Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Kluczem jest poziom usług

Tomasz Reif fmtNiemal nigdy we wszelkiego rodzaju zestawieniach samochodów flotowych nie pojawia się marka Mitsubishi. Tymczasem japoński koncern jest liderem sprzedaży w Polsce w segmencie, który jest niezwykle istotny. Mowa o pikapach. Tomasz Siwiński: Panie Tomaszu, Mitsubishi jest marką flotową czy nie?Tomasz Reif: Marka Mitsubishi jest marką flotową za sprawą dobrej oferty, jaką ma dla przedsiębiorców. Najlepszym przykładem jest Mitsubishi L200 – najczęściej wybierany przez firmy pikap z napędem na cztery koła. Cieszy się on ogromnym powodzeniem i świetną opinią wśród firm budowlanych, energetycznych, telekomunikacyjnych oraz służb ratowniczych i leśnych. Mitsubishi od lat jest ekspertem w konstruowaniu samochodów z napędem na 4 koła, w tym SUV-ów (Outlander, Pajero), pikapów (L200) i crossoverów (ASX) i w kolejnych latach będzie rozwijać i wzbogacać właśnie taką gamę pojazdów. Mitsubishi Outlander i ASX cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród klientów flotowych, w tym wśród firm najmu długo- i średnioterminowego oraz wypożyczalni aut i w obu segmentach odnotowujemy znaczący wzrost sprzedaży.Zanim zapytam o samochody, rabaty, finansowanie itp., zapytam o to, co wielu nurtuje. Czemu części do Mitsubishi są takie drogie?To mit, który miał początek w trudnym dla nas okresie bardzo wysokiego kursu jena. Obecnie porównywaliśmy ceny części z bezpośrednią konkurencją i są one podobne. Ponadto klientom flotowym przygotowujemy kalkulację kosztów eksploatacji floty celem porównania. Dodatkowo zapewniamy serwisowy program flotowy stworzony wg najwyższych standardów. Oferujemy również przedłużone gwarancje, które zabezpieczają użytkowników przed niespodziewanymi sytuacjami. Mitsubishi to przede wszystkim jakość – w związku z tym części do samochodów są bardzo trwałe. Wiele marek się zeuropeizowało, tymczasem Mitsubishi wciąż uchodzi za markę japońską. To atut czy przeszkoda?Zarówno klienci, jak i my, uważamy ten fakt za atut – to właśnie słynna japońska precyzja, jakość i niezawodność wyróżniają markę Mitsubishi od innych producentów i sprawiają, że klienci skłonni są zaufać właśnie nam. To nie przypadek, że auta Mitsubishi zajmują czołowe miejsca w rankingach niezawodności. Dodatkową zaletą jest biegłość technologiczna. Mitsubishi Motors to firma stworzona przez inżynierów. Jej fundament stanowią najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, wielokrotnie nagradzane przez naukowców, klientów i media. To dzięki nim Mitsubishi 12-krotnie zwyciężyło w rajdzie Dakar i 5-krotnie sięgnęło po zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC. W przyszłym roku zadebiutuje przełomowy model w historii motoryzacji – Mitsubishi Outlander PHEV – pierwszy SUV 4x4 od podstaw stworzony jako hybrydowe auto elektryczne z doładowaniem zewnętrznym. Wraz z funkcjonalnością Outlandera będzie oferował 824 km zasięgu przy spalaniu 1,9 l/100 km. Oczywiście, Europa to najważniejszy rynek odniesienia, więc dbamy o to, by każdy nasz model spełniał najsurowsze normy i wymagania europejskich klientów. Czy poza Skanską i kontraktem na L200, możecie się Państwo pochwalić dużym kontraktem flotowym? Nie pytam złośliwie, tylko marka spod znaku trzech diamentów kojarzy się jako marka nie dla dużych flot, tylko sektora MŚPOstatnio ponad 50 egzemplarzy Mitsubishi L200 trafiło do polskiej policji oraz firmy PGE. 50 sztuk Mitsubishi ASX sprzedaliśmy też firmie Express. Cały czas prowadzimy rozmowy z wieloma kontrahentami, ale na tym etapie jeszcze nie mogę zdradzać szczegółów.Gdyby z oferty wyjąć Pajero, i-MiEV i Lancera Evolution X, nie zostaje zbyt wiele flotowych modeli. Colt, Lancer i L200. Poza tym Outlander i ASX, które nie są flotowe. Która z tych grup sprzedaje się najlepiej?Zdecydowanym liderem sprzedaży flotowej jest pikap Mitsubishi L200, ale Outlander także zdobywa coraz silniejszą pozycję jako samochód dla kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla. ASX został doceniony przez firmy najmu długo- i średnioterminowego oraz wypożyczalnie aut. Jak mówiłem wcześniej, to auta 4x4 typu SUV, crossover i pikap są specjalnością Mitsubishi, więc właśnie takie samochody promujemy wśród nabywców flotowych. Czy spotkał się Pan z opiniami, że szkoda, iż nie ma w ofercie samochodu dostawczego?Raczej nie – może wynika to z tego, że nasi klienci dobrze znają naszą gamę aut i wiedzą, że pikap L200 jest samochodem dostawczym. Klienci często korzystają z wielu możliwości dostosowania L200 do specyficznych potrzeb, jakie stwarzają zabudowy przestrzeni ładunkowej. Montujemy zabudowy nie tylko oferowane w standardowej ofercie, ale także stworzone na zamówienie, specjalnie dostosowane do potrzeb danej firmy.Pana koncern nie walczy ceną i dużymi rabatami, a Polska to rynek ceny. Jak zatem walczyć o klienta flotowego?Uważam, że kluczem do sukcesu jest najwyższy poziom usług, odpowiednie podejście do klienta i bardzo dobry produkt. Klientów przekonują do zakupu kluczowe cechy aut Mitsubishi – legendarna trwałość i jakość oraz bezpieczeństwo i techniczne zaawansowanie. Po zakupie natomiast bardzo dbamy o jakość usług. Ważna jest najwyższa dbałość o klienta i duża elastyczność w dopasowywaniu oferty do oczekiwań danej firmy, co oferuje nasz program obsługi posprzedażnej.

Przeczytaj również
Popularne