Punktem zwrotnym w motoryzacyjnej historii była prezentacja elektrycznego Mitsubishi i-MiEV i uruchomienie w największych galeriach handlowych Warszawy, pierwszych punktów ładowania samochodów elektrycznych. Sieć, która ma powstać do 2013 r. ma składać się z 300 punktów ładowania w 14 największych aglomeracjach Polski. Mitsubishi i-MiEV zadebiutował w Polsce zimą bieżącego roku. Do dziś zebrano już 40 zamówień na te samochody. 20 z nich trafi do firmy e+ Sp. z o.o, 4 zostały zakupione przez fińską firmę energetyczną Fortum, 2 należą do BOŚ Banku, 3 – do przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjnej, po jednym do siostrzanej spółki Mitsubishi Corporation, Biura Rozwoju Krakowa, firmy ABB a pozostałe 4 pojazdy zamówiły przedsiębiorstwa z branży energetycznej. - Cieszymy się, że wspólnie z naszymi partnerami z firmy e+ będziemy rozwijać rynek aut elektrycznych. Dzięki nim, szybko powstanie tak istotna dla użytkowników i-MiEV infrastruktura sieci doładowywania. – powiedział Arkadiusz Tomala dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi Motors. Spółka e+ odebrała właśnie pierwszych 5 seryjnie produkowanych pojazdów Mitsubishi iMiEV. - Naszym celem jest zainicjowanie w Polsce rozwoju rynku aut elektrycznych oraz upowszechnienie idei społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez bardziej ekologiczne i ekonomiczne wykorzystanie pojazdów firmowych. Jako eksperci mobilności elektrycznej chcemy wspólnie z naszymi partnerami i klientami nie tylko kształtować rynek, ale również aktywnie wspierać wszelkie inicjatywy społeczne i prywatne związane z popularyzacją mobilności elektrycznej – powiedział Przemysław Łaszczewski, prezes e+ Sp. z o.o. Arkadiusz Tomala zwrócił także uwagę na rozsądną ofertę leasingową Santader Banku i-MiEV, która może być atrakcyjną propozycją także dla przedstawicieli małych przedsiębiorstw. Oferta, która ma uświetnić początek ery elektrycznej mobilności to propozycja miesięcznej raty leasingowej za Mitsubishi i-MiEV na poziomie jedynie 2192 zł. Badania pokazują, że rynek samochodów elektrycznych na świecie dynamicznie rośnie. Firma konsultingowa BCG w oficjalnych prognozach szacuje udział samochodów hybrydowych i elektrycznych w sprzedaży nowych aut od 11 do nawet 52 proc. w 2020 roku. Z analiz Frost & Sullivan wynika, że w najbliższych latach po drogach na całym świecie będzie się poruszało niemal 6,5 mln pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Jednym z powodów dla których doceniają te pojazdy klienci, jest ich niezwykła ekonomia i wygoda użytkowania w mieście. - Wykorzystujemy Mitsubishi i-MiEV w Centrum Badawczym ABB w Krakowie do codziennej jazdy po mieście przejeżdżając średnio 60 km. Zasięg tego auta jest dla nas wystarczający<...>. Ładujemy go codziennie ze zwykłego gniazdka z uziemieniem – to bardzo proste i funkcjonalne rozwiązanie. Odczucia z jazdy mam zdecydowanie pozytywne – samochód jest bardzo cichy i wyjątkowo zrywny szczególnie przy prędkości od 0-50 km a przekładnia daje komfort i wygodę. Przyznaję też, że wolałbym w takim aucie widzieć lepsze materiały. Jak na taki mały samochód oferuje dużo miejsca – w środku bez problemu mieszczą się 3-4 osoby i mały bagaż. Pojemność bagażnika jest wystarczająca przy miejskim trybie użytkowania – mówi Robert Płatek z firmy ABB Sp. z o.o., która w marcu 2011 roku odebrała Mitsubishi i-MiEV z salonu. Główną zaletą samochodu elektrycznego to niezwykle niskie koszty „tankowania". Koszt naładowania akumulatorów w Polsce do poziomu umożliwiającego przejechanie 100 km to około 6 złotych. Koszty serwisowania samochodu i-MIEV będą również znacznie niższe, dzięki zlikwidowaniu potrzeby obsług i wymian elementów eksploatacyjnych silnika spalinowego, a także skrzyni biegów. Mitsubishi i MIEV spełnia też wszelkie wymogi bezpieczeństwa. Testy zderzeniowe przeprowadzone przez inżynierów z ADAC pokazały, że ten nowoczesny elektryczny samochód nie ustępuje pod tym względem autom wyposażonym w silnik spalinowy.