Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Arval Mobility Hub – koncept w duchu zrównoważonej mobilności

Arval uruchomił pierwszy w Polsce Arval Mobility Hub, czyli centrum mobilności, które pozwoli pracownikom firm korzystać z różnych współdzielonych pojazdów. Samochody elektryczne oraz elektryczne rowery, dostępne od ręki przed budynkiem firmy można rezerwować za pomocą mobilnej aplikacji. W przyszłości Arval chce udostępniać w ten sposób także inne pojazdy – hulajnogi, skutery, a także polski pojazd elektryczny Triggo, który przechodzi w tej chwili etap homologacji. Hub mobilności Arvala dostępny jest obecnie dla pracowników tej firmy i ma zachęcić inne przedsiębiorstwa do tworzenia takiej przestrzeni u siebie. Dodatkowo Arval służy w tym zakresie doradztwem.

Pokazowy, pierwszy Arval Mobility Hub powstał tuż obok siedziby firmy, przy ul. Wołoskiej 24 w Warszawie. Jest to hub, który pozwoli przetestować stosowane rozwiązania, zanim trafią do klientów zewnętrznych. Obecnie Arval Mobility Hub składa się z: 6 samochodów elektrycznych, 3 stacji wyposażonych łącznie w 6 punktów ładowania (2DC oraz 4AC) oraz 3 rowerów elektrycznych.

W ramach huba do dyspozycji użytkowników oddano małe miejskie samochody, które mogą przejechać na jednym ładowaniu ok. 300 kilometrów. Taki zasięg wystarcza do codziennych zastosowań. Z badań wynika, że przeciętny użytkownik auta przemierza dziennie około 50 kilometrów. Liczne możliwości doładowania pojazdu elektrycznego pozwalają wpisać zeroemisyjne samochody w model biznesowy każdego przedsiębiorstwa.

 

Arval pierwszy przetestuje Triggo
Arval Mobility Hub ma z zasady łączyć różne formy mobilności, z których użytkownicy będą korzystać w zależności od potrzeb. Podstawą oferty są oczywiście samochody elektryczne, ale Arval stawia też na mikromobilność. W pierwszym hubie dostępne są rowery elektryczne, ale z czasem pojawią się kolejne rozwiązania, np. hulajnogi czy skutery. W niedalekiej przyszłości Arval chce udostępniać także polski pojazd elektryczny Triggo, który składając przednie koła może przejechać przez korek i zaparkować wszędzie – niczym motocykl. Jest to rozwiązanie stworzone z myślą o miejskiej mobilności, a Arval planuje być pierwszą firmą w Polsce, która będzie testować Triggo. Docelowo pojazd ma być dostępny zarówno dla pracowników firmy, jak i w wynajmie długoterminowym dla klientów. Obecnie trwa proces homologacji elektrycznego kwadrycykla, a pierwsze testy mogą ruszyć już w przyszłym roku.

 

– Jako Arval idziemy w kierunku zrównoważonej mobilności. Wiele rzeczy wprowadzamy na polskim rynku jako pierwsi, np. wynajem długoterminowy rowerów elektrycznych czy pakiet GO ELECTRIC, który obejmuje m.in. testowy wynajem zeroemisyjnych aut. Udostępniamy też klientom firmowe rozwiązania carsharingowe. Dzisiaj idziemy dalej – Arval Mobility Hub ma pozwolić firmom, deweloperom czy sieciom hoteli na wprowadzenie efektywnego sposobu na zapewnienie mobilności dużej grupie użytkowników, bez konieczności wyraźnego zwiększania firmowej floty – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.

 

Dla kogo jest Arval Mobility Hub?

  • Dla firm, które chcą zapewnić mobilność swoim pracownikom – zarówno tym, którzy mają samochody służbowe, jak i tym, którzy okazjonalnie potrzebują skorzystać z pojazdu.
  • Dla deweloperów, którzy na ograniczonej przestrzeni chcą zaoferować mobilność mieszkańcom czy pracownikom wynajmowanych biur.
  • Dla hoteli, które przed budynkami mogą oferować łatwo dostępne samochody na wynajem jako dodatkową usługę dla gości hotelowych.
  • Dla instytucji publicznych, które chcą zapewnić mobilność pracownikom, bez przydzielania służbowych samochodów na stałe.

Hub umożliwia wypożyczenie jednego z pojazdów za pomocą wygodnej aplikacji. Wypożyczenie i zwrot następują w tym samym miejscu. Ważnym elementem hubu są stacje ładowania dostępne na wyznaczonych miejscach parkingowych. Co ważne, osoby nieuprawione nie skorzystają z ładowarek, gdyż należy mieć przy sobie kartę autoryzacyjną, która pozwala je uruchomić. Dodatkową zaletą jest możliwość uzyskania porady specjalistów z firmy Arval, którzy w ramach indywidualnego rozwiązania pomogą w zakresie budowy i wyposażenia infrastrukturalnego huba, jak i doboru optymalnych środków transportu.

 

To kolejny krok w kierunku popularyzacji usługi współdzielenia pojazdów w Polsce. W strategię Arval Beyond wpisany jest rozwój zrównoważonej mobilności. Od kilku miesięcy działania te prowadzone są m. in. we współpracy ze stowarzyszeniem Mobilne Miasto, którego członkiem wspierającym został Arval na koniec pierwszego kwartału 2021. Z badań przeprowadzonych przez stowarzyszenie wynika, że w ubiegłym roku mobilność Polaków zmniejszyła się o ponad 50%. Było to oczywiście następstwem pandemii, a także wprowadzanych obostrzeń. Współdzielenie pojazdów w ramach jednej firmy daje możliwość bezpiecznego przemieszczania się bez konieczności korzystania z komunikacji miejskiej. Dodatkowymi zaletami współdzielenia pojazdów jest wyraźne minimalizowanie kosztów, jak również zmniejszenie wpływu na środowisko i mniejsze obciążenie dla miejskich szlaków komunikacyjnych, ponieważ firmowych pojazdów może być mniej, gdy są efektywnie wykorzystywane. – Kluczem jest efektywność korzystania z zasobów, które już mamy. Przy wykorzystaniu tej samej floty możemy zrobić więcej – umożliwić podróże jednym samochodem znacznie szerszej grupie użytkowników. Nieważne, czy myślimy o skali makro – całym mieście, czy skali mikro – instytucjach, przedsiębiorstwach albo korporacjach. Korzystając z tych samych zasobów, osiągniemy dużo więcej – mówi Adam Jędrzejewski, założyciel i prezes stowarzyszenia Mobilne Miasto.

Maciej Chomacki

Przeczytaj również
Popularne