Z początkiem czerwca br. oficjalnie rozpoczęła działalność firma Volkswagen Group Polska sp. z o.o. Podmiot jest wyłącznym dostawcą samochodów marek Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe na polski rynek. Na czele zarządu stanął Ralf Berckhan, który m.in. odpowiedzialny był za przejęcie przez koncern Volkswagen, marki Skoda w Czechach, związany był także z marką SEAT w Hiszpanii, Audi w Niemczech oraz pracował w Volkswagen de Mexico jako członek zarządu w obszarze marketingu, sprzedaży i after sales. W skład zarządu Volkswagen Group Polska wchodzi także Frank Titze, który wcześniej pełnił funkcję członka zarządu w spółce Skoda Auto Polska. "Najważniejszym celem naszych marek jest utrzymanie ogromnego zaufania klientów, poprzez stałe podnoszenie satysfakcji zarówno z produktów jak i usług. Chcemy umocnić naszą pozycję na rynku sprzedając jeszcze większą ilość samochodów - powiedział Ralf Berckhan, prezes Volkswagen Group Polska. Spółka Volkswagen Group Polska, należąca w 100% do koncernu Volkswagen, zatrudnia niemal 600 pracowników, jej siedziba zlokalizowana jest w Poznaniu przy ulicy Krańcowej 44. Przejęcie firm dostarczających samochody marek Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe nie jest pierwszą inwestycją koncernu Volkswagen AG w Polsce. Wcześniej stworzył on nowe miejsca pracy, budując fabryki w Poznaniu i Polkowicach. Fabryka w stolicy Wielkopolski jest jedyną na świecie, która produkuje dostawczego Volkswagena Caddy. Z poznańskiej linii produkcyjnej zjeżdżają także niektóre wersje Transportera. Natomiast w Polkowicach wytwarzane są silniki. W Polsce od 1992 roku sprzedano blisko milion samochodów osobowych wyprodukowanych przez marki należące do Grupy Volkswagen. W 2011 roku marki, które dziś weszły w skład spółki Volkswagen Group Polska, sprzedały w naszym kraju 64 768 nowych samochodów osobowych, co daje niemal 22% udział w rynku. Wynik ten sprawia, że Volkswagen Group Polska jest największym dostawcą nowych samochodów w naszym kraju. Liderem sprzedaży w 2011 roku była Skoda (37 977 samochodów), na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen z 22 222 sprzedanych aut i 7,5-proc. udziałem w rynku. Wśród marek premium świetnie radzi sobie Audi z wynikiem 4 001 sprzedanych pojazdów. Natomiast Porsche, lider sprzedaży samochodów sportowych w Polsce, sprzedając w roku ubiegłym 568 aut, uzyskało najlepszy wynik w historii sprzedaży w naszym kraju. Volkswagen ma także mocną pozycję w segmencie samochodów użytkowych: z wynikiem 6 026 sprzedanych aut w 2011 roku zajmuje piątą pozycję na rynku. Volkswagen Group Polska