Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Porsche Panamera i Macan narzucają tempo wzrostu sprzedaży

S14 0085 fineOd stycznia do maja br. Porsche AG zwiększyło liczbę dostaw o 6 proc. względem analogicznego okresu roku ubiegłego – nabywcom na całym świecie przekazano 71,5 tys. nowych samochodów. Tylko w maju niemiecki producent sprzedał ponad 16,5 tys. aut, co oznacza 10-proc. wzrost popytu. - Globalne zainteresowanie fascynującą gamą naszych modeli nieustannie wzrasta – mówi Bernhard Maier, Członek Zarządu Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG ds. sprzedaży oraz marketingu. Porsche systematycznie kontynuuje trend wzrostowy i z nawiązką realizuje swoje plany w zakresie liczby dostaw. - W maju 2014 roku po raz pierwszy poziom zatrudnienia w międzynarodowej sieci dealerskiej Porsche przekroczył 20 tys. osób - dodaje Maier. Jednym z celów rozbudowy sieci sprzedaży jest rozwój kwalifikacji pracowników Centrów Porsche. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. Porsche zwiększyło liczbę dostaw we wszystkich regionach. W Europie producent wypracował 10-proc. wzrost, sprzedając niemal 24 tys. sportowych aut. Na największym dla Porsche rynku USA do klientów trafiło blisko 19 tys. samochodów, o 7 proc. więcej niż w okresie styczeń-maj 2013 r. Za te wyniki w szczególności odpowiada Panamera, która znalazła w tym roku prawie 11 tys. nabywców i uzyskała rekordowy w gamie modeli, 20-proc. wzrost. Tylko w maju liczba jej dostaw wzrosła o 35 proc., do prawie 2 tys. sztuk. Nowy sportowy SUV - Macan - zostanie wprowadzony na wszystkie światowe rynki przed końcem roku. Dotychczasowe statystyki sprzedaży w Niemczech wskazują, że dla około 60 proc. jego właścicieli jest to pierwszy samochód Porsche w życiu.Źródło: Porsche

Przeczytaj również
Popularne