Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Jak zwiększyć mobilność pracowników i poprawić wizerunek firmy w sezonie targowym?

Wiosna to dla wielu firm gorący okres targów, szkoleń i konferencji. Krótkoterminowy wynajem samochodu służbowego dla często podróżujących w tym czasie pracowników, może przynieść szereg korzyści. Nowoczesny, bezpieczny i ekonomiczny środek transportu to nie tylko wygoda dla samych pracowników, ale i poprawa wizerunku firmy w oczach klientów czy partnerów. Koszt wypożyczenia auta na kilka dni, które może przetransportować kilka osób, może się okazać porównywalny lub nawet niższy od kwoty jaką trzeba będzie zapłacić za bilety kolejowe dla kilkuosobowej grupy pracowników.

Wynajem krótkoterminowy zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Jeszcze kilkanaście lat temu liczba aut wynajmowanych przez firmy na krótki okres (1-30 dni) była znikoma, a sama usługa mało dostępna. Dziś wynajem krótkoterminowy jest już powszechną i łatwo dostępną usługą, nie postrzeganą jako luksus czy fanaberia, a naturalny element i uzupełnienie codziennej mobilności nie tylko przedsiębiorców, ale i statystycznego „Kowalskiego”. Każdego miesiąca firmy członkowskie PZWLP wynajmują w ten sposób kilka tysięcy pojazdów.

– W ofercie wypożyczalni samochodów, także tych skupionych w Polskim Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, pojawia się coraz więcej aut z napędem hybrydowym, a nawet w pełni elektrycznym. Wypożyczenie takiego samochodu daje firmie korzyści finansowe oraz wizerunkowe, a korzystającym z nich pracownikom poczucie docenienia ich pracy oraz troskę pracodawcy o ich komfort i bezpieczeństwo w trakcie służbowej podróży – mówi Monika Tomala, Ekspert i Lider Grupy ds. Rent a Car w Polskim Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).

 

Jak cię widzą, tak cię piszą

Nie jest tajemnicą, że to, jakim samochodem służbowym jeżdżą pracownicy wpływa na postrzeganie nie tylko wizerunku, ale i kondycji finansowej firmy. Potwierdzają to badania instytutu badawczego IBRiS, przeprowadzone na zlecenie PZWLP.  Wynika z nich, że 67% przedstawicieli jednoosobowych, mikro i małych firm uważa, że auto jest wizytówką firmy. Z tym, że auto jest wizytówką firmy najczęściej zgadzają się przedstawiciele branż związanych z naprawami, produkcją oraz transportem (78%), ale także branżą szkoleniową, finansową i nieruchomościową (73%).

W badaniu PZWLP zapytano także o to czy samochód odzwierciedla charakter jego użytkownika. Twierdząco na to pytanie odpowiedziało 61%. Jednocześnie ci sami respondenci przyznali, że przy wyborze auta firmowego badani częściej kierowaliby się aspektami praktycznymi i ekonomią, niż estetyką, prestiżem czy nowoczesnością. I tak: ceną kierowałoby się 44%, zaś ekonomią spalania, czy kosztami eksploatacji auta 37%. Na wysokim miejscu znalazła się także niezawodność – 36%.

Warto też zwrócić uwagę, że w przypadku, gdy potrzeba korzystania z pojazdów jest sezonowa lub okazjonalna, krótkoterminowe wypożyczenie samochodów jest dla firmy idealnym rozwiązaniem. – W takim przypadku warto sięgnąć po wynajem krótkoterminowy, który eliminuje potrzebę inwestycji w zakup aut, a także koszty związane z ich serwisowaniem, przez co pozwala na ponoszenie kosztów związanych z autami tylko wtedy, gdy są one używane i faktycznie potrzebne. Umowa krótkoterminowego wynajmu samochodów jest przejrzysta, prosta, a samo auto może być udostępnione klientowi zazwyczaj w czasie nie dłuższym niż 1 dzień – tłumaczy Monika Tomala, Ekspert i Lider Grupy ds. Rent a Car w Polskim Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).

Przeczytaj również
Popularne