Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Chiński luksus wchodzi do polski. Hongqi znaczy "czerwony sztandar"

Hongqi tym razem spróbuje podbić polski rynek pod skrzydłami Asian Automotive Distribution Center. Tym razem, bo mało kto pamięta, że „Czerwony Sztandar” jest u nas obecny już niemal od roku.

Do Polski chińskiego Rolls-Royca, jak zwykło się mawiać o modelu e-HS9, przywiózł niemal rok temu prywatny importer - Polmotor. Olbrzymi elektryczny SUV zachwycał luksusem, wykonaniem, pneumatycznym zawieszeniem, no i parametrami. W najmocniejszej wersji samochód miał napęd na cztery koła, 551 KM i 670 Nm. Przyspieszenie do setki to 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h. Bateria o pojemność 100 kWh wystarczała na 465 km. Niesamowita jak na "Auto Made In China" była także cena – 445 tys. zł. Trudno się dziwić, że chętnych nie było zbyt wielu.

Dzisiaj Hongqi (czyt. Hon-szi) spróbuje podbić polski rynek po raz drugi. Za dystrybucję będzie odpowiadać tym razem grupa Asian Automotive Distribution Center (AADC), która w swoim portfolio ma już inne chińskie marki m.in. Baic, Forthing, DFSK, Foton, Kove i koreańską KGM (dawny Ssangyong).

Nie będzie Rolls-Royce'a

Co ciekawe tym razem „czerwony sztandar” nie będzie elektryczny. No i nie aż tak luksusowy, bo z zapowiedzi wynika, że w polskiej ofercie zabraknie HS-9, czyli chińskiego Rolls-Royce'a. Auta będą za to spalinowe i hybrydowe.

Poza tym wraz z przejściem Hongqi do AADC, do grupy przechodzi także Kamil Jabłoński, współodpowiedzialna za pojawienie się marki w Polsce. W nowym rozdaniu objął stanowisko szefa marki Hongqi w Polsce.

W Polsce Hongqi zadebiutuje z pełną gamą modeli wyposażonych w silniki spalinowe, które będą stopniowo wprowadzane do sprzedaży.

W ofercie znajdą się:

• Hongqi HS3: Przestronny SUV z segmentu C-SUV o długości 4,65 m. W pierwszej fazie sprzedaży, HS3 dostępny będzie z benzynowym silnikiem 1.5L i siedmiostopniową przekładnią DCT. Planowane jest również wprowadzenie wersji z silnikiem benzynowym 2.0L i napędem AWD jeszcze w tym roku.
Hongqi HS5: SUV klasy D, wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0L i 8-biegową skrzynię biegów Aisin oraz napęd na wszystkie koła. Model ten, o długości 4,76 m, został zaprojektowany przez włoskie biuro stylistyczne Italdesign i wyróżnia się klasyczną bryłą i przestronną kabiną.
Hongqi H5: Klasyczny sedan o długości 4,99m, wyposażony w nowoczesny system multimedialny z dużym ekranem i cyfrowym kokpitem. Model H5 będzie dostępny z dwiema jednostkami silnikowymi – 1.5L oraz 2.0L.
Hongqi H6: Liftback o dynamicznej sylwetce sportowego sedana, oparty na tej samej platformie co H5. Jego charakter podkreślają m.in. mocna jednostka napędowa 2.0L o mocy 245 koni mechanicznych, eleganckie wykończenie i duży, centralny pionowy ekran.
Hongqi H9: Flagowa limuzyna marki w Polsce, mierząca 5,14m, stająca w szranki z flagowymi modelami niemieckich producentów. Dostępna będzie początkowo z dwulitrowym silnikiem z układem hybrydowym, w późniejszym okresie również z widlastą jednostką V6. Wnętrze oferuje luksusowe wykończenie, funkcję aktywnej redukcji hałasu, pneumatyczne zawieszenie oraz zaawansowane systemy multimedialne.

Planowany start sprzedaży na polskim rynku nastąpi pod koniec drugiego kwartału 2025 roku. Do końca bieżącego roku, do Polski trafi około tysiąca samochodów, z początkową liczbą 10 punktów dealerskich w całej Polsce.

Sieć dealerska, tworzona specjalnie na potrzeby marki Hongqi, będzie ulokowana w dużych aglomeracjach. Każdy punkt sprzedaży będzie dysponował odpowiednim zapleczem serwisowym, gwarantując kompleksową obsługę posprzedażową. Wszystkie samochody będą oferowane z 5-letnią gwarancją fabryczną do 150.000 kilometrów.

Ceny przystępne

To na razie słodka tajemnica AADC. Wiadomo jedynie, że polityka cenowa została opracowana z myślą o zapewnieniu konkurencyjnej oferty w segmencie, łącząc wysoką jakość z atrakcyjną ceną. Strategia marki zakłada, że w przedziale cenowym, w którym konkurencyjne modele dostępne są w wersjach podstawowych, Hongqi zaoferuje samochody z kompletnym wyposażeniem.

Czym jest Hongqi?

Marka Hongqi została wprowadzona na rynek w 1959 roku, co czyni ją najstarszą marką samochodów osobowych Państwa Środka. Początkowo modele samochodów marki Hongqi były przeznaczone jedynie dla wysokich rangą urzędników państwowych. Nie można ich było kupić na wolnym rynku. Produkcja została zakończona w 1981 roku, ale w połowie lat 90 marka została reaktywowana dzięki współpracy z Audi.

Chińska marka do budowy luksusowego sedana wykorzystała technologię z Audi 100 i na bazie tego samochodu w latach 1991 – 2006 skonstruowała kolejne wcielenie swojej luksusowej limuzyny. Z chwilą wejścia do grupy FAW ruszyła produkcja kompletnie nowych modeli Hongqi budowanych na podstawie chińskiej myśli technicznej i chińskich rozwiązań. Auta marki Hongqi nadal były przeznaczone dla urzędników i partyjnych dygnitarzy, ale dostępne były też zwykłym obywatelom.

Dzisiaj Hongqi to sedany i SUV-y różnej wielkości, wszystkie klasy premium. W produkcji są modele L5, H9, H6, H5, E-QM5, LS7, HS7, HS5, HS3 i van HQ9 oraz najbardziej luksusowy SUV - e-HS9.

Przeczytaj również
Popularne