Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 1

BYD wchodzi do Polski

Doplhin, Atto 3 i Seal - lepiej zapamiętać te nazwy. Kolejna chińska marka wchodzi do Polski. Tym razem przyszedł czas na BYD.

BYD to prywatna chińska firma założona 1995 r. w Shenzhen, w prowincji Guangdong. Nazwa jest skrótem od hasła "Build Your Dreams". Początkowo firma działała, jako producent baterii. Następnie zajęła się produkcją samochodów elektrycznych (BEV), elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych, autobusów oraz magazynów energii. W 2008 r. BYD rozpoczął także produkcję samochodów napędzanych układami hybrydowymi typu plug-in (PHEV).

Marka BYD jest już znana w Polsce za sprawą samochodów dostawczych. Teraz przyszedł czas na auta osobowe. O ile jednak samochody dostawcze sprzedawane są przez prywatnego importera, osobówki będą sprzedawać wybrani przez producenta dilerzy, a dopiero w drugim etapie koncern stworzy struktury importerskie.

Na start elektryki

Jak się dowiedzieliśmy podczas przedpremierowego pokazu, Polska jest ważnym rynkiem dla marki BYD i firma nie chce dłużej czekać z rozpoczęciem sprzedaży. Ta ruszyć ma na przełomie kwietnia i maja. Na początek do salonów trafia trzy modle elektryczne: Ato 3, Seal i najmniejszy Dolphin. Jeszcze w tym roku ma się pojawić jednak hybrydowy Seal DM.

Apetyty kolejnej chińskiej marki są jednak znacznie większe, bo portfolio jest imponujące. Atrakcyjnie prezentuje się duży SUV Tang i limuzyna Han.

BYD Seal

Ile będą kosztowały samochody marki BYD na polskim rynku? Tego jeszcze dokładnie nie wiadomo, jednak jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, ceny mają być zbliżone do tych, na innych europejskich rynkach uwzględniając lokalne systemy wsparcia zakupu elektryków.

W Niemczech najmniejszy model Dolphin z silnikiem o mocy ok. 195 KM i zasięgiem ponad 400 km wyceniony jest na 32 tys. euro, czyli 137 tys. zł. Większy Atto 3 – 37 tys. euro (160 tys. zł.), a sedan Seal w wersji elektrycznej 41 tys. euro (176 tys. zł.).

Samochody objęte są tam 6-letnią gwarancją z limitem 150 tys. km przebiegu a bateria 8-letnią z limitem 200 tys. km. Jak będzie na polskim rynku? Niebawem się dowiemy.

Fikuśne i nietypowe

W porównaniu z innymi chinskimi samochodami auta marki BYD wyróżniają pod względem designu i projektu wnętrza. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, projekty odważne i czasami awangardowe . We wnętrzu dużo się dzieje. Projektanci lubią fikuśne i nietypowe rozwiązania jak choćby nietypowe klamki czy kratki nawiewów w Atto 3 czy. Sztandarowym przykładem bezkompromisowego pdejścia do projektowania jest obracany dotykowy ekran. Jak samchody jeżdżą? Tego dowiemy się gdy pierwsze auta trafią do Polski.

Po MG i marce Baic, BYD będzie kolejnym chińskim producentem, który w ekspresowym tempie rozpoczenie sprzedaż w Polsce. Długo zapowiadana premiera samochodów elektrycznych i spalinowych Omoda /(Cheery) na razie pozostaje niewiadomą.

Przeczytaj również
Popularne