Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Na podbój segmentu – Renault Trafic

DSC 0231 resizeRenault Trafic to mocny kandydat do tytułu Van of the Year 2015. Jego spore szanse wynikają z bardzo przemyślanej i funkcjonalnej konstrukcji oraz zastosowania wielu nowatorskich rozwiazań. Z nowinkami w dostawczym Renault zapoznaliśmy się podczas jazd testowych w Danii. Renault zaprezentowało w Kopenhadze zupełnie nowy model Trafic oraz zmodernizowanego większego Mastera. To strategiczne modele w ofercie francuskiej marki, gdyż dzięki nim, oraz Kangoo, Renault od 1998 roku piastuje pozycję lidera na europejskim rynku pojazdów użytkowych z. W Polsce jednak rządzi Fiat. DSC 0297 resizeWięcej przestrzeniNowy dostawczak Renault ma kształty bardzo zbliżone do poprzednika, zwłaszcza jak patrzymy na bok nadwozia oraz tył. Łagodne linie dużych lamp przednich oraz pokaźnych rozmiarów trapezoidalna atrapa chłodnicy prezentują się ładnie i oryginalnie. Płyta podłogowa w nowym modeli jest identyczna jak w poprzedniku, a tym samym i rozstaw osi - 310 cm. Wyraźnie za to dłuższy jest zwis przedni (+10 cm) oraz tylny (+11,6 cm). Nowy Trafic ma więc długość 499,8 cm w wersji L1 oraz 539,8 cm w wariancie L2. Łącznie przewidziano cztery wersje furgonów na bazie tego modelu, które oznaczono jako L1H1, L2H1, L1H2 oraz L2H2. W modelu L1 długość ładowni wynosi 250 cm, a w wersji L2 – 290 cm. To w obu przypadkach 10 cm więcej niż w starej generacji. Kubatura ładunkowa zatem również się powiększyła i może wynieść od 5,2 oraz 8,6 m3.DSC 0259 resizeProducent Trafica chwalą się, że możemy w nim przewieźć przedmioty o długość 375 cm (przy zamkniętych drzwiach tylnych), a nawet 415 cm. W tym drugim przypadku tylne drzwi pozostaną uchylone, ale nie zasłaniają one tylnych lamp. Tu doskonale się sprawdza specjalne rozwiązanie, która pozwala zablokować drzwi w pozycji lekko uchylonej. Przewożenie ponad czterometrowych przedmiotów umożliwia sprytnie pomyślany schowek pod siedziskiem pasażerów, do którego możemy się dostać uchylając klapkę w ścianie od strony ładowni. Drugą klapkę możemy uchylić z przodu, tuż pod nogami pasażerów, dzięki czemu przez w powstałą lukę możemy włożyć długie przedmioty. Zabiorą one jednak nieco przestrzeni na nogi. Kolejną nowinką jest możliwość montażu specjalnego stelażu pod dachem ładowni, w którym możemy umieścić np. drabinę. Stelaż ten ma jednak ograniczoną ładowność – 15 kg. DSC 0249 resizeZ duchem czasówProducent zadbał o wiele praktycznych rozwiązań we wnętrzu. Znajdziemy tu m.in. uniwersalny uchwyt na smartfon, a tuż nad środkową konsolą dodatkowy uchwyt na tablet, który, po sprzężeniu przez bluetooth może pełnić funkcję wyświetlacza multimedialnego i nawigacji. Jeśli nie korzystamy z tych rozwiązań możemy zamówić fabryczny dotykowy, 7-calowy ekran multimedialny. W składanym oparciu dwuosobowego fotela przedniego możemy znaleźć schowek np. na laptop, który da się ustabilizować specjalną taśmą. Na zewnętrznej stronie składanego oparcia znajdziemy tablicę do której, np. kurier może doczepić notatki, i którą to tablicę możemy wyjąć i niemal pionowo osadzić na złożonym oparciu kierując ją albo w stronę kierowcy lub pasażera siedzącego bliżej okna. Pod siedziskami pasażerów wygospodarowano pokaźny schowek o pojemności 42-litrów. Wreszcie w osłonie przeciwsłonecznej zamontowano potężne szerokokątne lusterko z tworzywa. Podobnie jak w innych dostawczakach przesunięta do wnętrza kabiny dźwignia zmiany biegów sprawia, że nie ma za wiele przestrzeni na nogi środkowego pasażera. W miarę komfortowo mogą podróżować na tym miejscu osoby o wzroście ok. 170 cm. DSC 0265 resizeJeden niewielki silnikPod maską Renault montowany jest silnik diesla o pojemności 1,6-litra Energy dCi, który zastąpił w ofercie całą paletę jednostek dwulitrowych. Silnik będzie dostępny w czterech wariantach: z jedną sprężarką i mocami 90 oraz 115 KM (260 Nm oraz 300 Nm), a także z dwoma turbosprężarkami BiTurbo, przy użyciu których moc wzrasta do 120 lub 140 KM (320 Nm lub 340 Nm). W porównaniu z jednostką dwulitrową nowy motor jest lżejszy o 25 kg i wg producenta ma wykazywać się mniejszym o ok. 1 l/100 km spalaniem.Trafic już powstaje we francuskim Sandouville a nie w hiszpańskiej Barcelonie, jak poprzednik.Na rynku przyjdzie mu się zmierzyć np. z Volkswagenem Transporter T5, Fordem Transit Custom, Mercedesem Vito czy Fiatem Scudo.Przemysław Dobrosławski   

Przeczytaj również
Popularne