Hyundai zaprezentował model Kona Electric. To jeden z pierwszych na rynku europejskim elektrycznych crossoverów segmentu B. Wcześniej pojawiła się na rynku np. nieco mniejsza Kia Soul EV.
Przód modelu Kona Electric jest niemal identyczny, jak ten w modelu z tradycyjnym napędem. Głównym, stylistycznym wyróżnikiem jest zamknięta, poprawiająca aerodynamikę samochodu osłona chłodnicy. Nowa platforma tego modelu umożliwia zaoszczędzenie przestrzeni poprzez integrację pakietu akumulatorów, nie wymagając kompromisów w zakresie przestronności wnętrza.
Kona Electric ma dwie wersje układu napędowego. Samochód w wersji z akumulatorami gwarantującymi zwiększony zasięg, jest w stanie pokonać do 470 kilometrów, dostarczając maksymalną moc 204 KM (150 kW). Dysponująca akumulatorami o pojemności 39,2 kWh, bazowa wersja ma zasięg do 300 kilometrów i silnik o mocy 135 KM (99 kW). Dzięki 395 Nm dostępnego natychmiast momentu samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 7.6 sekundy.
Ładowanie litowo-jonowych, polimerowych akumulatorów do 80% zajmuje około 54 minut z użyciem szybkiej ładowarki prądu stałego (DC), o mocy 100 kW. Ładowanie prądem zmiennym (AC) z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 7,2 kW zajmuje 9 godzin i 40 minut w przypadku pakietu akumulatorów, gwarantujących zwiększony zasięg oraz 6 godzin i 10 minut z pakietem akumulatorów o krótszym zasięgu.
Hyundaia został wyposażony w najnowsze rozwiązania z zakresu czynnego bezpieczeństwa oraz technologie wspomagające prowadzenie, m.in.: zapobieganie kolizjom (z funkcją wykrywania pieszych), ostrzeganie przed możliwością kolizji z pojazdami w martwym polu, ostrzeganie przed możliwością kolizji w ruchu poprzecznym podczas cofania, utrzymywanie samochodu na pasie ruchu, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, ostrzeganie o ograniczeniach prędkości i utrzymywanie samochodu centralnie na pasie ruchu, już od najniższej prędkości Lane Following Assist.
Akumulatory standardowe / silnik elektryczny (EV)
Silnik elektryczny | |
Typ | silnik synchroniczny ze stałym magnesem |
Moc maksymalna | 99 kW/ 135 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 395 Nm |
Prędkość maksymalna | 167 km/h |
Akumulatory | |
Typ | litowo-jonowe, polimerowe |
Pojemność (kWh) | 39,2 |
Pokładowa ładowarka | |
Maksymalna moc (kW) | 7,2 (1-fazowa) |
Czas ładowania | |
Czas ładowania / standardowe (AC) | około 6 godzin 10 min |
Czas ładowania / szybkie ładowanie (DC)
(podłączony do szybkiej ładowarki DC 100 kW) |
około 54 min do 80% stanu naładowania |
Osiągi | |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9.3 |
Zużycie energii elektrycznej (kWh/100 km) | 14,8 |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) | 0 g/km |
Całkowity zasięg na prądzie
(wewnętrzne cele WLTP) |
do 300 km |
Silnik elektryczny | |
Typ | silnik synchroniczny ze stałym magnesem |
Moc maksymalna | 150 kW/ 204 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 395 Nm |
Prędkość maksymalna | 167 km/h |
Akumulatory | |
Typ | litowo-jonowe, polimerowe |
Pojemność (kWh) | 64 |
Pokładowa ładowarka | |
Maksymalna moc (kW) | 7,2 (1-fazowa) |
Czas ładowania | |
Czas ładowania / standardowe (AC) | Około 9 godzin 40 min |
Czas ładowania / szybkie ładowanie (DC) (podłączony do szybkiej ładowarki DC 100 kW) | Około 54 min do 80% stanu naładowania |
Osiągi | |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,6 |
Zużycie energii elektrycznej (kWh/100 km) | 15,2 |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) | 0 g/km |
Całkowity zasięg na prądzie
(wewnętrzne cele WLTP) |
Do 470 km |
Wymiary (mm)
Zewnętrzne
Całkowita długość | 4,175 |
Całkowita szerokość | 1,800 |
Całkowita wysokość | 1,565 |
Rozstaw osi | 2,600 |
Przedni zwis | 855 |
Tylny zwis | 720 |
1szy rząd | 2gi rząd | |
Przestrzeń nad głową | 1,006 | 948 |
Przestrzeń dla nóg | 1,054 | 850 |
Przestrzeń na wysokości ramion | 1,410 | 1,380 |
Pojemność bagażnika (litry)
Bagaż z uwzględnieniem schowka na kabel do ładowania (l VDA) | 332 |
Bagaż, nie uwzględniając schowka na kabel do ładowania (l VDA) | 373 |