Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Miało być drożej, jest taniej. Toyota obniża ceny. Na razie tylko hybryd plug-in

Toyota postanowiła zwiększyć sprzedaż samochodów plug-in. Jak? Obniżając ich ceny. Prius i Rav4 w wersji z hybrydowym napędem elektrycznym ładowanym z gniazdka można teraz kupić za 27 tys. mniej.

Hybrydy plug-in łączą elektryczną moc z silnikami spalinowymi, a w przypadku Toyoty z wszechstronnością klasycznych hybryd. W ruchu miejskim, przy naładowanej baterii, hybryda plug-in korzysta z trybu EV. W trasie przełącza się w tryb hybrydowy. Dzięki unikatowej konstrukcji zachowuje pełną moc systemu i niskie zużycie paliwa, nawet przy rozładowanej baterii.
Taka technologia dostępna jest jak na razie w dwóch modelach Toyoty, które teraz doczekały się sporych rabatów. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid i Prius można zamówić z obniżką ceny katalogowej sięgającą nawet 27 000 zł.

Bateria średniej wielkości

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid z napędem Hybrid Dynamic Force o mocy 306 KM wyróżnia się niezłymi osiągami. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 6 sekund, a w trybie EV samochód może rozwinąć prędkość do 135 km/h. Litowo-jonowa bateria o pojemności 18,1 kWh pozwala przejechać do 75 km na prądzie (wg WLTP), a średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 1 l/100 km.

Konkurencja coraz częściej i chętniej stosuje w hybrydach plug-in większe baterie. Wszystko po to, by wydłużyć zasięg. Jak się okazuje 60-70 km zdaniem klientów to niewiele. Volkswagen w Tiguanie i Passacie a Skoda w Kodiaqu czy Cupra w Formentorze stosuje ten sam układ hybrydy plug-in drugiej generacji z baterią o pojemności 25,7 kWh, co gwarantuje dystans w zależności od wersji ponad 100-120 km.

To niewiele mniej od baterii, jakie montują do swoich hybrydy marki premium w dużych SUV-ach. Range Rover czy Mercedes, a nawet Jeep wsadzają do hybryd plug-in baterie powyżej 30 kWh. W modelach popularnych najczęściej stosuje się jednak mniejsze akumulatory. To z uwagi na mniejsze gabaryty samochodów i niższą masę pakietu baterii.

Ford w modelu Kuga wykorzystuje baterie o poj. 14,4 kWh, co ma gwarantować zasięg nawet 88 km. Podobnej wielkości bateria jest w hybrydowym (PHEV) Volvo XC60 a nieco mniejsza w Kii Sportage (13,8 kWh).

Wyłamuje się z tego szeregu chińskie MG, które w nowym modelu HS montuje do swojej hybrydy PHEV baterię o pojemności 21 kWh i obiecuje w trybie bezemisyjnym aż 100 km zasięgu.

Niższe ceny

Toyota Rav4 Plug-in Hybrid jest dostępna teraz w niższych cenach katalogowych. Przykładowo, cena wersji Dynamic z podgrzewanymi fotelami, systemem multimedialnym Toyota Smart Connect oraz 18-calowymi felgami aluminiowymi została obniżona o 14 tys. zł i wynosi obecnie 242 900 zł.

O tyle samo obniżono cenę katalogową wersji Selection, która ma dwukolorowe malowanie nadwozia, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) czy cyfrowe lusterko wsteczne – w obniżonej cenie katalogowej kosztuje 262 900 zł. Najdroższa jest wersja Style, która oferuje dodatkowo m.in. tapicerkę ze skóry naturalnej, dach panoramiczny i wyświetlacz HUD. Tutaj obniżka sięga 9 tys. zł.
A gdzie obiecane 27 tys. różnicy? Znajdziemy je w wersji GR SPORT.

Prius wreszcie tańszy

Obniżki ceny doczekała się także Toyota Prius. Wyposażona w napęd PHEV o mocy 223 KM oraz baterię trakcyjną 13,6 kWh, umożliwia pokonanie do 86 km na prądzie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,7 sekundy, a emisja CO2 to zaledwie 11 g/km (wg WLTP). Teraz w wersji Comfort kosztuje przynajmniej 193 900 zł. Ta odmiana wyposażona jest m.in. w system multimedialny Toyota Smart Connect z ekranem 12,3", bezprzewodowy Apple CarPlay, Android Auto (przewodowe), klimatyzację dwustrefową oraz systemy Toyota Safety Sense trzeciej generacji.

Wersja Prestige kosztuje od 205 900 zł i oferuje m.in. matrycowe reflektory LED, podgrzewaną kierownicę i elektrycznie unoszone drzwi bagażnika.

Przeczytaj również
Popularne