To kategoria bardzo szeroka, w której wydzieliliśmy kilka podkategorii. Tylko w tym roku, ponieważ z cała pewnością w 2022 pojawią się nowe, a rozwiązania ekologiczne czy z ekologią powiązane zdominują nasz plebiscyt.
Ta kategoria składa się z 6 podkategorii. Firmy mogą zgłaszać swoje najnowsze rozwiązania dotyczące m.in.: finansowania niskoemisyjnego transportu, stacji i sieci ładowania samochodów elektrycznych, odnawialnych źródeł energii oraz floty pojazdów z napędami alternatywnymi, które są przyjazne środowisku. Zobaczmy zatem zgłoszone produkty i usługi.
Wynajem płynie z prądem, tak brzmi – musimy przyznać bardzo udany – slogan reklamowy, jakim swoje rozwiązania promuje Hitachi Capital Polska.
Hitachi Capital Polska stawia na elektromobilność w wynajmie długoterminowym. Oferuje klientom pojazdy elektryczne z każdego segmentu – od małych samochodów osobowych po dostawcze. Oferta jest kompleksowa, a klient otrzymuje samochód w ofercie z ładowarką, aby miał pełne rozwiązanie w ramach jednej, atrakcyjnej raty. Firma wraz z klientami prowadzi również systematyczne testy pojazdów elektrycznych. Dzięki temu klienci mogą przekonać się, jak wiele korzyści daje jazda zeroemisyjnym pojazdem: redukcję zanieczyszczeń i hałasu, wysoki komfort jazdy oraz niższe koszty eksploatacji.
Zagłosuj na Wynajem płynie z prądem!
To na pewno kategoria, która będzie się rozwijała bardzo dynamicznie, a to głównie dzięki konkurencji, jaka niemal zawsze jest motorem napędowym zmian. NA razie zrozumienie pojemności baterii w samochodach elektrycznych, czasu ładowania w zależności od mocy, prąd stały i zmienny wymaga jeszcze większego skupienia. Jednak już niebawem będzie to dla nas tak proste, jak zrozumienie oznaczeń na stacjach paliw.
SICHARGE D to nazwa kompaktowej ultraszybkiej stacji ładowania produkcji Siemensa. Jest wyjątkowa pod wieloma względami. Zajmuje niewiele miejsca, wykonana z materiałów najwyższej jakości, wyposażona w intuicyjny duży 24-calowy ekran dotykowy, który pozwala korzystać z dodatkowej oferty operatora, np. z lokalnego sklepiku na stacji lub baru. Jest oszczędna, bo gwarantuje aż 96% efektywności, a każdy 1% to dodatkowe złotówki z zaoszczędzonej energii. Ładuje aż do 5 pojazdów jednocześnie, przy wykorzystaniu dynamicznego przydziału mocy w zależności od pojemności baterii każdego z nich. To sprawia, że czas ładowania jest optymalizowany w zależności od sytuacji. Stacja jest stworzona z myślą o przyszłej rozbudowie od 160 aż do 300 kW dzięki elastycznym modułom mocy.
Już dziś w ofercie polskiej spółki Siemensa znajdziemy stacje wolnego ładowania, kompleksowe zajezdnie dla autobusów elektrycznych czy systemy backendowe. Naszą wizją jest tworzenie komplementarnego ekosystemu dla elektromobilności, w którym najnowsza stacja ładowania Sicharge D, wpisuje się nie tylko w aktualne potrzeby ale także wyznacza kierunki rozwoju na przyszłość – skomentował Łukasz Bancarzewski, Regional Product Manager w Siemens Polska.
Zagłosuj na SICHARGE D szybka stacja 300kW
Webasto Live to inteligentny system ładowania samochodów elektrycznych. Urządzenia można połączyć w sieć do 250 punktów i zarządzać nimi zdalnie. W przypadku ograniczonej mocy przyłącza system zapewnia dynamiczną dystrybucję dostępnej energii według zadanych parametrów do pojazdów podłączonych do sieci stacji ładowania. System Zarządzania Stacjami jest realizowany poprzez bezpłatną aplikację webową, natomiast użytkownicy końcowi mogą wykorzystywać aplikację w telefonie do autoryzacji i monitorowania w czasie rzeczywistym procesu ładowania. Komunikacja ze stacją może odbywać się z użyciem sieci komórkowej w standardzie 4G (LTE), LAN i WiFi. Stacje Webasto Live są zgodne ze standardem ISO 15118 – Plug &Charge.
