Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Volvo na pięć gwiazdek. Pierwszy taki test Euro NCAP

Nie tylko samochody osobowe przechodzą rygorystyczne testy bezpieczeństwa. Europejska organizacja testów konsumenckich Euro NCAP po raz pierwszy oceniła bezpieczeństwo ciężkich pojazdów ciężarowych. Wśród kilku marek tylko samochody Volvo zdały test na pięć gwiazdek.

Najlepiej sprzedające się modele Volvo, Volvo FH i Volvo FM, otrzymały najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. Volvo FM uzyskało również najlepszy ogólny wynik testu spośród wszystkich testowanych samochodów ciężarowych.

Volvo FM i Volvo FH Aero uzyskały maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w pierwszej ocenie bezpieczeństwa samochodów ciężarowych przeprowadzonej przez Euro NCAP, która przyznała również obu modelom Volvo nagrodę City Safe.

Ten znakomity wynik napawa mnie dumą, ponieważ potwierdza wiodącą pozycję Volvo Trucks w zakresie bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo jest dla nas podstawową wartością i głównym budulcem naszego dziedzictwa. Bezpieczeństwo kieruje nami od samego początku istnienia naszej firmy – a wraz z każdym wprowadzeniem nowego produktu sprawiamy, że nasze samochody ciężarowe są jeszcze bezpieczniejsze – powiedział Roger Alm, prezes Volvo Trucks. Kontynuuje.

Pięciogwiazdkowa ocena Euro NCAP oznacza, że Volvo wykazało się doskonałą wydajnością w takich kryteriach, jak wsparcie kierowcy i unikanie kolizji, zapewniając bezpieczeństwo ruchu drogowego kierowcy i użytkownikom dróg.

Ponadto oba modele Volvo spełniają tzw. kryteria City Safe, dzięki dobrej widoczności i dobrej wydajności aktywnych systemów bezpieczeństwa Volvo, zaprojektowanych w celu ochrony narażonych użytkowników dróg w sytuacjach ruchu miejskiego.

Nie wszystkie na piątkę

To dowód naszych stałych wysiłków w zakresie rozwoju bezpieczeństwa, aby wyjść poza wymagania prawne, w kierunku naszej wizji zerowej liczby wypadków z udziałem naszych ciężarówek — mówi Anna Wrige Berling, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.

W testach brały także udział samochody innych marek DAF XF, Iveco S-WAY, MAN TGX, Mercedes-Benz Actros L, Scania G-series, Scania R-series  i Renault Trucks T.

Spośród dziewięciu ocenionych ciężarówek, dwie uzyskały ocenę pięciu gwiazdek, dwie otrzymały cztery gwiazdki, cztery zdobyły trzy gwiazdki, a jedna zdobyła jedną gwiazdkę. Cztery ciężarówki otrzymały również akredytację CitySafe. W tym teście oczywiście niekt nie rozbijał nowych samochodów. Sprawdzano systemy wspierające jazdę oraz poprawiające bezpieczeńśtwo.

Warto je badać

Ze względu na swój rozmiar i wagę, wypadki z udziałem samochodów ciężarowych są najpoważniejsze na europejskich drogach. Chociaż ciężarówki stanowią mniej niż 3% floty pojazdów w Europie, są one odpowiedzialne za 15% wypadków śmiertelnych. Co więcej, tylko 11% ofiar wypadków z udziałem samochodów ciężarowych to ich pasażerowie. Pozostałe 89% to pasażerowie samochodów osobowych i dostawczych, a także szczególnie zagrożeni użytkownicy dróg.

Euro NCAP

Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP) z siedzibą w Belgii został ustanowiony w 1996 r. i szybko stał się europejskim standardem branżowym w zakresie oceny bezpieczeństwa samochodów osobowych. Jest wspierany przez wiele rządów europejskich, w tym Unię Europejską.

Jeśli chodzi o test ciężarówki, każdemu systemowi bezpieczeństwa przyznano ocenę, która została zsumowana dla każdego obszaru. Następnie oceny te wykorzystano do obliczenia oceny gwiazdkowej od jednej do pięciu gwiazdek dla całego pojazdu.

Samochody w teście i wyniki

Volvo FH Aero - ★★★★★

CitySafe: tak
Bezpieczna jazda – 80%
Unikanie kolizji – 89%
Bezpieczeństwo po wypadku – 80%

Volvo FM - ★★★★★

CitySafe: tak
Bezpieczna jazda – 87%
Unikanie kolizji – 89%
Bezpieczeństwo po wypadku – 80%

Renault Trucks T - ★★★★☆

CitySafe: Nie
Bezpieczna jazda – 72%
Unikanie kolizji – 70%
Bezpieczeństwo po wypadku – 80%

MAN TGX - ★★★☆☆

CitySafe: Nie
Bezpieczna jazda – 56%
Unikanie kolizji – 60%
Bezpieczeństwo po wypadku – 80%

Mercedes-Benz Actros L - ★★★☆☆

CitySafe: Nie
Bezpieczna jazda – 72%
Unikanie kolizji – 51%
Bezpieczeństwo po wypadku – 80%

Scania R - ★★★☆☆

CitySafe: Nie
Bezpieczna jazda - 64%
Unikanie kolizji - 62%
Bezpieczeństwo po wypadku - 80%

Scania G - ★★★★☆

CitySafe: tak
Bezpieczna jazda – 71%
Unikanie kolizji – 62%
Bezpieczeństwo po wypadku – 80%

DAF XF - ★★★☆☆
CitySafe: tak
Bezpieczna jazda – 85%
Unikanie kolizji – 35%
Bezpieczeństwo po wypadku – 80%

Iveco S-WAY - ★☆☆☆☆

CitySafe: Nie
Bezpieczna jazda – 32%
Unikanie kolizji – 19%
Bezpieczeństwo po wypadku – 80%


Przeczytaj również
Popularne