Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

JAC T8 Pro. Chińczycy chcą zawojować polski rynek pikapów. Znamy cenę

Jac to nowa marka, która wchodzi na polski rynek. Pierwszym autem o nazwie „Dżak” będzie u nas spalinowy pikap T8 Pro. Odważnie, tym bardziej że cały segment w Polsce jest niewielki i liczy niespełna 5 tys. aut.

Model wygląda klasycznie, by nie powiedzieć przestarzale. Producent chwali się, że łączy klasyczną stylistykę z solidną konstrukcją oraz zaawansowaną technologią, oferując wszechstronność zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w trudnych warunkach terenowych. Sprawdzimy, gdy auta pojawią się na rynku. A konkrety?

Samochód ma 5,32 m długości, 1,88 m szerokości i 1,83 wysokości. Rozstaw osi to 3,09 m. Przestrzeń ładunkowa ma wymiary 1520 x 1520 x 470 mm, a ładowność nie przekracza 1 tony.

Pod maską T8 PRO w polskiej specyfikacji (w Chinach i Ameryce Południowej, gdzie jest najchętniej kupowany, do wyboru jest znacznie więcej napędów) kryje się 2.0-litrowy silnik Diesel Common Rail Intercooler z turbosprężarką VGT, generujący moc 136 KM oraz moment obrotowy 320 Nm.

Silnik współpracuje z manualną skrzynią biegów, a pickup będzie dostępny z napędem na cztery koła (4WD).

Jeden silnik, jedna specyfikacja

Auto dostępne będzie z podwójną kabiną i pełnowymiarową kanapą dla pasażerów tylnego rzędu. Wnętrze T8 PRO także ma być przede wszystkim praktyczne. Nie brakuje jednak chromowanych detali. Kierowca ma do dyspozycji wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, pozwalająca na wygodne sterowanie tempomatem, systemem audio i połączeniami Bluetooth. Na desce rozdzielczej umieszczono 7-calowy wyświetlacz wielofunkcyjny, który dostarcza kluczowe informacje o pojeździe.
Komfort pasażerów podnosi klimatyzacja, tylne otwory wentylacyjne oraz gniazdo USB dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń. W środkowym podłokietniku umieszczono dwa uchwyty na kubki, a system ISOFIX wspierający międzynarodowe standardy mocowania fotelików dziecięcych umożliwia wygodne podróże nawet z najmłodszymi uczestnikami ruchu drogowego.

Z przodu auta dominuje olbrzymi chromowany grill. Osłona chłodnicy „Rome Shield” nadaje auto użytkowego charakteru, a ksenonowe reflektory i światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery „C” poprawiają widoczność na drodze.

Auto postawiono na 18-calowych felgach aluminiowych i wyposażono w tylne lampy LED, hamulce tarczowe na wszystkich kołach, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Chile, Kolumbia i Ekwador

Choć auto nie ma pełnej europejskiej homologacji, na pokładzie znajdą się nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Konstrukcja ramy została wykonana w 43% ze stali o wysokiej wytrzymałości, która zapewni sztywność i odporność na różne uderzenia. Auto oferuje również zestaw zaawansowanych systemów, które wspierają poruszanie się zarówno w ruchu miejskim, jak i w terenie — w tym m.in. asystent hamowania, kontrola trakcji czy kamera 360°.

Dlaczego akurat pikap? Bo JAC to lider w tym segmencie w Ameryce Południowej. Marka sprzedała tam już ponad 500 000 pojazdów, a model T8 jest jednym z najbardziej pożądanych pickupów w regionie. JAC Motors cieszy się silną pozycją w krajach takich jak Chile, Kolumbia, Peru, Urugwaj i Ekwador, gdzie regularnie zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży pojazdów użytkowych, pickupów i SUV-ów.

Producent odnosi również sukcesy w Meksyku, gdzie od ośmiu lat rozwija swoją obecność i jako jedyna chińska marka posiada własny zakład montażowy w tym kraju. JAC Motors skutecznie konkuruje tam z amerykańskimi markami, zwłaszcza w segmencie pojazdów użytkowych.

A Polska?

Czy w Polsce uda się osiągnąć sukces? Segment jest mały, w ubiegłym roku sprzedało się 4622 pikapów. Liderem rynku jest Ford Ranger (1963 szt.), drugie miejsce zajęła Toyota Hilux (1303 szt.), trzecie VW Amarok (572 szt.). Więcej o wynikach pikapów pisaliśmy TUTAJ.

T8 PRO to więcej niż pickup – łączy siłę, elegancję i nowoczesne rozwiązania. Jesteśmy przekonani, że dzięki zaawansowanej technologii oraz komfortowemu wnętrzu, T8 PRO zyska uznanie wśród polskich kierowców, podobnie jak w Ameryce Południowej, gdzie model ten zdobył status jednego z najbardziej pożądanych pojazdów w swojej klasie. Sukcesy w krajach takich jak Chile, Kolumbia czy Peru pokazują, że T8 PRO skutecznie spełnia swoje zadania w rozmaitych, w tym wymagających, warunkach – powiedział Bogusław Głód Prezes spółki GB Distribution, odpowiedzialnej za dystrybucje marki JAC Motors.

Sytuacji nie ułatwi także inny chiński pikap, którego sprzedaż zapowiedziała w tym roku spółka AADC (Asian Automotive Distribution Center), która ściąga do Polski m.in. auta marek Baic, Forthing i DFSK. Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ.

Co ciekawe JAC, ale z silnikiem 2,4 l. o mocy 204 KM dostępny jest także w ofercie innego prywatnego importera, firmie Dakro z Lublina. Tam wyceniony jest na 170 tys. brutto.

Pierwsze egzemplarze T8 PRO w ofercie Grupy Bemo pojawią się w polskich salonach JAC Motors w trzecim kwartale 2025 roku.

Przeczytaj również
Popularne