Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Premiera Forda e-Transit

Ford zaprezentował elektryczny model e-Transit. Nowość amerykańskiej marki góruje nad większością konkurentów liczbą dostępnych wersji bezemisyjnych oraz osiągami. Przedsiębiorcy muszą się jednak uzbroić w cierpliwość. W salonach e-Transit pojawi się za półtora roku.

E‑Transit, który zacznie pojawiać się u europejskich klientów na początku 2022 roku, jest częścią programu elektryfikacji, w który firma Ford zainwestuje w skali globalnej ponad 11,5 miliarda dolarów do 2022 roku. Nowy, w pełni elektryczny Mustang Mach-E będzie dostępny w europejskich salonach sprzedaży od początku przyszłego roku, a w pełni elektryczny F-150 zacznie pojawiać się u północnoamerykańskich dilerów w połowie 2022 roku.

Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E‑Transit oferuje zasięg jazdy do 350 km (szacowany w łączonym cyklu WLTP). E‑Transit nie tylko pozwala firmom prowadzić bardziej zrównoważoną środowiskowo działalność, ale też oferuje wyraźne korzyści biznesowe. E‑Transit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe, a to dzięki niższym kosztom obsługi.2

W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, która będzie łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia przy ograniczeniu przebiegu do 160 000 tysięcy kilometrów.

Ford zaoferuje również różnorodne, dostosowane do potrzeb floty i kierowców rozwiązania, upraszczające ładowanie pojazdu, zarówno w domu, w miejscu pracy, jak i w trasie. E‑Transit oferuje zarówno możliwość ładowania prądem zmiennym, jak i prądem stałym. Ładowarka pokładowa E‑Transita o mocy 11,3 kW jest w stanie dostarczyć 100% energii w czasie do 8,2 godziny. Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego mocy do 115 kW, akumulator E‑Transita można doładować od 15 do 80 procent w około 34 minuty.4

E‑Transit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.

Standardowy modem FordPass Connectzapewnia bezproblemową łączność, aby pomóc klientom pojazdów użytkowych w zarządzaniu flotą i optymalizowaniu jej wydajności, z szeregiem dedykowanych usług dla pojazdów elektrycznych dostępnych poprzez rozwiązanie Ford Telematics dla flot samochodowych.

E‑Transit dysponuje również systemem komunikacji i rozrywki SYNC 4  dla pojazdów użytkowych, wyposażonym w standardowy, łatwy w obsłudze 12-calowy ekran dotykowy, a także ulepszony system rozpoznawania głosu i dostęp do nawigacji w chmurze. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom SYNC (over-the air), oprogramowanie E‑Transita i system SYNC będą korzystać z najnowszych funkcji w ich najnowszych wersjach.

Na drogach przy włączonej nawigacji operatorzy flot mogą korzystać z zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, w tym z rozpoznawania znaków drogowych 7 i inteligentnego kontrolowania prędkości, które wspólnie identyfikują obowiązujące ograniczenia prędkości i pozwalają zarządcom flot na ustalanie dopuszczalnej prędkości ich pojazdów.

Dodatkowo E‑Transit posiada szereg dostępnych rozwiązań, które mają na celu pomóc klientom flotowym w ograniczeniu roszczeń z tytułu ubezpieczenia od wypadków, spowodowanych przez ich kierowców. Należą do nich system ostrzegania przed kolizją, 7 system informacji o obiektach w martwym polu lusterek wstecznych system ostrzegania i wspomagania przy zmianie pasa ruchu7 oraz 360-stopniowa kamera z asystentem hamowania przy cofaniu. 7 Wraz z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym, 7 funkcje te mogą pomóc w utrzymaniu wysokich standardów bezpieczeństwa floty i w zmniejszaniu ryzyka wypadków.

Akumulator E‑Transita, zaprojektowany z bezkompromisowym naciskiem na pojemność przestrzeni ładunkowej, znajduje się pod podłogą, nie ograniczając 15.1 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej – dokładnie jak w Transicie z silnikiem wysokoprężnym z napędem na tylne koła.

E‑Transit w wersji europejskiej osiąga ładowność do 1 616 kg dla furgonu i do 1 967 kg dla podwozi z kabiną. Silnik elektryczny ma moc maksymalną 198 kW (269 KM) i maksymalny moment obrotowy 430 Nm, co czyni go najpotężniejszym silnikiem dostępnym w jakimkolwiek w pełni elektrycznym samochodzie dostawczym sprzedawanym w Europie. Układ napędu na tylne koła zapewnia doskonałą trakcję przy dużym obciążeniu pojazdu.

W Europie Ford będzie oferował szeroki wybór 25 konfiguracji E‑Transita, z furgonem, furgonem z podwójną kabiną i z kabiną na niezabudowanym podwoziu, a do tego wiele opcji długości i wysokości dachu oraz szereg opcji masy całkowitej pojazdu, do 4,25 tony włącznie, aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów.

Po udanej współpracy partnerskiej z miastami, w których testowano floty samochodów Transit Custom Plug-In Hybrid, od 2021 roku Ford będzie przeprowadzał szeroko zakrojone testy flotowe z klientami, korzystającymi z E‑Transitów na kluczowych rynkach europejskich.

 

PD / Ford

Przeczytaj również
Popularne