Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Chińskie auta sprzedają się coraz lepiej

dfsk2Auto-Porada – importer chińskich samochodów dostawczych DFSK – święci coraz większe sukcesy handlowe na rynku polskim. W ostatnim czasie kilkadziesiąt sztuk tych samochodów trafiło m.in. do sieci restauracji, firm szklarskich a część dostarczonych samochodów DFSK świadczy usługi kurierskie dla firmy DPD. Chińskie dostawczaki DFSK (Dongfeng Sokon Motors, dawniej DFM) są oferowane przez warszawską spółkę Auto-Porada od wiosny br. W krótkim czasie firma ta zdołała pozyskać dziesięciu dealerów w Polsce zainteresowanych oferowaniem tych pojazdów. Podstawowy model DFSK Mini Truck wykorzystuje nie najświeższą, ale sprawdzoną technologię japońską. To nic innego jak Suzuki Carry z lat 1999-2005. Samochód przeznaczony jest głównie dla firm komunalnych, ogrodniczych drobnych przedsiębiorców i firm produkcyjnych potrzebujących pojazdu do transportu towarów na niewielkie odległości. dfskDFSK ma długość ok. 4 m i bez problemów można nim manewrować w ciasnych zaułkach miast. Na razie chińskie dostawczaki są dostępne w Polsce w sześciu wersjach nadwoziowych, z których największą popularnością mają cieszyć się, według importera, wersje Mini Truck – ze skrzynią ładunkową i furgon – Mini Van. Mini Truck ma w ofercie skrzynie ładunkowe w kilku długościach: 230, 250 lub 270 cm i standardową szerokość 150 cm. Metalowe burty (na razie nie ma w ofercie aluminiowych) są wysokości 33,5 cm. Ładowność tego modelu wynosi 950 kg a załadunek i rozładunek ułatwia niskie położenie skrzyni nad ziemią (70 cm). Każdą z trzech burt można opuszczać niezależnie i są one wyposażone w mechanizmy blokowania. DFSK można również zamówić w wersji z podwójną kabiną, od razu w dwóch wariantach 5-osobowych: pikap (o wymiarach ładowni 139x140x43 cm) i skrzyniowej z opuszczanymi burtami (165x144x34 cm). Auto Porada proponuje również wersję Cargo Box z ustawną częścią towarową o wymiarach 221,5x146,5x129 cm i kubaturze 3,7 m3. Do tej wersji możemy zamówić agregat chłodniczy o możliwości schłodzenia towaru nawet do -18 Co (koszt 10 tys. zł brutto). DFSK jest również oferowany jako 7-osobowy minibus. Chiński dostawczak nie jest na razie w Polsce dostępny z fabryczną instalacją gazową, choć w innych krajach europejskich można go zamawiać w wariantach LPG i CNG. dfsk3Chiński samochód jest dostępny w dwóch wariantach silnikowych: z motorami benzynowymi 1,1 litra o mocy 54 KM lub 1,3 litra o mocy 82 KM. Najtańszy DFSK w wersji skrzyniowej kosztuje z motorem 1.3/82 KM kosztuje 34 100 zł netto. Wariant ze słabszym silnikiem 1.1/54 KM jest tańszy o 2,4 tys. zł. Furgon wymaga wyłożenia 36 600 zł. Standardowo montowana jest klimatyzacja manualna i światła przeciwmgielne. Chińczycy na liście opcji proponują poduszkę powietrzną kierowcy (+1500 zł), elektrycznie regulowane szyby (580 zł), radio CD (380 zł), centralny zamek (400 zł) i wspomaganie kierownicy (1300 zł). Samochody DFSK objęte są dwuletnią gwarancją z limitem przebiegu do 50 tys. km. W październiku samochody tej marki trafiły m.in. 15 szt. do firmy kurierskiej świadczącej usługi dla DPD, sieci restauracji (2 izotermy) oraz firm szklarskich (3 szt.). PD

Przeczytaj również
Popularne