Astara rozszerza w Polsce gamę lekkich samochodów dostawczych Nissana. Obok Townstara w salonach pojawią się Primastar i Interstar. Oba auta bazują na konstrukcji Renault a Primastar dostępny będzie u nas po raz pierwszy.
Primastar to nic innego jak Renaut Traffic, Interstar to Renault Master, oba auta zbudowane w technologii badge engineering. Jak tłumaczy Nissan, a w zasadzie Astara, generalny przedstawiciel marki na Europę, dzięki dwóm nowym modelom klienci zyskają jeszcze większy wybór pojazdów dostosowanych do swoich indywidualnych potrzeb.
Nissan Primastar to wszechstronny pojazd średniej wielkości, dostępny zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej. Doskonale radzi sobie w warunkach miejskich, a także podczas przewozu towarów na dłuższych trasach.
Z kolei Nissan Interstar to podobnie jak Renault Master, zupełnie nowa konstrukcja, reprezentująca największy segment lekkich aut dostawczych w Polsce. Oferuje nie tylko wyjątkowy komfort i imponujące możliwości załadunkowe, ale także nowoczesne nadwozie oraz kabinę wyposażoną w liczne innowacyjne udogodnienia, które podnoszą wygodę i funkcjonalność codziennej pracy.
Nissan Interstar – lekki dostawczak
Oferta modelu Nissan Interstar w Polsce obejmuje zarówno wersję 3-osobową (Van), jak i 7-osobowy furgon brygadowy (Crew Van). Klienci mają do wyboru dwie długości pojazdu (L2 i L3) oraz dwie wysokości nadwozia (H2 i H3), co pozwala na uzyskanie przestrzeni ładunkowej o kubaturze aż do 14,8 m³, długości do 3,85 m i wysokości do 2,14 m.
Interstar będzie dostępny zarówno z tradycyjnym napędem spalinowym Diesla, jak i w wersji elektrycznej (Interstar-e). Bezemisyjny wariant oferuje dwa rodzaje baterii trakcyjnych: o pojemności 40 kWh i 87 kWh.
Zastosowana w Nissanie Interstar aerodynamiczna konstrukcja Aerovan, ta sama co w przypadku Renault, znacząco zmniejsza zużycie paliwa, a w przypadku wersji elektrycznej – energii. Nowoczesny silnik spalinowy, w połączeniu z nowymi skrzyniami biegów oraz zoptymalizowanym kształtem nadwozia, pozwala uzyskać oszczędność rzędu 1,5 l/100 km w porównaniu z autem poprzedniej generacji.
Nowa 9-biegowa skrzynia ZF, ta sama co w Renault, poprawia komfort użytkowania, jednocześnie przyczyniając się do dalszego obniżenia zużycia paliwa. Dzięki zastosowaniu technologii shift-by-wire możliwa jest także bardziej efektywna aranżacja przestrzeni w kabinie, co zwiększa jej funkcjonalność.
Elektryczny Nissan Interstar z akumulatorem o pojemności 87 kWh, tą samą co w Renault, z homologacją N1 oferuje imponujący zasięg do 400 km w cyklu mieszanym według normy WLTP. Dzięki pokładowej ładowarce prądu przemiennego o mocy 22 kW, pełne naładowanie akumulatora zajmuje około 4 godzin.
Dodatkowo Nissana Interstar ma standardowe złącze CCS, które umożliwia ładowanie prądem stałym o mocy do 130 kW. Taka opcja pozwala na szybkie uzupełnienie energii, zapewniając zasięg na kolejne 250–300 km w niewiele ponad 30 minut.
Zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej, Interstar oferuje ładowność nawet do 1400 kg, co czyni go niezwykle wszechstronnym pojazdem użytkowym. Dodatkowo uciąg przyczepy z hamulcem wynosi 2500 kg, zapewniając doskonałe możliwości transportowe. Funkcjonalność pojazdu zwiększają tylne drzwi, które można otwierać pod kątem aż 270°, co ułatwia załadunek i rozładunek nawet w miejscach o ograniczonej przestrzeni.
Interstar został wyposażony w zaawansowany pakiet systemów bezpieczeństwa, ten sam co Renault, który podnosi komfort i ochronę zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Już w wersji podstawowej van oferuje takie rozwiązania jak: system automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, systemy ABS i VDC z funkcją kontroli bocznego wiatru, reflektory Full LED ze światłami do jazdy dziennej LED, tylne czujniki parkowania oraz całoroczne opony. Warto zaznaczyć, że największy dostawczy model Nissana otrzymał najwyższą ocenę EuroNCAP Platinum, osiągając ogólny wynik 84%, co plasuje go w czołówce pojazdów w tej klasie.
Nissan Primastar z kolei nigdy nie był dostępny w Polsce. Za bazę do budowy auta również posłużył Renault Traffic, pierwotnie II generacji z 2001 roku. Obecny Primastar to Traffic III z 2014 po dwóch faceliftngach z 2019 i 2021 roku. Warto wspomnieć, że bliźniaczymi konstrukcjami są też Opel Vivaro i Fiat Talento.
W Polsce gama modelu najnowszej odmiany Nissana Primastar obejmuje 3-osobowy Furgon (Van) oraz wersje osobowe Combi, dostępne w wariantach 8- i 9-osobowych. Klienci mają do wyboru dwie długości pojazdu (L1 i L2), co zapewnia przestrzeń bagażową o objętości do 6,7 m³ oraz długości do 3,69 m. Samochód dostępny jest w wersji spalinowej z jednostką napędową o mocy od 110 do 150 KM, a także z możliwością wyboru między 6-biegową skrzynią manualną a 9-biegową automatyczną, co gwarantuje elastyczność i komfort jazdy.
Nissan Primastar, podobnie jak Renault, oferuje bogate wyposażenie standardowe, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa. W skład standardowego wyposażenia wchodzą m.in.: dwie przednie poduszki powietrzne, system automatycznego hamowania awaryjnego, systemy ABS, VDC z funkcją kontroli bocznego wiatru, reflektory Full LED ze światłami do jazdy dziennej, tylne czujniki parkowania oraz opony całoroczne. Wersja Combi dodatkowo wyposażona jest w boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, co zwiększa poziom ochrony pasażerów.
Dodatkowo komfort użytkowania w Nissanie Primastar zapewniają m.in.: klimatyzacja, system audio z 8-calowym ekranem oraz integracją z aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto, elektrycznie regulowane lusterka z funkcją podgrzewania, wykładzina w przestrzeni ładunkowej, a także tylne drzwi otwierające się w zakresie 255° (dla wersji Van). Wersja Combi oferuje natomiast pełne przeszklenie oraz możliwość różnych konfiguracji kabiny, co zwiększa elastyczność i komfort podróży.
Czym zatem Nissan chce przyciągnąć klientów do salonów? Ceną i gwarnacją. Ceny modelu Nissan Interstar w wersji Van zaczynają się od 134 900 zł netto, a Crew Van dostępny jest od 173 900 zł netto. Natomiast cennik Nissana Primastar otwiera kwota 119 900 zł netto za wersję Van, a Combi kosztuje od 176 900 zł brutto.
Co wyróżnia samochody użytkowe Nissana, to także 5-letnia gwarancja, obejmująca również oryginalne części i akcesoria, 12-letnia gwarancja na powłokę lakierniczą oraz 5-letnia pomoc drogowa Nissan Assistance. Co więcej, w przypadku Nissana Interstar, klienci otrzymują 8-letnią gwarancję na pojemność akumulatora trakcyjnego.