Na pytanie o priorytety przy zakupie opon na wymianę 41% polskich kierowców odpowiada, że zależy im na „płynności jazdy i niskim poziomie hałasu”, z kolei 46%
z nich poszukuje „doskonałej przyczepności”. Jakie opony wybieramy?
Nowe samochody mają coraz większe opony. Zmienia się wielkość felgi a za tym profil opony. Niekoniecznie oznacza to wyższy profil. Wręcz przeciwnie, Opony są coraz „niższe”, przez co w wielu przypadkach pogarsza się komfort jazdy, a jak wynika z badania zleconego przez firmę Apollo Tyres prawie połowa ankietowanych kierowców-entuzjastów (osoby, które deklarują, że „kochają” lub „lubią” jazdę) wybrałaby „mniejsze koło z oponą o większym profilu dla poprawy komfortu”.
Niezmiennie na pierwszym miejscu jest „Bezpieczeństwo — krótka droga hamowania. To priorytet dla 57% polskich kierowców, a kolejne miejsce zajmuje „przystępność cenowa” (47%).
Jak wynika z najnowszego badania, miłośnicy jazdy przy wyborze nowych opon na wymianę na równi stawiają komfort i osiągi. Na pytanie „Na jakie cechy zwracasz szczególną uwagę przy zakupie opon na wymianę?” 41% osób, które twierdzą, że „kochają” lub „lubią” jazdę, odpowiedziało, że na „płynność jazdy i niski poziom hałasu”. Z kolei 46% respondentów wskazało na „doskonałą przyczepność”.
Ponadto większa część polskich kierowców lubiących jazdę wolałaby teraz „mniejsze koło z oponą o większym profilu dla poprawy komfortu” (49%). Na „większe koło z oponą o mniejszym profilu, która świetnie wygląda” zdecydowałoby się 40% badanych.
Wyniki podkreślają znaczenie komfortu dla najbardziej prawdopodobnych nabywców opon drogowych o wysokich osiągach. Jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt, iż produkty te tradycyjnie zapewniają stosunkowo niski poziom płynności jazdy, co jest bezpośrednim skutkiem sztywniejszej konstrukcji z bardzo twardymi ściankami bocznymi. Producenci wykorzystują te cechy do zmaksymalizowania możliwości adaptacyjnych.
W ramach badania przeprowadzonego dla firmy Apollo Tyres stwierdzono również, że wśród wszystkich ankietowanych polskich kierowców najważniejszymi kryteriami przy wyborze opon na zmianę są „bezpieczeństwo — krótka droga hamowania” (priorytet dla 57% respondentów), a także „przystępność cenowa” (priorytet dla 47% respondentów).
Na początku tego roku firma Apollo Tyres wprowadziła na rynek zupełnie nową oponę Vredestein Ultrac Pro, którą zaprojektowano z myślą o tym, aby zapewnić kompleksowe połączenie dwóch cech: zaawansowanych właściwości jezdnych i najwyższego komfortu jazdy. Wyjątkowe zrównoważenie atrybutów opony w przypadku modelu Ultrac Pro było możliwe dzięki zastosowaniu nowej, zaawansowanej mieszanki bieżnika i wysoce innowacyjnej konstrukcji, która obejmuje opracowany na nowo obszar stopki i większą strefę elastyczną ścianki bocznej.
Nowy model Ultrac Pro był przedmiotem kompleksowej oceny opon, jaką przeprowadziła niezależna hiszpańska organizacja zajmująca się testami i inżynierią Applus+ IDIADA.
Oponę Ultrac Pro porównano z trzema modelami UUHP, które przodują pod względem osiągów, a także z trzema innymi produktami, które słyną z komfortu. W zorientowanym na osiągi segmencie UUHP podczas testu prowadzenia na granicy utraty przyczepności flagowa opona Vredestein pokonała wszystkie konkurencyjne opony prócz jednej (różnica prędkości początkowej i końcowej wynosiła mniej niż 1 km/h). Dodatkowo w testach komfortu jazdy model Ultrac Pro pokonał wszystkie zorientowane na komfort jazdy opony z segmentu UUHP.
Nasze badanie pokazało, że kierowcy samochodów wyczynowych oczekują od swoich opon większej wszechstronności. Wielu z nich do pracy dojeżdża tym samym samochodem, którym szaleje po torze lub wyrusza na emocjonujące weekendowe przejażdżki. Ultrac Pro to pierwsza opona, która tak skutecznie odpowiada na szeroki zakres wymagań – mówi Yves Pouliquen, szef działu sprzedaży i marketingu w firmie Apollo Tyres.
Apollo Tyres Ltd to międzynarodowy producent opon i wiodąca marka opon na rynku indyjskim. Firma ma wiele zakładów produkcyjnych w Indiach, a także po jednym w Holandii i na Węgrzech i dystrybuuje produkty pod dwiema markami — Apollo i Vredestein.