Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Bez kompromisów

Korzystny wskaźnik TCO, korzystny wizerunek firmy jako odpowiedzialnej społecznie oraz faktyczny wkład w redukcję emisji spalin to korzyści dla firmy z posiadania elektrycznego modelu e-208. Komfort jazdy, urok samochodu i szybkie ładowanie, to korzyści dla kierowcy.

Z trendem dotyczącym elektromobilności można się zgadzać, można do niego podchodzić z pewną rezerwą, ale nie można go już zatrzymać. Podobnie jak z silnikami spalinowymi, których wydajność rosła z każdym rokiem, tak samo będzie z jednostkami elektrycznymi.

Jakie są zatem fakty dotyczące modelu e-208, które mają znaczenie dla osób zarządzających flotami. Korzystne TCO, o czym wspomnieliśmy, zasięg do 340 km według normy WLTP, ośmioletnia gwarancja na akumulator (do przebiegu 160 tysięcy km) czy ładowanie do 80% pojemności baterii w 30 minut. Pamiętam, kiedy kilkanaście lat temu do dystrybutora na CPN-ie czekało się dłużej.



Peugeot e-208 staje się w pełni użytkowym samochodem z napędem ekologicznym, przyjrzyjmy mu się bliżej, tym bardziej że Peugeot pozwala na uzyskanie oszczędności rzędu 40% z tytułu zamiany tradycyjnego paliwa na energię elektryczną, a koszty eksploatacji są natomiast do 30% niższe w porównaniu z pojazdem wyposażonym w silnik spalinowy.

User chooser, czyli wybierz mnie

Nowego elektrycznego samochodu miejskiego Peugeot e-208 nie sposób pomylić z żadnym innym modelem. Jego natychmiastową rozpoznawalność zapewniają oznaczenie „e” i logo lwa, które zmieniają kolor w zależności od kąta patrzenia, osłona chłodnicy w kolorze nadwozia, czarne błyszczące nadkola, diamentowane 17-calowe felgi aluminiowe z elementami poprawiającymi aerodynamikę pojazdu. Wnętrze wyróżnia się tapicerką z alcantary i tkaniny w kolorze szary grévali. To tylko niektóre elementy wyróżniające, ale najważniejsze jest to, że model 208 jest samochodem nietuzinkowym. Ciekawostką jest to, że zastosowany – także w modelach spalinowych – i-cockpit jest tak futurystyczny, a przy tym praktyczny, że idealnie komponuje się z nowoczesną linią elektrycznego Peugeota. Niezbędne dla kierowcy informacje są wyświetlane na centralnej konsoli, a także na ekranie przed kierowcą. Na bieżąco widzimy schemat pracy silnika, a także poziom naładowania akumulatora. Kierowca może zdecydować się także na jeden z trzech trybów pracy silnika: Eco, Normal oraz Sport.

Tryby jazdy i hamowania

Podczas jazdy nowym elektrycznym samochodem miejskim PEUGEOT e-208 możesz korzystać z trzech trybów:

  • Eco: optymalizacja zasięgu dzięki odpowiednim ustawieniom.
  • Normal: optymalny komfort podczas codziennego użytkowania.
  • Sport: ukierunkowanie na osiągi i doznania z jazdy, dzięki najwyższym wartościom rozwijanej mocy i momentu obrotowego (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 s).

 

Dostępne są również dwa tryby hamowania:

  • Umiarkowany,  zapewniający doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym.
  • Wzmocniony, zapewniający hamowanie silnikiem kontrolowane pedałem przyspieszenia.


Te wszystkie elementy, na które flotowiec patrzy w drugiej kolejności, mają także olbrzymie znaczenie. To dlatego, że w wielu firmach to właśnie pracownicy mają prawo wyboru samochodu w ramach polityki user chooser. Dla nich liczą się takie parametry jak jakość wykonania, wzornictwo samochodu, wygoda i radość z prowadzenia. To często właśnie pracownik ma decydujący wpływ na wybór swojego narzędzia pracy. Dlatego problem z modelami sprzedawanymi do firm jest taki, że muszą mieć zalety zarówno dla fleet managera, jak i dla użytkownika. Peugeot e-208 idealnie spełnia oba warunki.