Zagłosuj na Stacje ładowania AC Webasto Live
Na koniec lutego 2021 r. w Polsce zarejestrowano 20 504 „elektryków” – podaje Licznik Elektromobilności PZPM i PSPA. Pod koniec stycznia funkcjonowało 1410 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów (2744 punkty), a w lutym doszło 15 nowych. Rozwój zależy od programów wsparcia, szczególnie dla firm, kupujących 3⁄4 pojazdów. Atrakcyjny program ma szansę wznieść sprzedaż na wyższy poziom, co ożywi też rynek stacji ładowania. Dla użytkowników liczy się liczba stacji i łatwość ich obsługi. Lektrico w te oczekiwania wpisuje się stacją LEKTRI.CO JOY 2.0 22kW AC, z dwoma niezależnymi punktami do równoczesnego ładowania, wbudowanym przewodem i wtyczką Type2. Aplikacja LEKTRIFY wyznacza trasę, uruchamia stację, pobiera płatność i wysyła fakturę na adres e-mail użytkownika. Dla firm argumentem mogą być niewielkie rozmiary stacji, łatwa instalacja, konfiguracja, wysokie parametry techniczne i niezawodność. Nad wszystkim czuwa profesjonalny serwis 24/7.
Zagłosuj na LEKTRI.CO Stacje ładowania pilnie potrzebne
SmartPoleCharger, to stacje ładowania, zabudowane w trwałym i bezpiecznym słupie kompozytowym. Stanowią idealne rozwiązanie dla samorządów, deweloperów, podmiotów instytucjonalnych, uczelni, instytucji publicznych, a także klientów indywidualnych. Do głównych zalet tego rozwiązania należą na pewno: skrócony czas realizacji inwestycji w stosunku do standardowych systemów, nawet o 10 miesięcy; redukcja kosztów przyłączeniowych nawet o 70%; możliwość instalacji w miejscu dotychczas funkcjonującej infrastruktury oświetleniowej, bez konieczności występowania o dodatkowe pozwolenia czy szybka i bezpieczna instalacja, bez konieczności użycia ciężkiego sprzętu. Jeżeli chodzi o parametry techniczne, to mamy do wyboru 1 lub 2 x 7,4 kW; 1 lub 2 x 22 kW, prąd ładowania: 32 A.
Zagłosuj na SMARTPOLE CHARGER – stacja ładowania w słupie oświetleniowym
EVBox Iqon to najnowsza stacja ładowania AC w portfolio EVBox, która wyposażona jest w system inteligentnego zarządzania kablami oraz duży dotykowy ekran z intuicyjnym interfejsem. Urządzenie charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem i świetnie spełni swoją rolę w przestrzeniach publicznych i półpublicznych. Istnieje możliwość podłączenia nawet do 10 stacji Iqon w ramach jednej sieci z jednostką główną, aby skorzystać z funkcji równoważenia obciążenia, która umożliwia efektywną dystrybucję dostępnej energii elektrycznej między wszystkie podłączone pojazdy.
Stacja ładowania EVBoxIqon jest kompatybilna z wiodącymi platformami do zarządzania ładowaniem, dzięki czemu można łatwo śledzić, planować i kontrolować wszystkie sesje ładowania.
Zagłosuj na EVBox Iqon – Elektromobilność klasy premium
Poza rozwiązaniami samych systemów ładowania duże znaczenie będą miały także całe sieci stacji ładowania. Już teraz można sobie wyobrazić, że wyposażamy kierowców swojej floty w karty ładowania na daną sieć.
Stacje ładowania ORLEN obsługują wszystkie typy pojazdów elektrycznych oferowanych na rynku europejskim. Każda stacja o mocy do 50 kW lub 100 kW w zależności od lokalizacji, wyposażona jest w 3 rodzaje złącz. Większość naszych ładowarek znajduje się przy stacjach paliw ORLEN, dzięki czemu ładując samochód, możesz skorzystać z oferty Stop Cafe.
Dzięki aplikacji mobilnej ORLEN Charge masz w zasięgu ręki dostęp do szybkich ładowarek, w każdej chwili możesz zobaczyć, które złącza są aktualnie dostępne na danej ładowarce, oraz rozpocząć i zakończyć sesję ładowania w dowolnym momencie. Aplikacja umożliwia również sprawdzenie poziomu naładowania oraz mocy, z jaką ładuje się twój pojazd. Masz dostęp do historii swoich sesji ładowania, a także zapewniony kontakt z infolinią ORLEN 24/7 w razie problemu z ładowarką.
Zagłosuj na Sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych PKN ORLEN
Elocity Start to unikalny na rynku produkt, stworzony wraz z wiodącą firmą leasingową i największymi producentami stacji ładowania. Dzięki Elocity Start każdy może zarabiać na ładowaniu aut elektrycznych. Wystarczy 295 złotych miesięcznie i miejsce parkingowe, aby stać się właścicielem nowoczesnej stacji ładowania. Instalacją, rejestracją, monitoringiem, obsługą płatności i pełnym wsparciem zajmie się Elocity. Panel administracyjny Elocity pozwoli inwestorowi na wygodne zarządzanie stacjami, kreowanie cenników i kontrolę przychodów.
