Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 KM - X-Trail po retuszu

X-Trail na rynku europejskim funkcjonuje w głębokim cieniu mniejszego brata, czyli modelu Qashqai. Zupełnie inaczej wygląda to poza Europą, gdzie SUV ten sprzedaje się znakomicie. Aby utrzymać dobre wyniki po trzech latach od debiutu, zdecydowano się na jego modernizację.

Od 2014 roku sprzedano na Starym Kontynencie ok. 115 tys. Nissanów X-Trail. Producent chciałby dostarczyć w tym roku w Europie Środkowo-Wschodniej ok. 5 tys. tych samochodów, co dałoby ok. 3% udziału w segmencie. Zupełnie inaczej wypada ten samochód, jeśli spojrzymy na niego globalnie. Wówczas okaże się, że w roku obrachunkowym 2016 sprzedano na świecie 766 tys. tych samochodów, co czyni ten model najpopularniejszym SUV-em na świecie.
Odmłodzonego X-Traila poznamy po większym i szerszym motywie litery V w kracie wlotu powietrza, powiększonej osłonie chłodnicy, zmienionym zderzaku oraz zmodyfikowanych reflektorach, które w wersji Tekna są w pełni LED-owe. Reflektory te mają funkcję adaptacyjnego doświetlania zakrętów. Na tworzywowych progach pojawiły się nowe srebrzyste wstawki. Zmieniono również tylny zderzak, a tylne lampy stały się diodowe. Nie zapomniano też o nowych wzorach felg aluMINIowych oraz wprowadzeniu do palety czterech nowych lakierów nadwozia.
Największym wyróżnikiem we wnętrzu jest nowa, bardziej poręczna kierownica. Ma ona smuklejsze kształty, dzięki czemu poprawiła się widoczność zegarów w zestawie wskaźników, oraz nowy układ przycisków. W topowej wersji na wysokości kolan po obu stronach środkowej konsoli pojawiła się skórzana wyściółka. Obecnie podgrzewane mogą być fotele pierwszego i drugiego rzędu (standard w wersji Tekna). Producent pomyślał też o zastosowaniu nowego ośmiogłośnikowego zestawu Bose.
X-Trail może być już wyposażony w system automatycznego podnoszenia klapy bagażnika. Po jej otwarciu wprawne oko zauważy zmienioną aranżację, dzięki której udało się go powiększyć do 565 l (+15 l). Wart dodać, że kanapę, dzieloną w proporcji 40/20/40, można niezależnie przesuwać na długości 26 cm, a oparcia pochylać.
W zmodernizowanym X-Trailu utrzymano dotychczasową ofertę jednostek napędowych – do wyboru jest silnik benzynowy 1.6 DIG-T o mocy 163 KM oraz dwa wysokoprężne: 1.6 dCi 130 KM i 2.0 dCi 177 KM. W zależności od wersji dostępna jest 6-biegowa przekładnia mechaniczna lub skrzynia CVT, nazywana w Nissanie Xtronic, a także dwa rodzaje napędu – na przednią lub obie osie. Zastosowanie skrzyni Xtronic podnosi wygodę jazdy, ale jednocześnie powoduje zwiększone zużycie paliwa, MINImalne pogorszenie osiągów oraz obniżenie dopuszczalnej masy przyczepy, jaką możemy X-Trailem uciągnąć.
Nissan doposażył swojego SUV-a w kolejne elementy podnoszące poziom bezpieczeństwa czynnego. Dostępny już jest alarm ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego, a system hamowania awaryjnego wykrywa również pieszych. W przyszłym roku, podobnie jak w modelu Qashqai, zadebiutuje w X-Trailu system ProPilot. Łączy on zalety tempomatu adaptacyjnego, systemu utrzymania pasa ruchu oraz asystenta jazdy w korkach, pozwalając na namiastkę autonomicznej jazdy.
Nawet najtańszy X-Trail (1.6 DIG-T, Visia w cenie od 102 tys. zł) jest wyposażony m.in.: w tempomat, bluetooth, klimatyzację manualną, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne oraz aluMINIowe felgi. W gamie pojawiła się nowa wersja N-Connecta, która plasuje się między wersjami Acenta i Tekna. W wariancie tym mamy w wyposażeniu kilka elementów oferowanych dotychczas w standardzie wersji Tekna, np.: system multimedialny, system kamer 360°, relingi dachowe, czujniki parkowania oraz system bezdotykowego otwierania bagażnika. Odmłodzone X-Traile można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze będzie można odbierać w sierpniu.

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 KM

Gdzie: Wiedeń

Kiedy: 26‒27.06.2017

Ile: 250 km

Praktyczne wnętrze, poręczniejsza kierownica, umiarkowane spalanie.

Niezbyt czytelny obraz z kamer 360o, brak asystenta zjazdu nawet w opcji, działanie dźwigni zmiany biegów.

Przeczytaj również
Popularne