Nowego elektrycznego samochodu miejskiego Peugeot e-208 nie sposób pomylić z żadnym innym modelem. Jego natychmiastową rozpoznawalność zapewniają oznaczenie „e” i logo lwa, które zmieniają kolor w zależności od kąta patrzenia, osłona chłodnicy w kolorze nadwozia, czarne błyszczące nadkola, diamentowane 17-calowe felgi aluminiowe z elementami poprawiającymi aerodynamikę pojazdu. Wnętrze wyróżnia się tapicerką z alcantary i tkaniny w kolorze szary grévali.



Peugeot e-208 jest dostępny w jednej z czterech wersji wyposażenia: Active, Allure, GT-Line oraz GT.

Najtańszy startuje z ceną 124 900 zł, a więc mieści się w limicie na dopłatę do pojazdów bezemisyjnych, wyznaczonym w projekcie ustawy. Przypomnijmy, że pojazd kwalifikowany do dopłaty może kosztować maksymalnie 125 tys. zł. Wówczas możemy liczyć na dopłatę 30% ceny brutto, ale nie wyższą niż 37 500 zł.

Odrobina technologii

Samochody elektryczne coraz powszechniej wchodzą do użytku. Mówi się o zasiegu, zerowej emisji, ale coraz częściej decydują parametry użytkowe brane pod uwagę w przypadku samochodów spalinowych. Chociażby moc silnika. W modelu e-208 silnik oferuje moc 136 KM oraz moment obrotowy 260 Nm. W przypadku samochodów w pełni elektrycznych pamiętać należy, że kierowca ma do dyspozycji cały moment obrotowy już od samego początku. Zapewnia to niesamowite wrażenie, jeżeli chodzi o przyspieszenia, a także jest elementem bezpieczeństwa czynnego.


W modelu e-208 silnik oferuje moc 136 KM oraz moment obrotowy 260 Nm.

 

Kolejnym parametrem branym pod uwagę przy samochodach elektrycznych jest pojemność akumulatora. Dzięki nowej zelektryfikowanej modułowej platformie e-CMP udało się zaprojektować podwozie z uwzględnieniem miejsca na wysokonapięciowy akumulator o pojemności 50 kWH, bez zmniejszenia ilości miejsca w kabinie i pojemności bagażnika. Akumulator jest objęty 8-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 000 km, przy zachowaniu sprawności ładowania na poziomie 70%.
Równie ważnym parametrem jest szybkość i rodzaje ładowania. Tutaj bardzo często pojawiają się pytania, ponieważ klienci często są zdezorientowani. Nie ma się czemu dziwić, skoro opcji ładowania, jak i dostawców stacji, jest bardzo wiele. Nie jest to jednak takie trudne, Zobaczmy na przykładzie naszego elektrycznego Peugeota, na co możemy się zdecydować.

Aby zapewnić pełny zasięg w trybie elektrycznym (do 340 km zgodnie z WLTP i przy zerowej emisji CO2 w cyklu mieszanym podczas jazdy), mamy kilka możliwości ładowania akumulatora: w domu, w pracy lub z publicznej stacji ładowania.

Jakość materiałów nawet w bazowej wersji modelu e-208 jest naprawdę bardzo dobra. Nietuzinkową nowością są trójwymiarowe zegary umieszczone na ekranie o przekątnej 12,3 cala nad wieńcem kierownicy. Na żywo robią one niezwykłe wrażenie.

Peugeot e-208 umożliwia zaprogramowanie rozpoczęcia ładowania za pośrednictwem ekranu nawigacji online lub aplikacji MyPeugeot® w smartfonie. System ten pozwala również na uruchomienie ładowania w dowolnym czasie i sprawdzenie stanu naładowania akumulatora. Do wyboru mamy trzy metody ładowania:

Ładowanie z użyciem standardowego gniazda w domu lub w pracy.
Peugeota e-208 można naładować, korzystając ze standardowego gniazda domowego, z użyciem standardowego przewodu dostarczonego wraz z pojazdem lub ze wzmocnionego gniazda Green Up™ Legrand®, dzięki któremu czas ładowania skraca się do 16 h.

Ładowanie przyspieszone w domu.
Można również naładować akumulator Peugeota e-208 szybciej i w pełni bezpiecznie, korzystając z oferowanego przez nas gniazda Wallbox. Pełne ładowanie ze stacji naściennej Wallbox o mocy 22 kW trwa 5 godzin. Przedstawiciele importera oferują pomoc w zamontowaniu terminala w domu.

Ładowanie ze stacji publicznych.
Układ chłodzenia akumulatora umożliwia korzystanie z ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie go do 80% pojemności w ciągu zaledwie 30 minut.

Maciej Chomacki

Przeczytaj również
Popularne