Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

OMODA 5 & JAECOO 7. Konkurencja z prawdziwego zdarzenia

Omoda szturmem wdarła się na europejski rynek i od razu zadebiutowała w Polsce. Atrakcyjny design, wysoka jakość, nowoczesne technologie i zaplecze w postaci autoryzowanych salonów I serwisów sprawiają, że to konkurencyjny samochód zarówno dla klientów indywidualnych, jak I flot. Czym kusi jeden z najczęściej eksportowanych samochodów z Chin?

To kolejna chińska marka samochodów, która na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy pojawiła się na naszym rynku. Ale jako pierwsza zaczyna działać ze strukturami importerskimi podległymi bezpośrednio pod producenta. To sprawia, że dostępność części i zaplecze serwisowe są zorganizowane na najwyższym poziomie, a dilerze mogą skoncentrować się wyłącznie na sprzedaży samochodów.

 

Z pełna homologacją

Omoda i Jaecoo jako pierwsze chińskie marki motoryzacyjne uzyskała także na swoje samochody pełną homologację typu WVTA (Whole Vehicle Type Approval), a to oznacza, że ich samochody spełniają wszystkie najostrzejsze normy i homologacje wymagane przez europejskie prawo. Co więcej, Omoda 5 przeszła rygorystyczne próby zderzeniowe i może się pochwalić kompletem pięciu gwiazdek w testach EuroNCAP, co nadal nie jest standardem w przypadku aut produkowanych w Państwie Środka.

Trudno się dziwić. Omoda i Jaecoo należą do koncernu Chery Holding Group, jednego z czołowych chińskich eksporterów samochodów. Tylko w 2023 roku firma sprzedała na świecie 1,88 mln pojazdów, z czego połowę poza granicami Chin. Wśród pierwszych rynków europejskich, na których rozpoczęto sprzedaż, znalazły się m.in. Niemcy, Hiszpania, Włochy i Polska. A plany są znacznie bardziej ambitne, bo w ciągu najbliższych trzech lat Omoda i Jaecoo będą sprzedawać auta w 20 krajach europejskich, tworząc oddziały w 9 lokalizacjach i 40 kolejnych krajach świata.

Już dzisiaj Omoda i Jaecoo dysponują pięcioma centrami R&D na całym świecie, zatrudniają w nich 9 tys. inżynierów, którzy zgłosili 18 tys. patentów. Koncern ma także 10 fabryk poza chinami, 1500 punktów sprzedaży i ponad 13 milionów zadowolonych klientów. Teraz przyszła pora na klientów w Polsce.

 



Dwie marki, dwa charaktery

Do Europy Chińczycy przywieźli jak na razie model Omoda 5, ale już na horyzoncie jawi się Jaecoo 7. Każda z marek, choć należy do tego samego koncernu, ma swoją filozofię i swój styl. Omoda jest skierowana do klientów zorientowanych na nowe technologie i ceniących sobie futurystyczne rozwiązania. Stąd nazwa marki, czyli zbitka słów Oxygen i Modern. Jaecoo z kolei powstało z połączenia niemieckiego słowa „Jäger” (myśliwy) z „cool”. Po tej marce można się więc spodziewać bardziej surowego designu, ale zdecydowanie lepszych zdolności terenowych.

Co ciekawe samochody oferowane w Europie zostały dostosowane do potrzeb i preferencji europejskich konsumentów. Także tutaj, w Europie koncern rozpoczął produkcje swoich samochodów. Na początek elektrycznych. By jeszcze mocniej zaangażować się w rozwój lokalnej społeczności. Wybór padł na Hiszpanię i na nieczynną fabrykę Nissana. To właśnie w zakładach Ebro ponad 1200 pracowników produkować będzie elektryczne Omody 5 EV.
 

 

To tylko początek

Flagowym modelem Omody jest „piątka”, to kompaktowy crossover mierzący 437 cm długości, 1824 cm szerokości i 158 cm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 261 cm. Przednią część nadwozia wyróżnia oryginalny, potężny grill z wlotami powietrza w kształcie diamentów. Tuż pod maską znajdują się wąskie światła do jazdy dziennej w kształcie litery T, które pełnią również funkcję kierunkowskazów.

Światła mijania oraz drogowe zostały przeniesione w dolną część zderzaka, gdzie znajdują się również światła przeciwmgłowe, będące wyróżnikiem bogatszej wersji wyposażenia Premium. Boczną linię nadwozia podkreśla mocno pochylona przednia szyba, a dynamiczny charakter nadwozia podkreślają słupki B i C tworzące efekt unoszącego się dachu. Z tyłu uwagę zwraca duży spoiler umieszczony nad szybą oraz zgrabna lotka na pokrywie bagażnika, nadająca lekkości nadwoziu oraz światła LED w kształcie litery X.

Samochód oferowany jest z silnikiem spalinowym lub elektrycznym. Benzynowy silnik 1.6 T-GDi ACTECO czwartej generacji rozwija moc 147 KM i 275 Nm i występuje wyłącznie z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła.

