Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Jeden olej wspólny dla samochodów BMW, VW i Mercedesa

Castrol wprowadza na rynek pierwszy na świecie olej silnikowy 0W-20
o niskiej lepkości, zatwierdzony jednocześnie przez marki BMW,
Mercedes-Benz i Volkswagen.

Firma Castrol wprowadziła na rynek olej silnikowy nowej generacji 0W-20 o niskiej lepkości i długiej żywotności – Castrol EDGE 0W-20 LL IV – pierwszy tego rodzaju środek smarny, który jednocześnie uzyskał najnowsze aprobaty niskiej lepkości od firm BMW, Mercedes-Benz i Volkswagen. Ten nowy produkt nadaje się do stosowania w pojazdach z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydowymi oraz jest dostępny dla konsumentów i serwisów w opakowaniach o pojemności 1, 4 i 5 litrów.

Z aprobatą trzech producentów

Castrol EDGE 0W-20 LL IV uzyskał trzy formalne aprobaty powszechnie uważane za jedne z najbardziej restrykcyjnych w całej branży: BMW Longlife-17 FE+, MB-Approval 229.72 (Mercedes-Benz) i VW 508 00/ 509 00 (Volkswagen). Ponadto ten nowy środek smarny jest zatwierdzony dla Porsche C20, spełnia specyfikację Ford WSS-M2C956-A1, a także wymagania producentów OEM zalecających stosowanie olejów ACEA C5 lub ACEA C6 0W-20.

Castrol EDGE to nasza najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych, spełniająca najbardziej wymagające specyfikacje. Obecność w czołówce szybko rozwijającej się branży jest przykładem wiodącej współpracy Castrol z producentami pojazdów w zakresie opracowywania olejów silnikowych, które mogą poprawić osiągi i zwiększyć wydajność.

Ten pierwszy na świecie środek smarny typu „combi” 0W-20 o niskiej lepkości pokazuje, w jaki sposób wykorzystujemy najnowsze osiągnięcia technologiczne i dostarczamy je w produkcie, który przeznaczony jest do wielu zastosowań – powiedział Ralf Wobben, specjalista ds. marki i produktu w Castrol Europe.

Niska lepkość

Rygorystycznie testowany przez ponad 10 000 godzin, Castrol EDGE 0W-20 LL IV zmniejsza tarcie, zwiększa wydajność i redukuje szkodliwe emisje. Nowy produkt został zaprojektowany tak, aby sprostać wielu wyzwaniom związanym z nowoczesnymi silnikami. Podczas gdy mniejsze, silniejsze jednostki oferują większą oszczędność paliwa, częstsze stosowanie turbodoładowania może zwiększyć ciśnienie wewnątrz silnika – formuła Castrol EDGE 0W-20 LL IV o niskiej lepkości minimalizuje energię wymaganą do przemieszczania go po wewnętrznych elementach silnika.

Zdarzenia przedwczesnego zapłonu przy niskiej prędkości (LSPI) mogą wystąpić, gdy mniejsze silniki z turbodoładowaniem są poddawane dużym obciążeniom przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej może nastąpić przedwcześnie, powodując nadmierne ciśnienie w cylindrach, prowadząc do zwiększonego hałasu silnika, a w skrajnych przypadkach do jego katastrofalnego uszkodzenia. CASTROL EDGE 0W-20 LL IV spełnia wszystkie wymagania testów LSPI, znacznie zmniejszając ryzyko wystąpienia takich zdarzeń.

Przeczytaj również
Popularne