Wraz z aktualizacją model otrzymał także wiele innych ulepszeń oraz nowe ceny, dzięki którym jest ponownie dostępny w ramach programu dopłat „Mój Elektryk”.
Przede wszystkim w ofercie Forda Mustanga Mach-E pojawią się baterie produkowane w nowej technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe). W samochodach z baterią o standardowej pojemności zastąpią one te produkowane w technologii NMC (niklowo-manganowo-kobaltowe).
Nowa bateria to szereg korzyści dla użytkowników elektrycznego Mustanga. Najważniejszą z nich jest zwiększenie pojemności użytecznej baterii z 70 do 72,6 kWh. Tym samym zwiększy się także zasięg samochodu – w przypadku napędu na tylne koła średni zasięg według WLTP wzrośnie z 440 do 470 km, a w przypadku napędu na wszystkie koła z 400 do 428 km.
Istotną zmianą jest również zwiększenie maksymalnej mocy ładowania. Baterie litowo-żelazowo-fosforanowe w Mustangu Mach-E mogą być ładowane prądem stałym (DC) o mocy do 150 kW, podczas gdy baterie o standardowym zasięgu produkowane w technologii NMC mogły być ładowane maksymalna mocą do 115 kW. Tym samym aż o 15% zmniejszy się czas ładowania samochodu, który dodatkowo jest bardziej przystosowany do takich czynności. Bateria LFP lepiej znosi bowiem częste doładowywania – można ją regularnie ładować do 100%, co nie jest zalecane w przypadku baterii NMC. Co więcej, w ciągu 10 minut na szybkiej ładowarce będzie można zwiększyć zasięg samochodu o 124 km w przypadku napędu RWD (wzrost o 36%), a 113 KM w przypadku napędu AWD (wzrost o 33%).
W przypadku Mustanga Mach-E ze standardową baterią i napędem na wszystkie koła zwiększy się także moc maksymalna – z obecnych 269 KM do 315 KM.
To jednak nie jedyne nowości, które pojawią się w Mustangu Mach-E wraz z wprowadzeniem wersji MY2023.75 do Polski. Najbardziej zauważalna jest zmiana w podstawowej wersji wyposażenia Mach-E – z 18-calowych kół aluminiowych na 19-calowe.
Ford wprowadził także zmiany w zawieszeniu w celu podniesienia komfortu. Mają one na celu przede wszystkim zwiększenie sprężystości oraz poprawę wybierania nierówności.
Wracając do akumulatorów, nowa aktualizacja wprowadza funkcję podgrzewania baterii przed szybkim ładowaniem po wybraniu w systemie nawigacji docelowej ładowarki prądu stałego (DC). Poprawiono także wydajność ogrzewania kabiny – wszystko za sprawą nagrzewnicy o mocy 7 kW, recyrkulacji ciepła silników elektrycznych oraz systemu chłodzenia baterii.
Wraz z wprowadzeniem do Polski wersji MY2023.75, Ford Polska dzięki korzystnej sytuacji rynkowej zdecydował się na obniżenie cen modelu. Dzięki nim samochód ponownie znalazł się w gronie modeli dostępnych do dopłat w ramach programu „Mój elektryk” – zarówno dla firm, jak i osób fizycznych. Nowy cennik promocyjny prezentuje się następująco:
Poza obniżką cen transakcyjnych warto podkreślić, że pozostałe elementy oferty pozostają bez zmian. Oznacza to, że w cenie samochodu klient otrzymuje dodatkową ochronę pogwarancyjną oraz przedpłacone przeglądy przez okres 8 lat albo 160 tys. kilometrów przebiegu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
– Jeśli ktoś interesował się zakupem Mustanga Mach-E, ale nie podjął jeszcze decyzji, znacząco mu to ułatwiamy. Dodatkowo nasz elektryczny SUV ponownie dostępny jest w programie państwowych dopłat, co czyni go jeszcze bardziej atrakcyjną opcją. Zwłaszcza, że Mustang Mach-E jest liderem pod względem spadku wartości w czasie według niedawnego rankingu „Auto Świata” i INFO-EKSPERT – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.