Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Peugeot E-5008 bezemisyjny SUV

Początek roku 2025 to czas postanowień i obietnic. W nowy rok postanowiliśmy wjechać z nową gamą modelu Peugeot 5008, który jest dostępny z napędem hybrydowym, w wersji plug-in i w pełni elektrycznym.

Do wejścia w życie unijnego zakazu rejestracji samochodów spalinowych pozostała dekada. Niektóre firmy nie zamierzają czekać i decydują się na przesiadkę na samochody elektryczne, inne od samochodów spalinowych odchodzą etapami, decydując się na klasyczne hybrydy i te ładowane z gniazdka. Dla wszystkich odpowiedzią jest Peugeot 5008. Naszą przejażdżkę zacznijmy od modelu, który powinien zwrócić uwagę każdego fleet managera: Peugeot E-5008.



Elektryk jakich mało

Na samochody elektryczne przedsiębiorcy nauczyli się patrzeć przez pryzmat trzech głównych parametrów, jakimi jest cena, zasięg i czas ładowania. Tymczasem proponujemy inną perspektywę. Spójrzmy na model Peugeot E-5008 jak na klasyczny samochód, zapominając na chwilę o tym, jak jest napędzany. E-5008 to samochód, który jest w stanie komfortowo przewieźć siedem osób. Nie chodzi o to, że te osoby się do niego zmieszczą, ale bez względu na to, czy ktoś zajmie miejsce za kierownicą, w drugim czy trzecim rzędzie, będzie to miejsce zapewniające maksimum komfortu zarówno na nogi jak i nad głową. Drugi rząd E-5008 jest wyposażony w wygodne fotele, które łączą przesuwną kanapę 60/40 z oparciami 40/20/40, zapewniając idealne połączenie modułowości i komfortu. Trzeci rząd oferuje prawdziwą kanapę z dwoma niezależnymi oparciami wyposażonymi w regulowane zagłówki. Wszystko za sprawą innowacyjnej platformy STLA Medium.

Komfort to istotny element w przypadku polityki user chooser, w której pracownik wybiera samochód służbowy. Nowy E-5008 oferuje niezrównany poziom wyposażenia: kierowca znajduje się w samym sercu spektakularnego Panoramic i-Cockpit®, z 21-calowym zakrzywionym ekranem, który wydaje się unosić nad deską rozdzielczą, a pasażerowie korzystają z wyjątkowo mądrze zaprojektowanej przestrzeni wnętrza. Na uwagę zasługuje także system multimedialny PEUGEOT i-Connect® Advanced, możliwość wyznaczanie tras z harmonogramem ładowania (dla wersji elektrycznej), Wirtualne przełączniki i-Toggles z 10 personalizowanymi skrótami.

Pamiętajmy, że wciąż mówimy o samochodzie, który jest reprezentantem segmentu C-SUV. Delegacja pracowników do innego miasta? Oczywiście, ale słyszę głosy sceptyków mówiące, że siemiomiejscowe samochody mają nikczemne bagażniki. Samochody może tak, ale nie Peugeot E-5008. 348 litrów w konfiguracji siedmioosobowej i 916 w pięcioosobowej robią wrażenie. Dodatkowo zaletą jest wyjątkowa modułowość będąca efektem wyrafinowanej architektury siedzeń, umożliwiająca szeroki zakres konfiguracji drugiego (kanapa 60/40, oparcia 40/20/40) i trzeciego rzędu (oparcia 50/50). Konkurencja? Dziękuję, nie widzę. 

Użytkownik modelu Peugeot E-5008 zwróci uwagę, że jest to samochód bardzo praktyczny, ładnie zaprojektowany i niesamowicie wygodny. Inny zestaw korzyści dostrzeże fleet manager. Dla niego 5008 jest przede wszystkim: oszczędny, bezemisyjny, doskonale wypozycjonowany cenowo z dwoma wariantami silników elektrycznych. Dodatkowo objęty pakietem ochrony ALLURE CARE, która obejmuje cały pojazd (w tym silnik elektryczny, ładowarkę pokładową, skrzynię biegów oraz główne podzespoły elektryczne i mechaniczne) Ochrona obowiązuje przez okres 8 lat lub do osiągnięcia 160 000 kilometrów przebiegu.

Fleet manager ma do wyboru dwa wspomniane warianty wersji elektrycznej: 

  • silnik o mocy 210 KM z baterią trakcyjną 73 kW i zasięgiem WLTP do 500 km
  • wersję Long Range z silnikiem o mocy 230 KM i baterią trakcyjną o pojemności  97 kWh i zasięgiem do 664 km WLTP

500 i 664 km zasięgu muszą robić wrażenie, kiedy pamiętamy że mówimy o samochodzie siedmiomiejscowym z napędem elektrycznym. Pozostaje kwestia ładowania, a konkretnie czasu potrzebnego na uzupełnienie energii. Ma to duże znaczenie w przypadku samochodów służbowych, które – nie zapominajmy – mają zarabiać, a więc jeździć. Ładowanie baterii  może się odbywać z mocą do 160 kW, więc naładowanie od 20 do 80% zajmuje raptem pół godziny na szybkich ładowarkach. W 10 minut jesteśmy w stanie zwiększyć zasięg o 150 km

 

Dwie hybrydy do wyboru

Bez względu na to, jaką wersję modelu 5008 wybierzemy, otrzymujemy samochód wyposażony w szereg udogodnień i rozwiązań sprawiających, że może on być traktowany jako samochód benefitowy. Największą zaletą jest wnętrze; obszerna kabina może nie tylko pomieścić, ale także zapewnić komfort aż siedmiu osobom. To pełnowymiarowy siedmiomiejscowy SUV. Na uwagę zasługuje system i-Cocpit z zakrzywionym panoramicznym ekranem o przekątnej 21 cali. Także niesamowicie logicznie zaprojektowana przestrzeń. Widać, że pomyślano o komforcie kierowcy, kiedy ten jest w pracy, ale także kiedy samochód będzie wykorzystywany w czasie wolnym. Najnowsze systemy łączności, gniazda ładowania, systemy multimedialne na najwyższym poziomie. Model hybrydowy wyposażony w silnik o mocy 136 KM i automatyczną przekładnię zapewnia o 20% mniejsze zużycie paliwa niż wersja benzynowa. Akumulator trakcyjny ładuje się podczas hamowania i dzięki temu średnie spalanie jest niższe niż 6 litrów na 100 km. Przypominam, że wciąż mówimy o dużym SUV-ie, którym może podróżować siedmioro pasażerów.

Wersja Plug-in Hybrid to propozycja dla tych, którzy w pracy poruszają się zarówno po mieście jak w pokonują trasy. Dzięki silnikom o łącznej mocy 195 KM i siedmiobiegowej przekładni Peugeot 5008 oferuje dynamikę a także możliwość jazdy całkowicie bezemisyjnej w warunkach miejskich. W trybie czystko elektrycznym jesteśmy w stanie przejechać ponad 80 km. Z gniazdka jesteśmy w stanie naładować samochód do pełna w mniej niż 6h, a to oznacza, że można go ładować w biurze w czasie dnia pracy bądź nocą w garażu. To z kolei oznacza, że możemy korzystać z wersji plug-in jak z samochodu elektrycznego. To doskonała opcja dla firm, które chcą obniżyć bilans emisji CO2, ponieważ wg norm WLTP średnie spalanie to 1 litr na 100 km, a emisja to 23 g/km.