Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2024

Nowe chińskie elektryki płyną do Europy. Stellantis zaciera ręce

Sprzedaż chińskich samochodów elektrycznych Leapmotor w Europie rozpocznie się jeszcze we wrześniu. Pierwszy transport właśnie wyruszył z Chin. Do końca roku Stellantis planuje utworzyć 200 punktów sprzedaży nowej marki. W zdecydowanej większości będą to obecne salony koncernu.

Leapmotor to czwarty co do wielkości sprzedaży producent samochodów elektrycznych (NEV – New Energy Vehicle) w Chinach. Założony jako Start-up działa od 2015 roku, a od ubiegłego roku to także partner koncernu Stellantis, który za 1,5 mld euro kupił 21 procent udziałów w chińskiej firmie. Ważniejsze było jednak to, że Stellantis, w ramach nowo utworzonej spółki join venture, nabył także wyłączne prawa do budowy, eksportu i sprzedaży samochodów marki poza Chinami. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.

Leapmotor nie dla Polski

Właśnie dlatego w fabryce Fiata (Stellantis) w Tychach trwa już montaż modelu T03 w systemie SKD, a sprzedaż będzie się odbywać z wykorzystaniem obecnych punktów dealerskich Stellantis. W Polsce jednak chiński producent elektryków na razie nie będzie obecny. Wszystkie zmontowane u nas Leapmotory T03 wyjadą na eksport.

Od września samochody elektryczne C10 i T03 trafią do dziewięciu krajów europejskich. Wykorzystując kanały dystrybucji Stellantis, spółka joint venture Leapmotor International planuje zwiększyć liczbę punktów sprzedaży samochodów Leapmotor w Europie z planowanych 200 na koniec 2024 r. do nawet 500 do 2026 roku.

Pod koniec 2024 roku Leapmotor International będzie dalej rozszerzać swoją ofertę, wprowadzając swoje modele w regionach Bliskiego Wschodu i Afryki, Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Południowej.

W pierwszym transporcie z Szanghaju płyną SUV-y Leapmotor C10 oraz najmniejszy i przy okazji najtańszy elektryk marki - T03.

Deska ratunku

Wysyłka do Europy pierwszej partii samochodów C10 i T03 jest przełomowym momentem w partnerstwie między Stellantis i Leapmotor — powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis, który w Europie zmaga się ze spadkiem sprzedaży i malejącymi zyskami. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.

Czy chińskie elektryki będą ratunkiem dla koncernu, którym Tavares kieruje od samego początku, czyli 2021 roku, a wcześniej szefował grupie PSA, która wspólnie z Fiat Chrysler Automobiles utworzyła Stellantis?

Nie jest tajemnicą, że na starym kontynencie walka toczy się o tanie elektryki, a model T03 taki właśnie jest.

Transport samochodów z Chin do Europy świadczy o naszym zaangażowaniu w dostarczanie klientom innowacyjnych, przystępnych cenowo i zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności.

Dzięki rozległej sieci sprzedaży Stellantis w Europie i zaangażowaniu zespołów naszych firm w zagwarantowanie innowacyjnego i wysokiej jakości produktu, jestem głęboko przekonany, że samochody elektryczne Leapmotor zyskają powszechną akceptację europejskich klientów. Jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie niesie ze sobą to partnerstwo i mamy nadzieję, że ścieżka, na którą wspólnie wkroczyliśmy, doprowadzi do sukcesu — powiedział Carlos Tavares.

Od rozpoczęcia sprzedaży do połowy lipca, Leapmotor sprzedał w Chinach łącznie ponad 400 000 pojazdów elektrycznych. Jesteśmy przekonani, że współpraca między Stellantis i Leapmotor przyniesie znaczący wzrost z korzyścią dla obu firm — powiedział Zhu Jiangming, założyciel i dyrektor generalny Leapmotor.

5 gwiazdek Euro NCAP

Leapmotor C10 to pierwszy globalny produkt marki. Opiera się na opracowanej przez Leapmotor architekturze technologicznej LEAP3.0, która wykorzystuje inteligentną technologię elektryczną, m.in. centralnie zintegrowaną architekturę elektroniczną i elektryczną, technologię Cell-to-Chassis (CTC) oraz flagowy inteligentny kokpit. C10 to rodzinny pojazd segmentu D z zasięgiem 420 km wg WLTP i notą 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.

Leapmotor T03 to z kolei mały, pięciodrzwiowy samochód segmentu A, idealny do użytku miejskiego oferujący przestrzeń wnętrza segmentu B. Przy akumulatorze o pojemności 41 kWh zasięg wg WLTP wynosi 265 km.


Przeczytaj również
Popularne