Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Używany wahacz w nowym aucie? Toyota rusza z projektem Circular

Renault ma fabrykę Renew, Toyota stawia na Circular Factory. Francuzi odnawiają lekko używane samochody, Japończycy będą z nich odzyskiwać podzespoły, materiały i surowce. Pierwszy zakład powstanie w wielkiej Brytanii i będzie przetwarzał 10 tys. pojazdów rocznie.

Jak policzyli Japończycy, da to drugie życie nawet 120 tysiącom części zamiennych. A wszystko w imię gospodarki o obiegu zamkniętym, na którą jest ewidentnie moda i zapotrzebowanie. Więcej o odnawianiu starych sampochodów pisaliśmy TUTAJ.

W ramach nowego globalnego projektu pod nazwą Toyota Circular Factory koncern chce starannie i systematycznie odzyskiwać jak najwięcej podzespołów, części, materiałów i surowców z pojazdów wycofywanych z eksploatacji. Działalność TCF pozwoli na maksymalizację korzyści dla środowiska wynikających z recyklingu, regenerowania i ponownego wykorzystywania zużytych elementów.

Pierwszy zakład Toyota Circular Factory zostanie uruchomiony w trzecim kwartale tego roku przy brytyjskiej fabryce Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) w Burnaston. Działalność TCF będzie prowadzona równolegle z produkcją Toyoty Corolli.

Używany wahacz

O ile zrozumiałe jest ponowne wykorzystanie materiałów po ich przetworzeniu np. plastiku, stali czy aluminium, to już wykorzystanie zdemontowanych podzespołów jest czymść nowatorskim. Czy to zatem oznacza, że używany i zdemontowany wahacz z wycofanego z obiegu auta trafi na półkę z częściami zamiennymi albo do nowego samochodu? Jak twierdzi Toyota, zakłady Circular Factory będą prowadzić recykling w trzech kluczowych obszarach: podzespołów, które można ponownie wykorzystać, części, które nadają się do ponownego odtworzenia oraz materiałów i surowców, które można odzyskać. Każdy element zostanie poddany szczegółowej weryfikacji.

Podzespoły nadające się do regeneracji trafią ponownie na rynek poprzez sieć sprzedaży oraz dystrybutorów części zamiennych. Natomiast takie części jak koła i akumulatory zostaną poddane ocenie pod kątem ewentualnego odnowienia, zmiany przeznaczenia lub odzyskania surowców. W ramach nowego projektu Toyota zamierza odzyskiwać jak najwięcej takich surowców jak miedź, aluminium, stal oraz tworzywa sztuczne, które mogą potem posłużyć do produkcji podzespołów do nowych pojazdów.

Przewidujemy, że początkowo rocznie poddanych recyklingowi zostanie około 10 tysięcy pojazdów w naszym zakładzie w Wielkiej Brytanii. Dzięki temu 120 tysięcy części zamiennych zyska nowe życie, odzyskamy 300 ton plastiku wysokiej czystości, a także 8200 ton stali.

Kolejnym krokiem w ramach projektu Toyota Circular Factory będzie uruchomienie podobnych zakładów w całej Europie. Jesteśmy gotowi do współpracy z innymi organizacjami, które prowadzą działalność zgodnie z zasadami gospodarki cyrkularnej w ramach dążenia do neutralności węglowej – powiedział Leon van der Merwe, wiceprezes ds. gospodarki o obiegu zamkniętym w Toyota Motor Europe.

Dzięki nowemu projektowi Toyota planuje znacznie zmniejszyć przyszły wpływ na środowisko związany z produkcją pojazdów i podzespołów, bo Europejski oddział koncernu zobowiązał się do osiągnięcia pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r. oraz do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obiektach do 2030 r. Już do 2035 r. marka planuje osiągnąć 100% redukcję emisji CO2 w całej swojej europejskiej gamie produktów.

Przeczytaj również
Popularne