Duże zaufanie do pojazdów dostawczych marek koncernu PSA oraz dobre oceny obecnych użytkowników sprawiają, że sprzedaż tych samochodów konsekwentnie rośnie. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu i oczekiwaniom przedsiębiorców, konieczne stało się uruchomienie kolejnej fabryki. Na to miejsce wybrano zakład w Gliwicach.
Samochody dostawcze Grupy PSA cieszą się ogromnym zaufaniem klientów, o czym świadczy fakt, że w zeszłym roku niemal co czwarty lekki pojazd dostawczy (24,7%) rejestrowany w Europie miał na masce logo Peugeot, Citroën lub Opel/Vauxhall. Grupa PSA, lider segmentu lekkich samochodów dostawczych na rynku europejskim, zamierza wzmocnić swój udział również w rynku większych pojazdów użytkowych i przyspieszyć rozwój w innych regionach. Równolegle też śledzi wyraźne trendy w tym segmencie, które jednoznacznie wskazują, że popyt na samochody dostawcze na świecie będzie konsekwentnie rósł w kolejnych dekadach. Aby go zaspokoić, niezbędne są dodatkowe moce produkcyjne, które zapewni fabryka w Gliwicach. Równie istotnym powodem inwestycji w gliwicki zakład jest planowane przejście samochodów dostawczych marek Opel i Vauxhall na współdzielone platformy Grupy PSA, co wymaga dodatkowych mocy produkcyjnych. Taki krok przyczyni się do zwiększenia efektywności produkcji oraz obniżenia jej kosztów.
Zyskają wszyscy
Na inwestycji w gliwicki zakład zyska nie tylko Grupa PSA, która umocni w ten sposób swoją pozycję na rynku pojazdów dostawczych, ale wszyscy: Polska w postaci podatków, wzrostu prestiżu i wiarygodności w oczach potencjalnych kolejnych inwestorów; wykwalifikowani pracownicy zakładu w Gliwicach, ale też szereg poddostawców wyspecjalizowanych w produkcji komponentów i rozwiązań dla pojazdów użytkowych. Na rozwój produkcji mogą liczyć liczne polskie firmy nadwoziowe, które nie od dziś dostarczają najwyższej klasy zabudowy i rozwiązania ułatwiające dostosowanie pojazdów dostawczych pod indywidualne potrzeby. Na inwestycji w Gliwicach zyskają przedsiębiorcy zainteresowani samochodami użytkowymi Grupy PSA. Bliskie położenie zakładu skróci czas dostaw do klienta i obniży koszty logistyczne transportu, a samochody dostawcze finalnie okażą się jeszcze bardziej przystępne cenowo.