Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Wzorowo prowadzona flota

zubrSą parki samochodowe, małe floty, większe i jest flota Kompanii Piwowarskiej. Poprosiliśmy Katarzynę Orłowicz-Grzymkowską, managera do spraw floty, aby opowiedziała nam, jak dba o bezpieczeństwo floty i swoich pracowników. Kompania Piwowarska to lider branży piwowarskiej w Polsce. Wolumen sprzedaży w 2013 roku wyniósł 14,5 mln hektolitrów. Pracownicy odpowiedzialni za dystrybucję w Kompanii Piwowarskiej przewożą dziennie nawet 31 tysięcy palet piwa do ponad 1100 lokalizacji. Ze względu na tak dużą skalę działalności, logistyka w Kompanii Piwowarskiej odgrywa ważną rolę. Aktualnie flota Kompanii to ponad 1500 pojazdów, w tym ok. 200 to pojazdy ciężarowe pow. 3,5 t. Tomasz Siwiński Kompania Piwowarska nieustannie odnawia flotę pojazdów firmowych, udoskonala i optymalizuje procesy zarządzania taborem, przywiązując szczególną wagę przede wszystkim do bezpieczeństwa użytkowników samochodów służbowych, jak również stale optymalizuje wydatki w obszarze zarządzania flotą.Dlatego ważna jest współpraca z zaufanymi dostawcami, którzy wygrywają nie tylko w ofertach przetargowych w aspekcie finansowym, ale również jakościowym.Godna uwagi jest współpraca Kompanii Piwowarskiej i Link 4 w zakresie zarządzania ryzykiem ubezpieczeniowym.Obecnie całość floty KP objęta jest ochroną ubezpieczeniową nie tylko w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia OC, ale również AC, Casco-Szyby, NW i assistance właśnie w Link4. Współpraca trwa od kwietnia 2013, a także w tym roku.Co ważne jest dla Kompanii w tej współpracy?Jak mówi Katarzyna Orłowicz-Grzymkowska, manager floty KP: – Najważniejsze jest zaufanie do dostawcy, które zdobywa się bieżącą współpracą po wygranym przetargu ofertowym. Ważne jest, aby najlepsze warunki finansowe za oferowane produkty, nie były jedyną i najlepszą rzeczą, jaka nas spotka ze strony ubezpieczającego.Dla mnie ogromne znaczenie ma standard i efektywność obsługi posprzedażnej klienta, jego wsparcie oraz stała współpraca zmierzająca do ciągłej optymalizacji ryzyka.To właśnie z Link4 Kompania Piwowarska stale wprowadza rozwiązania, zmierzające do ograniczenia ryzyka ubezpieczeniowego nie tylko w aspekcie finansowym.Ubezpieczyciel w ramach współpracy już w roku 2013 zaoferował fundusz prewencyjny i wówczas dzięki wspólnym działaniom Działu Skarbu, Działu Floty i Działu BHP – Kompanii Piwowarskiej, powstał „Projekt Świadomy Kierowca KP".Zaczerpnął on swoją nazwę od współpracującej z Kompanią firmy Świadomy Kierowca.pl i objął swoim zasięgiem grupę wszystkich kierowców samochodów służbowych do 3,5 t, czyli 1300 szt. Przeprowadzone w 2013 r. szkolenia na łącznej grupie ponad 200 kierowców wykazały zaskakującą skuteczność nowatorskiego rozwiązania zastosowanego w szkoleniu kierowców. Poprzez szkolenia praktyczne i teoretyczne, zastosowanie telemetrii, udało się ukształtować świadomego kierowcę, czerpiącego przyjemność z jazdy, realizującego dotychczasowe plany przy mniejszym zużyciu paliwa i mniejszym stresie.Zdobyta podczas szkoleń wiedza pomaga kierowcom Kompanii jeździć bezpieczniej, oszczędniej i w przyjaźni ze środowiskiem, a treningi z instruktorami mają na celu wyeliminowanie złych nawyków oraz poprawę techniki jazdy. Statystyki potwierdzają, jak duży ma to wpływ liczba kolizji i wypadków.Zmniejszanie ryzyka szkodowego jest szczególnie ważne dla Kompanii i Link4, głównie biorąc pod uwagę aspekty bezpieczeństwa użytkowników samochodów służbowych, ale również pod kątem aspektów finansowych.Kolejny rok współpracy i kolejne wsparcie prewencyjne ze strony Link4 to realizacja kolejnych szkoleń w kolejnych grupach naszych kierowców i stałe zwiększanie efektywności i skali projektu „Świadomy Kierowca". Oprócz działań szkoleniowych realizowanych z funduszu prewencyjnego, ubezpieczyciel wspiera drobne bieżące projekty wpływające na poprawę procesów szkodowych. Przykładem jest wspólnie opracowany i sfinansowany przez Link4 informator użytkownika, zgodny ze zweryfikowaną polityką flotową firmy. Jest on narzędziem wspomagającym użytkownika w sytuacjach awaryjnych, takich jak kolizja, wypadek, awaria, Dostarcza użytkownikowi wiedzy, jak postępować w przypadku kolizji, wypadku, z kim można się kontaktować, aby sprawnie uzyskać pomoc.To harmonijne współdziałanie towarzystwa ubezpieczeniowego i ubezpieczonego, jak pokazuje doświadczenie KP i Link4, dostarcza obu stronom tylko samych korzyści. Ważne jest wzajemne wsparcie i zrozumienie. Podejmowanie i wypracowywanie wspólnych optymalnych rozwiązań, takich jak np. przeprowadzona likwidacja szkód systemem Smart dla dużej liczby zdarzeń losowych, gradobicia z roku 2013 były optymalnym finansowo rozwiązaniem dla obu stron.Wspólnie dopracowywano optymalne kosztowo stawki współpracy w warsztatach realizujących dla KP naprawy blacharsko-lakiernicze, co korzystnie wpłynęło na optymalizację wydatków ponoszonych dotychczas na naprawy szkodowe pokrywane przez ubezpieczyciela. Na szczególne wyróżnienie zasługuje w Link 4 wypracowany wysoki standard obsługi klienta flotowego. Do bieżącego wsparcia w likwidacji szkód realizowanych przez dedykowany dział obsługi flotowej , dodatkowo dostarczane są raporty cykliczne, na bazie których można stale monitorować szkody i ich proces likwidacji.Współpraca KP i Link4 pokazuje, jak ważne są dostarczane ubezpieczającemu produkty najwyższej jakości oraz to, że ubezpieczyciele starają się wspólnie z klientem pracować nad ryzykiem szkodowym. Ma to bardzo dobry wpływ na wspólne relacje biznesowe, pozwala optymalizować kosztowo te procesy obustronnie, ale przede wszystkim działania te stale podnoszą poziom bezpieczeństwa użytkowników samochodów.Tomasz Siwiński  

Przeczytaj również
Popularne