Rok temu marka MG zadebiutowała na naszym rynku. Na początku z trzema modelami i czterema salonami tylko w Warszawie. Dzisiaj sprzedaż przekroczyła ponad 5,5 tys. aut, sieć urosła a w ofercie jest już 5 modeli z elektrycznym roadsterem włącznie.
MG to marka dobrze znana wielu fanom motoryzacji. Powstała w 1924 roku w Wielkiej Brytanii i w swojej historii może pochwalić się wieloma ciekawymi modelami. Rasowe roadstery i bardziej wolumenowe sedany oraz hatchbacki pod marką Rover nie wystarczyły jednak, by sprostać konkurencji. W 2005 ogłoszono bankructwo. Wtedy do gry weszli Chińczycy. Więcej o chi ńskich makrach pisaliśmy TUTAJ.
Masę upadłościową oraz nazwę wykupiło mało znane Nanjing Automobile, które dwa lata później w ramach fuzji połączyło się z chińskim gigantem SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation). I od tego czasu MG dostało drugie życie. Szybko pojawiły się nowe modele, które zawładnęły rynkami globalnymi. Wznowiono także produkcję samochodu, z którego MG słynęło. Mały, lekki roadster MG F był następcą legendarnych MG A i B.
Dzisiaj MG Motors nie zapomina o swojej historii. Elektryczny Cyberster, który premierę miał w ubiegłym roku a dzisiaj dostępny jest na polskim rynku to oczywiste nawiązanie do samochodu, od którego MG zaczynało. A jak pokazuje sprzedaż chiński, właściciel w niczym nie przeszkadza klientom, którzy coraz częściej, także na naszym rynku, wybierają auta MG.
Tylko w październiku 2024 roku MG znalazło się na 17. pozycji wśród najchętniej wybieranych marek samochodowych w Polsce, sprzedając 682 pojazdy i pokonując takich gigantów jak Suzuki, Nissan, Mazda i Honda.
Największym zainteresowaniem polskich kierowców cieszy się nowy MG HS, który od swojej premiery znalazł już 1422 nowych nabywców. Wszechstronny SUV przyciąga klientów przestronnym wnętrzem, nowoczesnymi technologiami (napęd spalinowy i hybrydowy PHEV) oraz atrakcyjną ceną. Co ciekawe najtańszy w ofercie kompakt MG3 za 87 tys. zł, który miał być przebojem, przegrywa jednak z większymi i droższymi SUV-ami. Więcej o MG3 pisaliśmy TUTAJ.
W ciągu roku MG zbudowało sieć 24 salonów w całej Polsce, z których 23 posiadają własne serwisy. To jednak nie koniec, bo marka zapowiada dalszą ekspansję – do końca 2025 roku planuje otworzyć 40 punktów sprzedaży.
Stawiamy na doskonałą relację jakości do ceny, zapewniając przy tym jednocześnie komfort użytkowania i niezawodny serwis. Wierzymy, że każdy zadowolony klient staje się ambasadorem naszej marki, a naszym celem jest stały rozwój – chcemy, by MG znalazło się w TOP10 najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce – podkreśla Peng Lin, General Manager SAIC Motor Poland.