Każda stacja od Elocity zostaje włączona do dynamicznie rosnącej sieci, co zapewnia pozyskanie kierowców i efektywne zarabianie. Kierowcy mogą skorzystać z wygodnej aplikacji Elocity, aby znaleźć stację, rozpocząć i opłacić ładowanie. Wymagający inwestorzy mogą oczekiwać podejścia „white-label”, czyli oferowania usługi ładowania pod swoją marką.
Zerowy bilans energetyczny, w tej kategorii mogą być zgłaszane wszystkie rozwiązania, inicjatywy, projekty zmierzające do zapewnienia zerowego bilansu CO₂ danej jednostce, firmie, koncernowi motoryzacyjnemu (np. przy produkcji samochodów) czy organizacji. Coraz więcej firm zwraca na to bardzo dużą uwagę, co niezwykle cieszy, ponieważ działania dużych międzynarodowych koncernów mają nie tylko wymierny wpływ na środowisko, ale stanowią także doskonały przykład dla mniejszych firm.
Celem Shell jest, aby do 2050 roku lub wcześniej stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto. Jednym z kroków znacząco przybliżających nas do osiągnięcia tego celu jest wprowadzenie do oferty neutralnych emisyjnie syntetycznych olejów silnikowych Shell Helix Ultra 0W. Coraz więcej właścicieli samochodów bierze pod uwagę wpływ ich pojazdów na środowisko naturalne. Sięgając po neutralne emisyjnie oleje Shell Helix Ultra 0W, mogą korzystać z aut w odpowiedzialny sposób, nie rezygnując z wysokiej wydajności i ochrony silnika. Neutralne emisyjnie oleje Shell Helix Ultra 0W pomagają uniknąć lub zmniejszyć emisję dzięki energooszczędnej produkcji, przez wybór bardziej zrównoważonych materiałów opakowaniowych oraz zwiększoną wydajność operacyjną. Są także neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla dzięki globalnemu portfelowi kredytów węglowych Shell opartych na ochronie przyrody. Oprócz neutralności emisyjnej, oleje Shell Helix Ultra 0W oferują długotrwałe osiągi i doskonałą ochronę silnika samochodu.
Zagłosuj na Shell Helix Ultra 0W – neutralny emisyjnie olej silnikowy
Koncepcja beyond Zero obejmuje zarówno ideę coraz lepszej mobilności dla wszystkich, jak również dążenie Toyoty do tworzenia produktów i usług, które w pozytywny sposób wpływają na środowisko, które nas otacza. Toyota już ponad 20 lat temu postawiła na zelektryfikowane napędy hybrydowe, sprzedając ich do dziś ponad 18 milionów. W rezultacie pozwoliło to zaoszczędzić ponad 140 milionów ton CO2.
Żeby osiągnąć te cele, Toyota rozwija szeroką gamę zelektryfikowanych technologii i różnych typów pojazdów, by dopasować się do potrzeb klientów na poszczególnych rynkach – w swojej gamie ma auta hybrydowe (HEV), hybrydy plug-in (PHEV), samochody elektryczne na baterie (BEV) oraz przede wszystkim samochody elektryczne na wodór (FCEV). Co więcej, rozwijając wodór jako źródło czystej energii, Toyota wprowadza technologie ogniw paliwowych do kolejnych rodzajów transportu, takich jak ciężarówki, pociągi i statki, oraz wykorzystuje je jako stacjonarne i mobilne generatory prądu.
Zagłosuj na Globalna koncepcja Toyoty beyond Zero
Respektując postanowienia Porozumienia Paryskiego, bierzemy odpowiedzialność za konieczność redukcji emisji dwutlenku węgla i dążymy do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku. Aby osiągnąć ten cel, Volkswagen wprowadza do swojej oferty nowe modele z elektrycznej rodziny ID: zarówno ID.3, jak i ID.4 to samochody opuszczające fabrykę w Zwickau jako neutralne pod względem emisji CO2. Nasza marka, chcąc osiągnąć pełną neutralność węglową w 2050 roku, stara się unikać zużycia energii, korzystać z jej odnawialnych źródeł i kompensować emisję, której nie da się uniknąć.
Co ważne, Volkswagen podejmuje też inicjatywy związane z dążeniem do neutralności węglowej także w Polsce: wraz z początkiem 2021 roku ruszył projekt, w ramach którego po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.
Zagłosuj na Volkswagen Way To Zero