Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

II edycja kampanii „10 mniej. Zwolnij!”

krdW dniu 17 czerwca 2014 roku rozpoczyna się druga edycja, rozpoczętej w ubiegłym roku przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, kampanii społecznej na rzecz ograniczaniazjawiska nadmiernej prędkości oraz zwiększenia bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu pn. „10 mniej. Zwolnij!" Emisja kampanii w stacjach telewizyjnych i radiowych trwać będzie od czerwca aż do Światowego Dnia Ofiar Wypadków Drogowych, który przypada na 17 listopada br.W tegorocznej edycji zaprezentowany zostanie nowy spot pokazujący różnicę pomiędzy skutkami jazdy z prędkością 60 km/h i 50km/h w momencie gdy na drodze dochodzi do niebezpiecznego zdarzenia i konieczności hamowania. Ekspertem tłumaczącym sytuację i konsekwencje wynikające z różnicy prędkości jest policjant, biegły sądowymłodszy aspirant Robert Opas z Komendy Stołecznej Policji. Kampanię uzupełniać będą także 2 spoty znane z ubiegłorocznej edycji kampanii: spot prezentujący wypadek z udziałem pieszego wskazujący różnicę pomiędzy skutkami zderzenia z pojazdem jadącym 60km/h i 50 km/h, a także spot, w którym występują rodziny ofiar pieszych, którzy zginęli potrąceni przez kierowców przekraczających dozwoloną prędkość. Ten ostatni spot będzie szczególnie eksponowany w listopadzie, im bliżej do Światowego Dnia Ofiar Wypadków Drogowych.Jak komentuje Maciej Mosiej, Sekretarz Krajowej Rady BRD: „Dwa największe problemy bezpieczeństwa na drogach w Polsce to ogromna liczba ofiar wśród niechronionych uczestnikówruchu, szczególnie pieszych oraz rozmiary zjawiska rozwijania nadmiernej prędkości przez większość kierowców na polskich drogach. Oba problemy zostały uznane za priorytety w ProgramieRealizacyjnym na lata 2014-2015 powstałym do Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Rozpoczynająca się w czerwcu druga odsłona kampanii „10 mniej. Zwolnij!" jest jednym ze sposobów na zmianę niebezpiecznych zachowań wielu kierowców. Jeśli uda się zmniejszyć średniąprędkość pojazdów przekraczających prędkość, to będziemy na najlepszej drodze do ograniczenia liczby ofiar".Źródło: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Przeczytaj również
Popularne