Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Gigantyczne zamówienia na elektryczne autobusy Solarisa

 130 szt. dla Warszawy, 90 dla Berlina i 250 dla Mediolanu. To tylko wybrane kontrakty na dostawy autobusów elektrycznych jakie będzie realizował Solaris. Tym samym Solaris w 2019 roku umacnia się w Europie jako lider pod względem pozyskanych zamówień na elektrobusy.

Warszawa

Największym do niedawna sukcesem Solarisa był kontrakt na dostawę 130 przegubowych autobusów elektrycznych dla Warszawy za kwotę 399,6 mln zł. Pomieszczą one po 120 pasażerów, w tym 38 na miejscach siedzących. Pierwsze egzemplarze zaczną wozić pasażerów w listopadzie br. Kolejne będą trafiać sukcesywnie na ulice przez następny rok.

Berlin

BVG, berlińska spółka transportu publicznego, już po raz kolejny wybrała pojazdy marki Solaris. Zgodnie z nowo podpisanym kontraktem, do końca 2020 roku do Berlina zostanie dostarczonych 90 bezemisyjnych autobusów o długości 12 metrów. Zgodnie z ustaleniami, realizacja kontraktu zostanie rozłożona na kilka etapów. Pierwszy autobus zostanie dostarczony do Berlina na początku przyszłego roku, a następne w trzech kolejnych transzach: 29 sztuk w I kwartale 2020, 30 sztuk w II kwartale 2020 i ostatnie 30 sztuk w IV kwartale 2020 roku. W latach 2015-2019 polski producent zakontraktował dla berlińskiego przewoźnika 35 autobusów bezemisyjnych. Wraz ze świeżo podpisanym kontraktem, flota solarisowych pojazdów elektrycznych obsługiwanych przez BVG będzie liczyła 125 sztuk.

 

Mediolan

Mediolański przewoźnik ATM Milano do końca 2030 roku chce zrezygnować z autobusów z silnikami diesla. Milowym krokiem było rozpisanie ogromnego przetargu na dostawę do 250 autobusów elektrycznych. Łączna wartość umowy ramowej może wynieść ponad 192 mln Euro. Rozpoczęcie dostaw pierwszej partii 40 autobusów ma się rozpocząć w czerwcu 2020 roku. 12-metrowe elektryczne Urbino będzie wyposażone w baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 240 kWh. Energia w nich będzie uzupełniana poprzez tzw. pantograf odwrócony, czyli urządzenie, które będzie obniżało się z masztu ładowarki na autobus, a także na zajezdni przez klasyczną wtyczkę. Jednostką napędową elektrycznych autobusów będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 110 kW każdy.

W samym Mediolanie autobusy Urbino są już znane od 2014 roku. W stolicy północnych Włoch kursuje 150 autobusów Solarisa, w tym 25 elektrycznych. Producent na rynek włoski dostarczył już ponad 40 autobusów bateryjnych. Oprócz Mediolanu zakupili je klienci z Bergamo i Bolzano. Ponadto do tego ostatniego klienta w 2021 roku Solaris dostarczy 12 autobusów wodorowych.

 

Solaris / PD

Przeczytaj również
Popularne