Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Audi i Hyundai nawiązują współpracę przy konstruowaniu pojazdów na wodór

Audi i Hyundai nawiązują współpracę w celu rozwoju techniki ogniw paliwowych. Wzajemna wymiana patentów i licencji przyczynić ma się do przyspieszenia wprowadzania ogniw do aut produkcji seryjnej. Porozumienie w tej sprawie jest obecnie w toku rozpatrywania przez właściwe organa prawne. Dzięki zawiązującej się współpracy, obaj partnerzy dążą do szybszego doprowadzenia technologii ogniw paliwowych do w pełni dojrzałej gotowości do wysokowolumenowej produkcji. Audi i Hyundai badają również możliwości jeszcze dalej posuniętej współpracy na polu tej zrównoważonej środowiskowo techniki napędu.

„Technika ogniw paliwowych jest najbardziej systematyczną z form mobilności elektrycznej, a tym samym jest potężnym atutem w naszej ofercie bezemisyjnej mobilności przyszłości segmentu premium” – mówi Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego. „W naszych planach rozwoju FCEV (ang. Fuel Cell Electric Vehicle - pol. elektryczny pojazd z ogniwami paliwowymi) łączymy siły z innymi, silnymi partnerami, takimi jak Hyundai. Kooperacja to najlepszy sposób na wprowadzenie atrakcyjnych kosztowo innowacji i dokonanie w ten sposób przełomu w obszarze tej zrównoważonej techniki.”

„Jesteśmy przekonani o tym, że nasze partnerstwo z Audi z sukcesem wskaże całemu światu wizję i zyski, jakie przynoszą FCEV” – podkreśla Euisun Chung, wiceprezes Hyundai Motor Company. „Niniejsza umowa jest kolejnym przykładem ogromnego zaangażowania Hyunadai’a w kreowanie bardziej zrównoważonej przyszłości, przy jednoczesnym zwiększaniu obecności napędzanych wodorem pojazdów w życiu konsumentów. To najszybsza droga do tworzenia świata, w którym emisja zanieczyszczeń do atmosfery będzie naprawdę zerowa.”

Duże zasięgi i krótki czas ładowania czynią wodór atrakcyjnym źródłem energii dla mobilności elektrycznej. Dotyczy to zwłaszcza większych samochodów, w których zalety masy pojazdu z ogniwami paliwowymi, nieodłącznie związane z ich konstrukcją, są szczególnie widoczne. Produkcja wodoru z odzysku oraz stworzenie odpowiedniej infrastruktury, to obok dalszego rozwoju techniki ogniw paliwowych kluczowe aspekty przyszłego, spodziewanego sukcesu rynkowego tego rozwiązania.

AUDI AG to firma, która w ramach Grupy Volkswagen wzięła odpowiedzialność za rozwój technologii ogniw paliwowych i która obecnie pracuje nad szóstą już ich generacją. Działające na rzecz całej Grupy Centrum Kompetencyjne Ogniw Paliwowych zlokalizowane jest na terenie fabryki Audi w Neckarsulm. Audi ma zamiar rozpocząć niewielką produkcję modelu napędzanego ogniwami paliwowymi już na początku kolejnej dekady. Będzie to sportowy SUV, którego największymi zaletami będą komfort segmentu premium, znany już z dużych modeli czterech pierścieni oraz duży zasięg. Umowa o współpracy i wymianie z Hyundai’em skoncentrowana jest jednak na kolejnym etapie rozwoju tej techniki, który zakłada produkcję wysokowolumenową i szerszą ofertę rynkową tego typu pojazdów.

Nad różnymi koncepcjami ogniw paliwowych Audi pracuje od prawie dwudziestu lat. Pierwszym, testowym samochodem marki napędzanym w ten sposób, było Audi A2H2 z roku 2004. Kolejne było Audi Q5 HFC z roku 2008. Wraz z Audi A7 Sportback h-tron quattro z 2014, pojawiła się nazwa „h-tron” symbolizująca modele z ogniwami paliwowymi. Litera „h” odnosi się tu do wodoru (hydrogenium). Z kolei pokazane w 2016 roku koncepcyjne Audi h-tron quattro prezentowało w pełni kompetencje czterech pierścieni na polu zintegrowanych systemów napędzanych ogniwami paliwowymi.

Audi

Przeczytaj również
Popularne