Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Volvo FM MethaneDiesel już niedługo w sprzedaży

VolvoFM na Metan i olej napędowyProdukcja nowego Volvo FM MethaneDiesel rusza w sierpniu br. W ten sposób Volvo Trucks cały czas powiększą ofertę ciężarówek napędzanych paliwami alternatywnymi. Volvo to pierwszy europejski producent samochodów ciężarowych, który oferuje pojazdy dystrybucyjne z silnikami gazowymi, spełniające także wymagania transportu długodystansowego. - Nasz nowy samochód ciężarowy, zasilany mieszanką oleju napędowego i metanu, wprowadza pojazdy z silnikami gazowymi w nowy obszar zastosowań. Dzięki możliwości spalania metanu, magazynowanego w zbiornikach w stanie ciekłym, w wydajnym silniku o zapłonie samoczynnym, pojazdy te mogą być z powodzeniem wykorzystywane w cięższym transporcie na większe niż dotychczas odległości. Jesteśmy pierwszym producentem samochodów ciężarowych w Europie, który to umożliwia - mówi Claes Nilsson, prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks. Seryjna produkcja Volvo FM MethaneDiesel rozpocznie się w sierpniu br., ale zamówienia na te pojazdy można składać już teraz. Nowy model będzie dostępny w ograniczonej ilości. Pierwsze modele zadebiutują na rynkach holenderskim, brytyjskim i szwedzkim, gdzie jest najlepiej rozwinięta infrastruktura dystrybucji metanu. W 2011 r. zostanie wyprodukowanych około 100 egzemplarzy Volvo FM MethaneDiesel. Nowe Volvo FM MethaneDiesel jest napędzane 13-litrowym silnikiem, rozwijającym moc 460 KM i moment obrotowy 2300 Nm. Mieszanka paliwowa zawiera do 75% metanu, podczas, gdy resztę stanowi olej napędowy. Proporcje te są zmienne, zależnie od warunków użytkowania pojazdu. Ponieważ metan jest znacznie tańszy od oleju napędowego, można sporo zaoszczędzić na rachunkach za paliwo. W porównaniu z konwencjonalnymi silnikami gazowymi, o zapłonie iskrowym, jednostka napędowa pracująca na mieszance metanu i oleju napędowego ma o 30 do 40 procent wyższą sprawność, co oznacza zużycie paliwa mniejsze nawet o 25 procent. Dodatkowo, jeżeli metan pochodzi ze źródeł odnawialnych (biogaz), silnik emituje do 70 procent mniej dwutlenku węgla, w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym, zasilanym wyłącznie olejem napędowym. - Jeżeli sprawy potoczą się zgodnie z naszymi oczekiwaniami, w ciągu następnych kilku lat powinniśmy co roku sprzedawać około 400 pojazdów MethaneDiesel, nie na trzech, lecz być może sześciu, ośmiu rynkach w Europie. Rozwój sprzedaży zależy oczywiście od rozwoju infrastruktury dystrybucji gazu skroplonego na stacjach paliwowych obsługujących samochody ciężarowe - mówi Claes Nilsson.

Przeczytaj również
Popularne