Polski importer marek Jaguar, Land Rover i Range Rower ma całkiem pokaźna gamę samochodów zelektryfikowanych. Dla klientów biznesowych zorganizował serię jazd testowych EV Tour. Objęliśmy patronatem część organizowaną przez warszawskiego dilera firmę MM Cars Premium.
Do dyspozycji uczestników było osiem modeli samochodów. Najliczniej, bo w czterech odsłonach występował w pełni elektryczny model Jaguara I-Pace. Przez trzy dni zaproszeni goście mogli testować dostarczone przez importera modele (opisujemy je poniżej). Dla chętnych samochody były dostępne także w weekend. Łącznie, podczas pięciu dni wszystkie samochody pokonały łącznie dystans 4200 km. Jazdom testowym towarzyszyła także krótka prelekcja pokazująca zalety całej dostępnej gamy pojazdów. Szczególnym zainteresowaniem wśród testujących, a byli to zarówno fleet managerowie, właściciele firm jak i przedstawiciele administracji publicznej, samorządowej czy służb mundurowych, cieszył się model Land Rover Deffender 110 w wersji PHEV, a więc ładowany z gniazdka.
Była to pierwsza okazja aby zobaczyć ten samochód, nie mówiąc już o tym, żeby się nim przejechać. Silnik spalinowy i elektryczny tego modelu w tandemie osiągają moc 404 KM i pozwalają na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy.
Jako pierwsza redakcja w Polsce przetestowaliśmy ten samochód, a nasze wrażenia opublikujemy w wydaniu Fleet Napędy Alternatywne.
Zaproszeni goście i klienci byli pod wrażeniem osiągów, ale także wykonania. Dla wielu była to pierwsza okazja, żeby przejechać się samochodami tych marek i poznać ofertę zelektryfikowanych samochodów.
Dostępne modele podczas EV Tour
Elektryczny I-Pace jest zdecydowanie wizytówką i udanym popisem ich możliwości marki Jaguar. Do napędu tego sportowego SUV-a coupé wykorzystywane są dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 400 KM, które generują po 348 Nm momentu obrotowego przenoszonego na cztery koła. W prowadzeniu Jaguara I-Pace czujemy dekady doświadczeń tej marki w budowie aut o sportowych aspiracjach. Ale o tym możecie się przekonać sami!
W najnowszej generacji modelu Land Rover Defender konstruktorom udało się połączyć styl legendarnego, kanciastego poprzednika z wymogami współczesności. Model ten prezentuje się elegancko i może stanowić znakomitą wizytówkę dla przedsiębiorcy. W jazdach testowych uczestniczy niezwykła nowość, czyli pięciodrzwiowy wariant 110 z napędem hybrydowym plug-in. Silnik spalinowy i elektryczny w tandemie osiągają moc 404 KM i pozwalają na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy.
Land Rover Discovery Sport to rozsądna alternatywa dla niemieckich i japońskich SUV-ów klasy średniej. Brytyjski SUV góruje nad większością rywali walorami terenowymi, wyglądem i przestronnością.
Najmniejszy SUV w gamie marki Range Rover przyciąga uwagę wytwornym stylem oraz zaawansowanymi technologiami. Evoque wyróżnia się na rynku również bardzo bogatą paleta dostępnych wersji silnikowych i wyposażeniowych. Oczywiście, nie zabrakło w gamie wariantu hybrydowego plug-in. Zatem każdy przedsiębiorca znajdzie wersję odpowiednią dla siebie.
Velar – SUV klasy średniej marki Range Rover – przykuwa uwagę nietuzinkowym, pełnym optycznej lekkości i szykownym wyglądem. Równie wysoki poziom reprezentują dostępne w tym modelu technologie. Velar może się pochwalić bogatą paletą dostępnych jednostek silnikowych – benzynowych o mocach od 250 KM do 400 KM oraz Diesli o mocach 204 KM i 300 KM. Wisienką na torcie jest wersja i4 PHEV dostarczająca łączną moc 404 KM.
Tomasz Siwiński