Po udanym wprowadzeniu modelu na rynek, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, szybko przystąpiła do rozszerzenia linii modelowej Panamera. Od maja br. w ofercie znajdą się nowe, podstawowe wersje Gran Turismo: Panamera i Panamera 4. Oba będą napędzane nowym, 3,6-litrowym silnikiem V6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, rozwijającym moc 300 KM (220 kW) i dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Zgodnie ze stosowanym przez Porsche oznaczeniem typów, Panamera ma napęd na tylne koła, natomiast Panamera 4 będzie wyposażona seryjnie w aktywny napęd na wszystkie koła. Wprowadzenie na rynek nowych modeli Gran Turismo jest przykładem konsekwentnej realizacji strategii „Porsche Intelligent Performance”: oba modele z dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) i funkcją Auto Start-Stop zużywają znacznie poniżej dziesięciu litrów paliwa na 100 kilometrów według NEFZ (nowego europejskiego cyklu jazdy). Panamera zadowala się 9,3 litrami na 100 kilometrów, Panamerze 4 spala niewiele więcej - średnio 9,6 litra na 100 kilometrów. Zoptymalizowane pod względem oporów toczenia, 19-calowe opony (dostępne jako opcja) obniżają wartości spalania o dalsze 0,2 litra. Emisja CO2 w przypadku obu wersji wynosi odpowiednio 213 g/km (Panamera) i 220 g/km (Panamera 4). Oba silniki V6 spełniają surowe normy emisji spalin EU5 w Europie i LEV w USA. Oszczędność i osiągi, w przypadku nowych Gran Turismo z silnikiem V6, absolutnie nie wykluczają się wzajemnie. Jest to między innymi efektem konsekwentnego stosowania lekkich elementów konstrukcji samochodu. Drzwi, pokrywa silnika, elementy zawieszenia, błotniki i pokrywa bagażnika wykonane są z aluminium lub jako mieszane konstrukcje aluminiowo - magnezowe. Zupełnie nowy, produkowany w fabryce w Zuffenhausen silnik V6, o kącie rozchylenia cylindrów 90 stopni, jest o około 30 kilogramów lżejszy, niż ośmiocylindrowa jednostka napędowa z Panamery S i 4S. Dzięki tym rozwiązaniom waga nowych wersji Panamery wynosi zaledwie 1 730 kg.Obok seryjnie stosowanego klasycznego zawieszenia (dostępnego opcjonalnie także z PASM – aktywną regulacją tłumienia amortyzatorów), na życzenie oferowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z dodatkowym zasobnikiem powietrza. Umożliwia ono uzyskanie bardzo szerokiego zakresu charakterystyki prowadzenia samochodu, łącząc jeszcze większy komfort jazdy ze sportową dynamiką. Światowa premiera Panamera i Panamera 4 odbędzie się na Salonie Samochodowym w Pekinie, rozpoczynającym się 23 kwietnia 2010 r. Obie nowe wersje pojawią się na polskim rynku w maju br.Cena Panamery w wyposażeniu standardowym wynosi 93 300 euro wraz z podatkiem VAT, podczas gdy Panamera 4, wyposażona seryjnie w dwusprzęgłową przekładnię PDK, kosztuje 103 278 euro wraz z VAT-em.