Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Volkswageny e-Crafter finansowane przez VWFS trafiły do DHL Express

W połowie listopada br. do DHL Express (Poland) trafiło siedem elektrycznych Volkswagenów e-Crafter. W ramach kontraktu na Full Service Leasing samochody są nie tylko finansowane przez Volkswagen Financial Services – firma zapewnia też wszelkie usługi dodatkowe. Dla obydwu firm ten kontrakt stanowi istotny element realizacji zasad społecznej odpowiedzialności biznesu.

Volkswagen Financial Services jest instytucją finansującą (tzw. captive) marki samochodowe Grupy Volkswagen. Poza leasingiem, kredytem, ubezpieczeniami i pakietami serwisowymi dla modeli z tradycyjnym napędem, firma rozbudowuje szeroką ofertę e-mobilności. Dla nabywców wszystkich samochodów elektrycznych marek Volkswagen, Audi, ŠKODA, SEAT oraz Porsche, VWFS ma propozycję finansowania oraz usług zarządzania flotą. Produkty firmy powstają w ścisłej współpracy z markami Grupy.

 

Finansowanie elektromobilności pozwala VWFS połączyć biznes z działaniami prośrodowiskowymi. Wpisuje się także w realizację planu koncernu Volkswagen „Way to Zero” oraz aktywności z zakresu wspierania społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Przykładem takich działań jest współpraca Volkswagen Financial Services z DHL Express (Poland). W połowie listopada br. do DHL Express trafiła pierwsza tura elektrycznych samochodów dostawczych e-Crafter. To jeden z elementów strategii firmy, w ramach której DHL Express do 2050 roku planuje zneutralizować emisję CO2 do zera.

– W przypadku Full Service Leasingu klient nie musi tracić czasu i angażować się w zarządzanie swoim parkiem pojazdów. Wszystkie obowiązki związane z administrowaniem samochodami czy serwisem przejmuje VWFS, a koszty są w pełni przewidywalne. Do raty FSL należy więc doliczyć jedynie koszty ładowania e-Crafterów – wyjaśnia dyrektor Daniel Trzaskowski – Firma DHL planuje ładować samochody w swoich jednostkach. Pozwala to na wykorzystanie prądu z zielonymi certyfikatami – dodaje ekspert VWFS.

Agnieszka Łukawczyk
dyrektor ds. operacji w DHL Express (Polska) – firmie obsługującej międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze

W DHL Express realizujemy strategię GoGreen. Ma ona na celu osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 roku w całej grupie DPDHL. Troska o środowisko naturalne od początku działalności jest integralną częścią strategii grupy i kwestią, do której przykładamy ogromną wagę. Dlatego do 2030 r. w ramach Grupy DPDHL planujemy zainwestować 7 mld euro w projekty związane z zieloną logistyką.

Stale szukamy nowych rozwiązań, które z jednej strony będą umożliwiały nam minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne, a z drugiej strony pozwolą terminowo dostarczać ekspresowe przesyłki do naszych klientów. Dotyczy to zarówno działań związanych z zużyciem energii w naszych obiektach, a także z transportem. W związku z tym wdrażane są elektryczne rowery dostawcze oraz trwają prace nad pierwszym elektrycznym samolotem cargo. Ważnym elementem jest też elektryfikacja samochodów kurierskich. Do 2025 roku DHL Express będzie realizować aż 60% usług w Polsce z użyciem czystych środków transportu. Pierwszy e-van wyjechał na ulice Wrocławia we wrześniu tego roku. Volkswagen e-Crafter został dobrany tak, aby jak najlepiej spełniać wymagania dostaw i doręczeń wybranych tras kurierskich.

Oprócz wymiany pojazdów, niezbędne jest też stworzenie infrastruktury. Dotyczy to między innymi sieci umożliwiającej ładowanie pojazdów, która obejmie jak największy obszar. Aby było to możliwe, DHL Express, we współpracy z kilkoma wyspecjalizowanymi firmami, pracuje nad planem znacznego zwiększenia liczby punktów ładowania w Europie. Posiadamy też umowy z dostawcami energii, którzy gwarantują zielone certyfikaty. Oznacza to, że mamy pewność, że energia, jak kupujemy do realizacji działań biznesowych, pochodzi z odnawialnych źródeł.

Volkswagen Financial Services finansuje także zabudowę kurierską we wnętrzu każdego z pojazdów. Zabudowa jest dostosowana do potrzeb klienta: w przestrzeni ładunkowej zostały zainstalowane składane półki, a do tej części pojazdu można się dostać przez szerokie podwójne tylne drzwi, boczne drzwi odsuwane, ale i poprzez specjalne przejście wprost z kabiny pasażerskiej.


Volkswagen Financial Services finansuje także zabudowę kurierską we wnętrzu każdego z pojazdów. Zabudowa jest dostosowana do potrzeb klienta: w przestrzeni ładunkowej zostały zainstalowane składane półki, a do tej części pojazdu można się dostać przez szerokie podwójne tylne drzwi, boczne drzwi odsuwane, ale i poprzez specjalne przejście wprost z kabiny pasażerskiej. Siedzenie pasażera z przodu składa się, aby maksymalnie wykorzystać miejsce. Zabudowę wykonano w Centrum Flotowym warszawskiego salonu Carsed, który dostarczył samochody, okleił je logotypami firmy DHL i przygotował do wydania.

Maciej Chomacki

Przeczytaj również
Popularne