularne