Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Ssangyong Motor: rekordowe wyniki w pierwszej połowie 2014 roku

505664.1-lgSsangyong Motor ogłosił dziś, że w pierwszej połowie 2014 roku firma sprzedała łącznie 74.235 sztuk samochodów: 33.235 na rynku koreańskim i 41.000 w eksporcie, wliczając w to zestawy montażowe w standardzie CKD. Tak dobre wyniki przypisywane są wzrostowi sprzedaży głównych modeli SY na rynku krajowym, m.in. New Korando i Actyon Sports, a także wzrostowi na światowym rynku samochodów typu SUV. W porównaniu do tego samego okresu w roku 2013 wzrost łącznej sprzedaży wyniósł 6,9%. Z drugiej strony w porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż wyłącznie w czerwcu była niższa o 7,8%. Przyczyn tego stanu rzeczy firma upatruje w pogorszeniu nastrojów konsumentów koreańskich w wyniku zmian kursów walutowych, a także w osłabieniu popytu na rynkach wschodzących. Mimo że w czerwcu sprzedaż na rynku krajowym była niższa o 8,0% niż w roku ubiegłym, to za całe pierwsze sześć miesięcy w zestawieniu obu lat dzięki zwiększonemu zapotrzebowaniu na samochody rekreacyjne sprzedaż krajowa wzrosła aż o 13,5%. New Korando i Actyon Sports jako najpopularniejsze modele odnotowały wzrost sprzedaży w porównaniu obu półroczy o odpowiednio 17,6% i 28,3%. W czerwcu 2014 r. odnotowano także mniejszą o 7,7% niż rok temu sprzedaż w eksporcie. Przyczyną jest spowodowane kryzysem na Ukrainie zmniejszenie popytu na rynku rosyjskim. Jednak w zestawieniu sześciomiesięcznym sprzedaż eksportowa wszystkich modeli SsangYonga w roku 2014 była wyższa niż rok wcześniej o 2,1%, na co wpływ miał przede wszystkim stały wzrost sprzedaży modelu New Korando. W związku z malejącym popytem na rynkach światowych SsangYong zdecydował się pod koniec kwietnia dokonać korekty celu sprzedaży na rok 2014 ze 160 tys. samochodów do 150.500 sztuk. Jednocześnie, w obliczu panującej sytuacji rynkowej, SsangYong kontynuuje energicznie proces dywersyfikacji sieci sprzedaży, kładąc nacisk na rynki chiński i europejskie oraz poszukując nowych rynków. Na rynku krajowym firma będzie zwiększać sprzedaż poprzez wzmacnianie zróżnicowanych strategii marketingowych, włączając w to imprezy nakierowane na aktywizację klientów takie jak "I LUV Korando Festival". Źródło: SsangYong

Przeczytaj również
Popularne