„Trójka” MG jest prawie kompaktowa, ma niemal 200 koni i kosztuje przy tym, tyle, co konkurencja 5 lat temu. Dodatkowo pod maską kryje technologię hybrydową, co przekłada się na spalanie 4,4 l. na setkę. Czy MG3 Hybrid+ będzie rewolucją w segmencie?
W świecie zawładniętym przez różnego rodzaju SUV-y i crossovery MG Motor wkracza na rynek z hybrydowym autem kompaktowym. No prawie kompaktowym, bo z długością 4,11 m (rozstaw osi 257 cm) MG3 to auto rozmiarami pomiędzy Toyotą Yaris a Corollą. Pomiędzy Volkswagena Polo a Golfem, wreszcie pomiędzy Oplem Corsą a Astrą. O ile jednak te pierwsze sprzedają się świetnie, pozostałe to raczej statystyczne średniaki.
Czy MG3 okaże się konkurencyjne? Samochód wygląda nowocześnie i atrakcyjnie, choć można się w nim dopatreć trochę każdego ze znanych już kompaktów. Ostre linie zawsze się jednak obronią. Plastiki na desce rodzielczej są dobrze spasowane, a materiały twarde, choć przyjemne w dotyku. Dbra średnia klasa zarówno pod względem jakości jak i designu. Czytając jednak opis układu napędowego, można odnieść wrażenie, że właśnie to on będzie powodem zakupu MG3.
Dla chińskiej marki z brytyjskimi korzeniami MG3 jest pierwszym modelem wyposażonym w technologię Hybrid+. U podstaw systemu leży pięć kluczowych elementów — silnik, skrzynia biegów, akumulator, silnik elektryczny i generator. Sercem jest 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 102 KM (128 Nm) i silnik elektryczny na tylnej osi o mocy 136 KM (250 Nm). Jest też oddzielny generator o mocy 61 KM (60 Nm), bateria o pojemności 1,83 kWh oraz trzybiegowa skrzynia, która spina wszystko w całość i pozwala przyspieszyć do setki w 8 sekund. Trudno się dziwić, moc systemowa MG3 Hybrid+ to 195 KM a masa niewielka.
Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Standard i Sport. Tryb Eco jest skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa i zapewnia łagodne przyspieszenie i łagodną reakcję przepustnicy, podczas gdy tryb Standard gwarantuje połączenie oszczędności i wysokich osiągów. Tutaj liczy się wydajnością i dobrze sprawdza się w przypadku większości rodzajów podróży.
Tryb Sport to znacznie bardziej responsywna kalibracja, uzyskana z połączonej mocy wyjściowej, która zapewnia niezłe osiągi w klasie hybrydowych samochodów z segmentu B.
Technologia Hybrid+ to zdaniem producenta 30 proc. więcej mocy niż rozwiązania konkurencyjne, ponad 2x większą pojemność akumulatora i dodatkowe 10 km prędkości w trybie elektrycznym. Całość pointuje hasło „fun-to-drive”. Sprawdzimy, jak wreszcie auto trafi na rynek.
MG3 został zaprojektowany od nowa, choć tak naprawdę to już jego trzecia geneacja. Pierwsza pamięta jeszcze czasy brytyjskiego właściciela, czyli MG Rover. Po bankructwie w 2005 roku masę upadłościową wraz z prawami do produkcji wybranych pojazdów marek Rover oraz MG kupił chiński koncern Nanjing Automobile i rok później postanowił dalej budować modele 25 i MG ZR w różnych konfiguracjach jako nowe, chińskie MG 3.
Druga generacja już jako chińska myśl techncizna, pojawiła się w 2011 a trzecie w tym roku.
Samochód jest większy od poprzednika i ma 4,11 m długości, rozstaw osi to 257 cm a bagażnik mieści 293-litrów, co czyni go modelem z największą przestrzenią bagażową w klasie hybrydowych samochodów segmentu B.
Na wyposazeniu nie zabrakło pakietu systemów bezpieczeńśtwa z radarami i kamerami, reflektorów LED, dwuekranowego kokpitu (7-calowy cyfrowy ekran oraz 10,25-calowy centralny system informacyjno-rozrywkowy). W standardzie jest nawigacja satelitarna, Apple CarPlay/Android Auto, klimatyzacja, czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth, cztery porty USB oraz tylne czujniki parkowania i kamera. Wyższy poziom wyposażenia oferuje dodatkowo tapicerkę z elementami sztucznej skóry, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni.
Samochód korzysta z systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz technologii MG Pilot, która obejmuje asystenta utrzymania pasa ruchu z systemem ostrzegania przed niezamierzoną zmianą, tempomat adaptacyjny, ostrzeganie przed kolizją z przodu i asystent jazdy w korku.
I teraz najciekawsze. MG3 będzie dostępny dla polskich klientów w 3 wariantach wyposażenia (Standard, Excite i Exclusive). Ceny standardowej, ale bogato wyposażonej wersji Standard zaczynają się od 87 950 zł, wersja Excite dostępna będzie od 94 500 zł, a wersja Exclusive od 101 000 zł.
Świętujemy niezwykły rozwój marki MG w Polsce, a wprowadzenie kolejnego modelu potwierdza nasze zaangażowanie w realizację ambitnego planu, który przedstawiliśmy zaledwie sześć miesięcy temu, debiutując na rynku. Nasza sieć salonów dealerskich rozwija się zgodnie z założeniami i na chwilę obecną stanowi 20 prężnie działających salonów w Polsce z planem otworzenia łącznie 40 wraz z końcem roku 2024.
Dziś mamy przyjemność przedstawić Państwu najnowszy model MG3 Hybrid+, który swoimi niezwykłymi osiągami prezentuje nasze nowoczesne zaplecze technologiczne – skomentował Lin Peng, Dyrektor Generalny SAIC Motor Poland podczas premiery.
Na MG3 ofensywa modelowa chińskiej marki z brytyjskimi korzeniami sie nie kończy. Jeszcze w tym roku do sprzedaży ma wejść spalinowa odmiana MG3,. Teoretycznie powinna być jeszcze tańsza niż odmiana hybrydowa.
Na premiery czekają kolejne modele z segmentu B i C z napędem spalinowym jak i hybrydowym no i roadster a raczej Cyberster.