W lipcu na liście Top-10 aż sześć modeli uzyskało wynik lepszy niż w analogicznym miesiącu roku poprzedzającego. W tej grupie jest m.in. Volkswagen Golf (+3%), który jest liderem całego zestawienia, a także Ford Focus nowej generacji (+18,6%). Uwagę zwraca również dynamiczne rosnący wolumen Volkswagena Passata (+22,6%). Jak wynika z danych firmy analitycznej JATO, Volkswagen Golf obronił w lipcu pozycję lidera w zestawieniu najchętniej kupowanych modeli nowych aut w Europie. Wynik na poziomie nieco ponad 37 800 sztuk jest o prawie 3% lepszy niż w analogicznym miesiącu roku poprzedzającego.Na miejscu drugim lipcowej listy plasuje się ponownie Volkswagen Polo z wynikiem 30 100 sztuk (+0,7%), natomiast miejsce trzecie zajmuje teraz Ford Fiesta (25 700 sztuk; -11,7%).W czerwcu na liście Top-10 zaledwie dwa modele uzyskały wynik lepszy niż rok wcześniej; dla porównania, w lipcu takich modeli jest już sześć: obok Golfa i Polo jest to również zajmujący czwarte miejsce Ford Focus (+18,6%), Opel Astra (pozycja szósta; +2,7%), Opel Corsa (pozycja siódma; +0,6%), a także ósmy na liście Volkswagen Passat (+22,6%).W pozostałych przypadkach dominowały spadki, czasem nawet bardzo wyraźne.Modele, które znalazły się na lipcowej liście Top-10, prezentuje galeria zdjęć załączona do tego artykułu.W pierwszej dziesiątce czołowych modeli Volkswagen uplasował aż trzy modele (Golf, Polo oraz Passat). W dużej mierze dzięki temu niemiecka marka zajmuje również pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek rynku europejskiego z wolumenem na poziomie ponad 136 500 egzemplarzy (+13,7%).Łącznie wolumen dla całego rynku europejskiego w lipcu wyniósł ponad 1 051 300 sztuk, a więc o 1% mniej niż rok wcześniej.W ujęciu narastającym od początku bieżącego roku również widoczny jest lekki spadek wolumenu sprzedaży w Europie (-1,7%). W sumie klienci kupili 8 385 500 nowych aut. Najwięcej z tej liczby przypada na VW Golfa (292 200 sztuk; -6,1%), drugi jest Ford Fiesta (220 500 sztuk; -17,6%), a trzecie miejsce zajmuje VW Polo (219 100 sztuk; -1,2%). Źródło: Samar, JATO