Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

MG podbiło polski rynek. Rocznica wypada miażdżąco

Rok temu marka MG zadebiutowała na naszym rynku. Na początku z trzema modelami i czterema salonami tylko w Warszawie. Dzisiaj sprzedaż przekroczyła ponad 5,5 tys. aut, sieć urosła a w ofercie jest już 5 modeli z elektrycznym roadsterem włącznie.

MG to marka dobrze znana wielu fanom motoryzacji. Powstała w 1924 roku w Wielkiej Brytanii i w swojej historii może pochwalić się wieloma ciekawymi modelami. Rasowe roadstery i bardziej wolumenowe sedany oraz hatchbacki pod marką Rover nie wystarczyły jednak, by sprostać konkurencji. W 2005 ogłoszono bankructwo. Wtedy do gry weszli Chińczycy. Więcej o chi ńskich makrach pisaliśmy TUTAJ.

Masę upadłościową oraz nazwę wykupiło mało znane Nanjing Automobile, które dwa lata później w ramach fuzji połączyło się z chińskim gigantem SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation). I od tego czasu MG dostało drugie życie. Szybko pojawiły się nowe modele, które zawładnęły rynkami globalnymi. Wznowiono także produkcję samochodu, z którego MG słynęło. Mały, lekki roadster MG F był następcą legendarnych MG A i B.

Drugie życie

Dzisiaj MG Motors nie zapomina o swojej historii. Elektryczny Cyberster, który premierę miał w ubiegłym roku a dzisiaj dostępny jest na polskim rynku to oczywiste nawiązanie do samochodu, od którego MG zaczynało. A jak pokazuje sprzedaż chiński, właściciel w niczym nie przeszkadza klientom, którzy coraz częściej, także na naszym rynku, wybierają auta MG.

Tylko w październiku 2024 roku MG znalazło się na 17. pozycji wśród najchętniej wybieranych marek samochodowych w Polsce, sprzedając 682 pojazdy i pokonując takich gigantów jak Suzuki, Nissan, Mazda i Honda.

Największym zainteresowaniem polskich kierowców cieszy się nowy MG HS, który od swojej premiery znalazł już 1422 nowych nabywców. Wszechstronny SUV przyciąga klientów przestronnym wnętrzem, nowoczesnymi technologiami (napęd spalinowy i hybrydowy PHEV) oraz atrakcyjną ceną. Co ciekawe najtańszy w ofercie kompakt MG3 za 87 tys. zł, który miał być przebojem, przegrywa jednak z większymi i droższymi SUV-ami. Więcej o MG3 pisaliśmy TUTAJ.

4 – 24 - 40

W ciągu roku MG zbudowało sieć 24 salonów w całej Polsce, z których 23 posiadają własne serwisy. To jednak nie koniec, bo marka zapowiada dalszą ekspansję – do końca 2025 roku planuje otworzyć 40 punktów sprzedaży.

Stawiamy na doskonałą relację jakości do ceny, zapewniając przy tym jednocześnie komfort użytkowania i niezawodny serwis. Wierzymy, że każdy zadowolony klient staje się ambasadorem naszej marki, a naszym celem jest stały rozwój – chcemy, by MG znalazło się w TOP10 najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce – podkreśla Peng Lin, General Manager SAIC Motor Poland.

Przeczytaj również
Popularne