Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Mercedes-Benz Van wziął wszystko. Podsumowanie roku

Mercedes-Benz Vans zamyka rok wzrostami sprzedaży i to we wszystkich segmentach modeli. Łącznie zarejestrowano 10 082 samochodów, czyli o 1384 więcej niż w 2023. Udział w rynku wzrósł do 13,1 proc., a najpopularniejszym dostawczakiem z gwiazdą na masce został Sprinter.

Największą liczbę sprzedanych aut firma odnotowała w segmencie dużych samochodów dostawczych: do klientów trafiły łącznie 6502 Sprintery oraz eSprintery, co daje mocną trzecią pozycję na rynku. W segmencie pojazdów średniej wielkości z 2814 zarejestrowanymi sztukami Vito, Klasy V (także w wersjach elektrycznych) oraz Klasy V Marco Polo, Mercedes Vans uplasował się na pozycji piątej.
Z kolei w grupie małych pojazdów dostawczych zarejestrowano 766 sztuk Citana i Klasy T (w tym eCitany i EQT). Jednocześnie w kategorii elektrycznych pojazdów dostawczych i prywatnych vanów Mercedes Vans jest liderem z łączną sprzedażą 633 sztuk samochodów.

Klienci docenili także nowego Mercedesa Vito Furgon, który w 13. plebiscycie Fleet Derby 2024, organizowanym przez naszą redakcję, został zwycięzcą w kategorii samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony.

Wyposażenie po sufit

Powodem do satysfakcji jest też wysoki wskaźnik wyposażenia pojazdów dostawczych w usługi łącznościowe – ponad 89 proc. samochodów opuszcza salony dealerskie z w pełni aktywowanymi usługami Mercedes me Connect, co oznacza, że klienci docenili wygodę sterowania różnymi funkcjami pojazdów z poziomu smartfona.

Jednocześnie od 2024 roku wszystkie modele Mercedes Vans wyposażone są w standardzie w najnowszą wersję systemu multimedialnego MBUX oraz liczne systemy bezpieczeństwa, takie jak: aktywny asystent utrzymania pasa, Attention Assist, aktywny asystent układu hamulcowego i kamera cofania.

Klucz do sukcesu?

Sukces i rekordy sprzedaży to efekt wielu nowości, jakie zadebiutowały w 20024 roku. To między innymi.

  • rozszerzone i unowocześnione zostało portfolio małych vanów i samochodów dostawczych: eCitan Tourer i EQT otrzymały wersje z rozszerzonym rozstawem osi i opcjonalnie nawet siedmioma siedzeniami; do oferty dołączyły Citan Mixto i eCitan Mixto z możliwością bardziej elastycznej aranżacji wnętrza; wszystkie modele otrzymały unowocześnione kokpity z najnowszą wersją systemu MBUX i wielofunkcyjną kierownicą, a także ulepszone linie wyposażenia i pakiety bezpieczeństwa.
  • nowa generacja Vito i eVito.

  • w kwietniu do sprzedaży trafił też nowy eSprinter – oparty na zupełnie nowej architekturze systemu napędowego, wyposażony w nową baterię oferującą zasięg w cyklu mieszanym do 440 km, a w ruchu miejskim nawet 530 km (obie wartości wg WLTP). Nowością jest bardziej wydajny silnik z zaawansowaną elektryczną osią umieszczone w tylnym module pojazdu. Do najnowszej wersji dużego pojazdu dostawczego z napędem elektrycznym można też już zamawiać opcjonalne wyposażenie takie samo, jak w przypadku modelu z silnikiem spalinowym.
  • na rynku zadebiutowała nowa generacja Klasy V, a w ślad za nią nowy kultowy kamper Klasa V Marco Polo oraz jego rekreacyjna wersja Klasa V Marco Polo HORIZON, którego produkcja rozpocznie się w tym roku.

Lider elektrycznych vanów

Portfolio Mercedes-Benz Vans obejmuje także wszystkie modele w wersji elektrycznej: od najmniejszego eCitana i EQT przez nowego eVito i EQV po najnowszego eSprintera.
Debiutujący w kwietniu nowy eSprinter zdobył szybko uznanie klientów – 261 sprzedanych sztuk zapewniło modelowi drugie miejsce w segmencie dużych pojazdów dostawczych z napędem elektrycznym.

W grupie średnich samochodów odświeżone w kwietniu wersje eVito i EQV zajęły również drugie miejsce z wynikiem 202 sztuk. Liderem swojego segmentu okazały się natomiast eCitan oraz EQT z rezultatem 170 zarejestrowanych sztuk. Łącznie Mercedes-Benz Vans sprzedał w 2024 roku 633 samochody elektryczne (w tym znaczną większość, 509 sztuk, z homologacją ciężarową N1), co stanowi wzrost o 130 egzemplarzy w stosunku do roku poprzedniego i zapewnia marce główną pozycję na polskim rynku pojazdów dostawczych i vanów z napędem elektrycznym.

Mamy komplet

Klienci wraz z zakupem samochodu elektrycznego otrzymują dostęp do wielu usług i udogodnień. Na przykład Mercedes-Benz Vans oferuje do wszystkich modeli dostawczych z napędem bateryjnym usługę ładowania Mercedes me Charge, zapewniającą możliwość korzystania z ponad 7300 punktów ładowania w Polsce i ponad 850 000 punktów ładowania w całej Europie. Proces ten można aktywować różnymi metodami – kartą RFID, za pomocą systemu multimedialnego MBUX, poprzez aplikację Mercedes me oraz (dla eSprintera, eVito i EQV) za pomocą usługi Plug&Charge.

Korzystając z Mercedes me Charge, klienci zyskują pełną przejrzystość cenową dzięki trzem taryfom do wyboru. Taryfa L oraz M oferują gwarantowane stawki za ładowanie: w przypadku taryfy L 1,15 zł/kWh przy ładowaniu prądem przemiennym, 2,45 zł/kWh na stacjach szybkiego ładowania DC oraz 2,15 zł w sieci ultraszybkich stacji ładowania IONITY. Na koniec miesiąca klient otrzymuje jedną fakturę, a w każdym momencie ma dostęp do historii kosztów z poziomu aplikacji Mercedes me oraz Portalu Mercedes me Charge

MBUX w standardzie

Jednocześnie wszystkie modele wyposażone są w system multimedialny MBUX z nawigacją Electric Intelligence, dzięki której można nie tylko sprawdzić status stacji ładowania na wyświetlaczu samochodu, ale także zaplanować trasę z uwzględnieniem koniecznych postojów na ładowania.

Dostępne są także usługi zdalne Mercedes me Connect, dzięki którym kierowca jest w stanie w każdej chwili sprawdzić m.in. status ładowania, przesłać dane nawigacyjne do pojazdu lub aktywować wstępną klimatyzację tak, by kabina została ogrzana lub schłodzona przed rozpoczęciem jazdy. W ofercie jest również szereg rozwiązań do ładowania – stacjonarne Wallboxy, przenośne systemy ładowania oraz rozwiązania przemysłowe i korporacyjne.

Przeczytaj również
Popularne