Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
E-toll

Mercedesy z dopłatą z programu "Mój Elektryk"

Od 12 lipca duże rodziny mogą nabyć dwa elektryczne modele vanów Mercedes-Benz: EQV i eVito Tourera, z dopłatami sięgającymi aż do 27 tys. złotych – rusza program „Mój elektryk”

 

2 lipca Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił start nowego programu dofinansowania do zakupu samochodów elektrycznych. Wnioski będzie można składać od 12 lipca online, za pośrednictwem strony https://gwd.nfosigw.gov.pl. W odniesieniu do ubiegłorocznego programu „Zielony samochód, w tegorocznym programie „Mój elektryk” został zniesiony wymagany minimalny przebieg, a jednocześnie podniesiono limity wartości aut objętych dofinansowaniem. Kluczową zaletą dla rodzin mających na utrzymaniu co najmniej troje dzieci jest fakt, że dopłaty wynoszą 27 tys. niezależnie od ceny pojazdu. Dzięki temu posiadacze Karty Dużej Rodziny zyskują bardzo atrakcyjne warunki zakupu dwóch modeli elektrycznych z oferty Mercedes-Benz Vans: EQV oraz eVito Tourera.

EQV to dziś największy spośród osobowych vanów z napędem elektrycznym. Oprócz sprawdzonych zalet znanych użytkownikom Klasy V – takich jak komfort, funkcjonalne wnętrze, bezpieczeństwo, stylistyka, nowoczesne rozwiązania telematyczne i bogate wyposażenie opcjonalne – zapewnia lokalnie bezemisyjny napęd i zasięg 356 km (WLTP)[1]. EQV oferuje jazdę cichą i komfortową, ale jednocześnie dynamiczną – dzięki silnikowi o mocy 204 KM (150 kW). W dodatku za pomocą szybkiej ładowarki prądem stałym (DC) o mocy do 110 kW akumulator można naładować od 10 do 80 proc. w mniej niż 45 min.[2]

eVito Tourer to również dobrze znany model – w wersji z napędem tradycyjnym. Jego elektrycznym bliźniakiem również może podróżować aż osiem osób i kierowca, a elastyczna konfiguracja siedzeń sprawia, że fotele można ustawić na wprost siebie. Podobnie jak w wariancie z napędem spalinowym w eVito Tourerze dostępne są również liczne systemy wspomagające i bezpieczeństwa, takie jak aktywny asystent hamowania, asystent koncentracji, asystent świateł drogowych i tempomat. Po raz pierwszy, co wyróżnia go w tym segmencie, dla eVito Tourer dostępne jest także opcjonalnie zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. Dzięki maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 110 kW na stacji szybkiego ładowania DC, eVito Tourera można naładować od 10 do 80 procent w ok. 45 minut. Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh umożliwia przejechanie 359 kilometrów (WLTP)[3].

W przypadku obydwu pojazdów Mercedes-Benz Vans, objętych dopłatami dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny, gwarancja na akumulatory wynosi łącznie osiem lat lub 160 tys. km. Ponadto w pakiecie są cztery pierwsze przeglądy oraz kabel ładowania AC do wykorzystania na ogólnodostępnych stacjach ładowania. Jeśli wziąć pod uwagę dofinansowanie w wysokości 27 tys. zł, niższe koszty eksploatacji niż w przypadku pojazdu spalinowego, a także możliwość bezpłatnego parkowania i jazdy po buspasach, oznacza to, że rodziny, które zdecydują się na zakup EQV lub eVito Tourera będą miały zapewnione lokalnie bezemisyjne podróżowanie na bardzo atrakcyjnych warunkach.

[1] Średnie zużycie energii elektrycznej: 28,2 kWh/100 km; średnia emisja CO2: 0 g/km. Zużycie prądu i zasięg zostały określone na podstawie rozporządzenia 2017/1151/UE. Zużycie prądu i zasięg są zależne od konfiguracji pojazdu, w szczególności od wybranego ograniczenia prędkości maksymalnej. Ponadto faktyczny zasięg zależy od indywidualnej techniki jazdy, warunków drogowych i natężenia ruchu drogowego, temperatury zewnętrznej, korzystania z układu klimatyzacji / ogrzewania itd. i może się ewentualnie różnić.

[2] Czas ładowania odpowiada 10-80% pełnego naładowania w przypadku korzystania ze stacji szybkiego ładowania DC przy napięciu zasilającym wynoszącym 400 V i natężeniu prądu wynoszącym co najmniej 300 A.

[3] Zużycie prądu i zasięg zostały określone na podstawie rozporządzenia 2017/1151/UE. Zużycie prądu i zasięg są zależne od konfiguracji pojazdu, w szczególności od wybranego ograniczenia prędkości maksymalnej. Ponadto faktyczny zasięg zależy od indywidualnej techniki jazdy, warunków drogowych i natężenia ruchu drogowego, temperatury zewnętrznej, korzystania z układu klimatyzacji / ogrzewania itd. i może się ewentualnie różnić.

Przeczytaj również
Popularne