MAN Financial Services dołączył do programu „Mój Elektryk” i przyjmuje wnioski o dopłaty do rat leasingu na pojazdy z napędem elektrycznym. Od teraz całkowite koszty posiadania (TCO), takich aut będę jeszcze niższe, co dla firm branży TSL jest kluczowe przy podejmowaniu decyzji o przechodzeniu na flotę zeroemisyjną.
Podpisana pod koniec grudnia 2021 r. w siedzibie firmy umowa z Bankiem Ochrony Środowiska oznacza, że spółka dołączyła do pozostałych marek z Grupy Volkswagena.
– Przystąpienie do programu „Mój Elektryk” jest kamieniem milowym zarówno dla nas, jak i całej branży transporotowo-logistycznej. Dzięki dotacjom, obniżeniu ulegnie koszt posiadania auta z napędem niskoemisyjnym. Oznacza, że przedsiębiorcy coraz częściej będę przesiadać się na takie pojazdy. Zwłaszcza ci, które realizują dostawy na mniejszych dystansach czy w miastach – mówi Piotr Borowski, dyrektor departamentu Truck & Bus w Volkswagen Financial Services oraz członek zarządów MAN Financial Services Polska i EURO-leasing Polska.
Zgodnie z zasadami programu, BOŚ udziela dopłat do leasingu zeroemisyjnych pojazdów osobowych (samochody do przewozu max. 8 osób) oraz pojazdów dostawczych z masą do 3,5 t. Wysokość dopłaty do leasingu jest uzależniona od kategorii leasingobiorcy i typu pojazdu. Z dopłat do leasingu mogą skorzystać m.in.: przedsiębiorcy, osoby fizyczne, spółdzielnie i rolnicy indywidualni, jednostki sektora finansów publicznych, stowarzyszenia i fundacje oraz kościoły i inne związki wyznaniowe.
Firmy transportowe wybierają leasing
Najbardziej popularną formą finansowania w przypadku przedsiębiorców zajmujących się transportem drogowym jest właśnie leasing. Wskazują na to wyniki badań VWFS z listopada 2021 r. przeprowadzone na losowo wybranej grupie firm, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonały zakupu nowych samochodów ciężarowych.
Najchętniej wybieraną formą finansowania pojazdów jest leasing operacyjny. Może on przyjąć dwie główne formy: finansowania całego pojazdu i wykupienia go na koniec umowy za niską ostatnią ratę lub leasingu z rynkową wartością końcową, niższymi miesięcznymi ratami i możliwością zwrotu pojazdu na zakończenie kontraktu. Obydwa rodzaje leasingu dają maksymalnie dużą elastyczność nie tylko przy określaniu warunków finansowych umowy, jej długości (24 do 60 miesięcy), ale także stałą i kompleksową opiekę dedykowanego opiekuna MAN Financial Services.
Modelem, który może być sfinansowany w ramach programu „Mój Elektryk” jest MAN eTGE, czyli elektryczna wersja doskonale znanego w branży TSL modelu TGE.
MAN eTGE posiada bezemisyjny silnik o mocy 100 kW (136KM) i momencie obrotowym 290 Nm. Można go naładować na kilka sposobów: za pomocą ściennej stacji ładującej AC MAN, na stacji szybkiego ładowania DC (prądem stałym) oraz ze zwykłego gniazdka o mocy 230 V. Auto może osiągnąć realny zasięg do 130 km (110-115 km wg. WLTP), a na akumulator o pojemności 36 kWh udzielana jest gwarancja 8 lat lub 160 000 km. MAN eTGE to wiele wersji nadwozia: od furgon, kombi, wywrotki do zabudowy skrzyniowej.
Jak wziąć w leasing elektryka MAN z dopłatami?
Aby wziąć w leasing elektryka marki MAN należy zgłosić się do MAN Financial Services lub odwiedzić jeden z salonów MAN w całej Polsce. Na podstawie parametrów wybranej przez klienta oferty leasingowej zostanie dobrana najkorzystniejsza ofertę leasingu z uwzględnieniem dofinansowania. Następnie wspólnie z klientem wypełniony zostanie wniosek o dotację. Po jego zaakceptowaniu klient podpisuje umowę leasingu oraz umowę dotacji i odbiera zarejestrowany przez MAN FS samochód.
MAN Financial Services to spółka należąca do Volkswagen Financial Services. MAN FS oferuje produkty finansowe i usługi klientom marki MAN z branży transportu drogowego. Oferta firmy to m.in. leasing operacyjny na okres od 36 do 60 miesięcy, wynajem długoterminowy oraz usługi ubezpieczeniowe. Ponad 90 proc. klientów MAN FS to firmy z branży transportu drogowego, zazwyczaj międzynarodowego.
MAN