Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Opel testuje możliwości komunikowania się samochodu w rzeczywistych warunkach drogowych

opelW największych na świecie testach w terenie sprawdzających efektywność komunikacji samochodu z innymi urządzeniami elektronicznymi w realnych warunkach, Opel połączył siły z 17 partnerami ze stowarzyszeń motoryzacyjnych, przemysłu, nauki i badań, a także landu Hesji i miasta Frankfurt. System komunikacji "Car-to-x" łączy samochody z infrastrukturą eleketroniczną. Oznacza to, że pojazdy mogą wymieniać dane między sobą oraz, że informacje mogą być przesyłana pomiędzy pojazdami a infrastrukturądrogową. Rozwój systemu komunikacji "Car-to-x" został uznany jako podstawa do trwałego wzrostu bezpieczeństwa ruchu. Wszystko to w ramach projektu "simTD: Safe and intelligent mobility - Test Field Germany". Faza testów rozpoczęła się już w miejscowości Friedberg w formie sprawozdania okresowego z trzech niemieckich ministerstw, które wspierają projekt (Ministerestwo Gospodarki i Technologii, Edukacji i Badań, a także Ruchu, Budownictwa i Rozwoju Miast). Konsorcjum badawcze jest wspierane ponadto przez land Hasja oraz Niemiecki ZwiązeK Przemysłu Motoryzacyjnego i konsorcjum komunikacyjne Car 2 Car. Sprawozdanie okresowe kończy fazę planowania i przygotowywania. Teraz wprowadzane będą ulepszenia przed fazą testów. opel2Opel zakłada przywództwo i koordynację tej fazy badań w imieniu wszytskich partnerów. Testy w terenie rozpoczną się w połowie 2012 roku. Takie badania - z udziałem 120 pojazdów  wszystkich partnerów - jest pierwszym takim na świecie. Koordynacja, monitorowanie i analiza danych płynących z eksperymentu będzie prowadzona w ścisłej współpracy z Uniwersytetem z Wuerzburga oraz Politechniką z Monachium. Zapewnią one dobry rzekrój statystyczny kierowców i ich dziennych tras. Czas trwania badań terenowych został określony na około siedem miesięcy. Wszystkie testowane pojazdy będą miały woją siedzibę w swojej centralnej bazie położonej w okolicach Frankfurtu. Funkcja ostrzegania o warunkach pogodowych Oprócz wielu innych funkcji, Opel będzie podczas projektu testował również ostrzegania o warunkach pogodowych. Dyrektor działu elektryki w Oplu, dr Burkhard Milke, powiedział: "Kierowcy umieścili ostrzeżenie o warunkach drogowych i pogodowych na szczycie ich listy życzeń, które powinny być wprowadzone do sommachodowych systemów komunikacyjnych. Urządzenia takie stanowią istotną wartość dla kierowcy i zwiększają bezpieczeństwo poruszania się". Zainstalowane zostały już cztery stacje pogodowe przy drogach, które dostarczają szczegółowych informacji. Parametry pomiarowe monitorowane są w tzw. "punkcie rosy" i oraz na poziomie nawierzchni. System komunikacyjny człowiek-maszyna został stworzony przez Niemieckie Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją. Źródło: Opel

Przeczytaj również
Popularne