Ten sam silnik i skrzynię biegów wykorzystano do napędu nieco większego modelu Jaecoo 7. Auto ma 4,5 metra długości i także 147 KM i 275 Nm. Tutaj jednak do dyspozycji kierowcy pozostaje inteligentny napęd na cztery koła z siedmioma trybami jazdy: Normal, Sport, Snow, Offroad, Sand, Mud, Eco. Co ciekawe, głębokość brodzenia „siódemki” to solidne 60 cm.

 

Dwie wersje wyposażenia

Centralny ekran dotykowy Omody 5 umożliwia sterowanie automatyczną klimatyzacją, systemem audio i ustawieniami pojazdu. System multimedialny obsługuje bezprzewodowo interfejsy Android Auto oraz Apple CarPlay. W desce jest także ładowarka bezprzewodową z funkcją chłodzenia smartfonu. Chłodzony jest również pojemny schowek ukryty w podłokietniku na masywnym tunelu środkowym. Znajdziemy tu również gniazda USB-A, USB-C oraz gniazdo 12V.

Na polskim rynku auto dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia. Wersja Comfort zawiera m.in. 18-calowe obręcze kół lakierowane na czarno, automatycznie sterowane reflektory wykonane w całości w technologii LED, automatyczne wycieraczki, komplet czujników parkowania wraz z kamerą cofania i przyciemniane szyby tylne. We wnętrzu standardem są elektrycznie regulowane, pokryte ekologiczną skórą fotele z funkcją podgrzewania i wentylacji oraz wykończoną miękkim obiciem deskę rozdzielczą z podwójnymi, zakrzywionymi w stronę kierowcy ekranami o przekątnej 12,3 cala. Jeden z ekranów pełni funkcję cyfrowego kokpitu, pokazując informacje ważne dla kierowcy. Standardem jest również adaptacyjny tempomat.

Wersja Comfort dostępna jest w jednym z 7 kolorów nadwozia do wyboru: Khaki white, Aviation silver, Phantom gray, Aqua green, Blood red, Midnight blue lub Carbon black. Klienci mogą wybierać swoje ulubione kolory bez ograniczeń, ponieważ żaden z lakierów nie wymaga dopłaty.

Topowa wersja Premium to dodatkowo światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, kamera 360, otwierane okno dachowe, elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, dynamiczne kierunkowskazy i animacja powitalna świateł. We wnętrzu o świeże powietrze zadba automatyczna klimatyzacja z filtrem PM 2.5, która umożliwi ustawienie różnych temperatur dla strony kierowcy i pasażera. Jest także podgrzewana kierownicą, 8-głośnikowy system audio marki SONY.

Nieco inaczej urządzone jest wnętrze Jaecoo 7. Tam centralnym elementem deski jest duży, pionowy ekran 14.8”, auto wyposażone jest w Head-Up display i tzw. Przezroczyste podwozie, czyli widok z kamer panoramicznych 540 stopni do tego inteligentny asystent głosowy, nagłośnienie SONY, AndroidAuto i Apple CarPlay

 

Z europejską homologacją

Zarówno Omoda 5, jak i Jaecoo 7 wyposażone są w zaktualizowany i udoskonalony system wspomagania kierowcy (ADAS), oraz Inteligentny system unikania kolizji (IES), System zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP), System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD), System monitorowania uwagi kierowcy (DMS) Inteligentny system sterowania prędkością (SCF) czy Asystent jazdy w korku (TJA). W wyposażeniu uwzględniono również rozmaite funkcje ułatwiające jazdę, takie jak Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC) czy Asystent ograniczenia prędkości (SLA).

Samochody objęte są gwarancją na 7 lat lub 150 tysięcy limitu kilometrów, a także bezpłatną usługą assistance.

 

30 serwisów w tym roku

Aby na własne oczy zobaczyć jak wyglądają i jak jeżdżą samochody marki Omoda i Jaecoo można wybrać się do jednego z 30 planowanych punktów sprzedaży. Stacje pojawiają się w największych miastach, między innymi: Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach. Początkowo. Marka współpracuje także z uznanymi grupami dealerskimi, a samochody są oferowane u dealerów jedno- i wielomarkowych.

Kluczem do odniesienia sukcesu na polskim rynku jest możliwość finansowania zakupu auta przez instytucje bankowe. Właśnie dlatego Omoda i Jaecoo jako pierwsza chińska marka ogłosiły strategiczne partnerstwo z Santander Consumer Bank oraz Santander Consumer Multirent w celu zacieśnienia współpracy w zakresie oferty finansowania dla Klientów i Dealerów. Łatwość dostaw ma z kolei gwarantować partnerstwo logistyczne z Grupą CAT w Polsce.

Najważniejsza jest jednak oferta. Oprócz Omody 5 wycenionej na 115 500 zł za wersję Comfort oraz 129 500 za wersję Premium i jej elektrycznej odmiany już niebawem do gamy zostanie wprowadzony mniejszy SUV segmentu B, a obok Jaecoo 7, marka wprowadzi na nasz rynek większy model J9.

 Omoda 5 i Jaecoo 7 dostępne są już do zamówienia w salonach Autoryzowanych Dealerów OMODA & JAECOO w Polsce oraz do jazd testowych

Przeczytaj również
Popularne