Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Porsche opracowuje samochody doświadczalne o napędzie elektrycznym

Panamera_hybridW dalszym rozwoju koncepcji Porsche Intelligent Performance coraz większą rolę będzie pełnić napęd elektryczny aby połączyć w swoich produktach wyższą wydajność z jeszcze niższym zużyciem paliwa i poziomem emisji spalin. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG w Stuttgarcie prowadzi systematyczne prace nad udoskonalaniem układów hybrydowych już wprowadzonych do seryjnej produkcji. Dodatkowo w ramach projektu Stuttgart - Modelowy Region Motoryzacji Elektrycznej (Modellregion Elektromobilität Region Stuttgart) przygotowuje testy praktyczne z udziałem trzech pojazdów doświadczalnych o napędzie wyłącznie elektrycznym, opartych na Porsche Boxster. Podczas tych testów, które rozpoczną się na początku roku 2011, trzy elektryczne Boxstery mają dostarczyć pierwszych istotnych obserwacji na temat funkcjonowania nowych komponentów napędu elektrycznego oraz systemów akumulatorów do pojazdów o napędzie wyłącznie elektrycznym. Efektem prowadzonych w terenie prób mają być również dalsze ustalenia dotyczące infrastruktury niezbędnej dla rozwoju motoryzacji elektrycznej, zachowań użytkowników oraz wymagań odnośnie przyszłych produktów. Michael Macht, Prezydent i CEO Porsche AG, uważa  prace prowadzone przez Porsche za absolutnie niezbędne: „W naszej ofercie na pewno znajdzie się elektryczny samochód sportowy. Jednak taki pomysł ma sens tylko wtedy, jeżeli będzie to model porównywalny pod względem osiągów i zasięgu jazdy do obecnych samochodów sportowych.” Porsche od dawna angażuje się w prace nad wykorzystaniem napędu elektrycznego w motoryzacji, przyczyniając się tym samym do działań na rzecz ochrony środowiska i oszczędzania surowców na świecie. Imponujący model koncepcyjny 918 Spyder – samochód sportowy o wysokich osiągach z silnikiem centralnym i układem hybrydowym – łączy przełom technologiczny w zakresie budowy nowoczesnych silników i napędu elektrycznego, z szeregiem innych fascynujących właściwości. Poziom emisji CO2 spotykany wyłącznie w modelach segmentu supermini (tylko 70 g/km) oraz zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km wg NEDC (Nowy Europejski Cykl Jazdy), towarzyszą osiągom samochodu supersportowego o mocy znacznie przekraczającej 600 KM!Natomiast w przypadku Porsche 911 GT3 R Hybrid, układ hybrydowy opracowany specjalnie dla potrzeb wyścigów, składa się z dwóch umieszczonych przy przedniej osi silników elektrycznych o mocy 82 KM każdy, wspomagających 480-konny sześciocylindrowy silnik znajdujący się z tyłu. Zamiast konwencjonalnych akumulatorów zastosowano tu układ magazynowania energii, ładowany podczas hamowania poprzez elektryczne koło zamachowe, które  następnie podczas przyspieszania zasila  silniki elektryczne. Model 911 GT3 R Hybrid zademonstrował już swój potencjał wyczynowy podczas  słynnego 24-godzinnego wyścigu 24 Hours of Nürburgring w Niemczech. Wprowadzając model Cayenne S Hybrid, Porsche oferuje swój pierwszy samochód produkcyjny zdolny do jazdy z użyciem samej energii elektrycznej. Cayenne S Hybrid osiąga moc maksymalną 380 KM, zużywając tylko 8,2 l paliwa na 100 km wg NEDC, a ponadto wyróżnia go obniżenie emisji CO2 do zaledwie 193 g/km. Ta sama technologia hybrydowa znajdzie również zastosowanie w modelu Panamera S Hybrid, którego wprowadzenie na rynek przewiduje się na przyszły rok.

Przeczytaj również
Popularne