Sprzedaż chińskich samochodów elektrycznych Leapmotor w Europie rozpocznie się jeszcze we wrześniu. Pierwszy transport właśnie wyruszył z Chin. Do końca roku Stellantis planuje utworzyć 200 punktów sprzedaży nowej marki. W zdecydowanej większości będą to obecne salony koncernu.
Leapmotor to czwarty co do wielkości sprzedaży producent samochodów elektrycznych (NEV – New Energy Vehicle) w Chinach. Założony jako Start-up działa od 2015 roku, a od ubiegłego roku to także partner koncernu Stellantis, który za 1,5 mld euro kupił 21 procent udziałów w chińskiej firmie. Ważniejsze było jednak to, że Stellantis, w ramach nowo utworzonej spółki join venture, nabył także wyłączne prawa do budowy, eksportu i sprzedaży samochodów marki poza Chinami. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.
Właśnie dlatego w fabryce Fiata (Stellantis) w Tychach trwa już montaż modelu T03 w systemie SKD, a sprzedaż będzie się odbywać z wykorzystaniem obecnych punktów dealerskich Stellantis. W Polsce jednak chiński producent elektryków na razie nie będzie obecny. Wszystkie zmontowane u nas Leapmotory T03 wyjadą na eksport.
Od września samochody elektryczne C10 i T03 trafią do dziewięciu krajów europejskich. Wykorzystując kanały dystrybucji Stellantis, spółka joint venture Leapmotor International planuje zwiększyć liczbę punktów sprzedaży samochodów Leapmotor w Europie z planowanych 200 na koniec 2024 r. do nawet 500 do 2026 roku.
Pod koniec 2024 roku Leapmotor International będzie dalej rozszerzać swoją ofertę, wprowadzając swoje modele w regionach Bliskiego Wschodu i Afryki, Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Południowej.
W pierwszym transporcie z Szanghaju płyną SUV-y Leapmotor C10 oraz najmniejszy i przy okazji najtańszy elektryk marki - T03.
Wysyłka do Europy pierwszej partii samochodów C10 i T03 jest przełomowym momentem w partnerstwie między Stellantis i Leapmotor — powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis, który w Europie zmaga się ze spadkiem sprzedaży i malejącymi zyskami. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.
Czy chińskie elektryki będą ratunkiem dla koncernu, którym Tavares kieruje od samego początku, czyli 2021 roku, a wcześniej szefował grupie PSA, która wspólnie z Fiat Chrysler Automobiles utworzyła Stellantis?
Nie jest tajemnicą, że na starym kontynencie walka toczy się o tanie elektryki, a model T03 taki właśnie jest.
Transport samochodów z Chin do Europy świadczy o naszym zaangażowaniu w dostarczanie klientom innowacyjnych, przystępnych cenowo i zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności.
Dzięki rozległej sieci sprzedaży Stellantis w Europie i zaangażowaniu zespołów naszych firm w zagwarantowanie innowacyjnego i wysokiej jakości produktu, jestem głęboko przekonany, że samochody elektryczne Leapmotor zyskają powszechną akceptację europejskich klientów. Jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie niesie ze sobą to partnerstwo i mamy nadzieję, że ścieżka, na którą wspólnie wkroczyliśmy, doprowadzi do sukcesu — powiedział Carlos Tavares.
Od rozpoczęcia sprzedaży do połowy lipca, Leapmotor sprzedał w Chinach łącznie ponad 400 000 pojazdów elektrycznych. Jesteśmy przekonani, że współpraca między Stellantis i Leapmotor przyniesie znaczący wzrost z korzyścią dla obu firm — powiedział Zhu Jiangming, założyciel i dyrektor generalny Leapmotor.
Leapmotor C10 to pierwszy globalny produkt marki. Opiera się na opracowanej przez Leapmotor architekturze technologicznej LEAP3.0, która wykorzystuje inteligentną technologię elektryczną, m.in. centralnie zintegrowaną architekturę elektroniczną i elektryczną, technologię Cell-to-Chassis (CTC) oraz flagowy inteligentny kokpit. C10 to rodzinny pojazd segmentu D z zasięgiem 420 km wg WLTP i notą 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
Leapmotor T03 to z kolei mały, pięciodrzwiowy samochód segmentu A, idealny do użytku miejskiego oferujący przestrzeń wnętrza segmentu B. Przy akumulatorze o pojemności 41 kWh zasięg wg WLTP wynosi 265 km.