Sieć serwisów samochodowych Vianor uruchomiła nową aplikację dedykowaną dla klientów indywidualnych. Wirtualne Auto, bo tak nazywa się ta technologia, to czytelne animacje poszczególnych części lub systemów pojazdu powalające profesjonalistom w przystępny sposób zilustrować ponad 250 najbardziej popularnych usług serwisowych. Wielu klientów ma obawy przed oddaniem swojego auta do profesjonalnego sieciowego serwisu. Niechęć wynika z niepewności, czy serwis uczciwie podejdzie do naprawy naszego samochodu. Często spowodowane to jest niezrozumieniem o czym mówi serwisant. Aplikacja Wirtualne Auto ułatwia komunikację między mechanikiem a klientem serwisu. Program jest bardzo prosty w obsłudze. Po zalogowaniu się na swoje konto pokazują się poszczególne podzespoły występujące w samochodzie. Po wybraniu konkretnej części lub systemu pojazdu zaznaczamy usterkę, która występuje w aucie. Grafiki wzbogacone są w animacje, prezentujące wybrane przez nas usterki (grafika 2).Dzięki temu klient doskonale rozumie występującą w jego aucie usterkę i wie, jakie powinny być jego oczekiwania wobec serwisu. Ławiej mu się również zdecydować na dodatkowe naprawy samochodu. Aplikacja, ułatwiając komunikację sprawia, że praca serwisanta jest lepiej rozumiana, a klient ma pewność, iż płaci za potrzebne naprawy.Źródło: Vianor