Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Dacie z LPG biją rekordy popularności. Najpopularniejszy model? Duster

Dacia podsumowała pierwsze półrocze 2024 roku. Najpopularniejszym modelem jest Duster, później Sandero. W sumie po pierwszej połowie roku zarejestrowano w Polsce 9120 samochodów Dacia, z czego 64 proc. z fabryczną instalacją LPG.

Dacia jest jedynym producentem oferującym kompletną gamę samochodów wyposażonych w fabryczne instalacje LPG. Jak widać, klienci marki oczekują takiego napędu, bo ze wszystkich 9120 zarejestrowanych w pierwszej połowie roku aut, aż 64 proc. miały takie zasilanie. W przypadku modelu Jogger aż 86 proc. zarejestrowanych aut stanowiły samochody z fabryczną instalacją LPG.

Z podsumowania półrocza wynika, że Dacia jest szóstą marką pod względem sprzedaży do klienta indywidualnego. Kupili oni 4608 samochodów, co w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku stanowi wzrost o 3 proc.

Najwyższe wersje wyposązenia

Złożono już 3300 zamówień na Nową Dacię Duster. W większości, aż w 87 proc., były to zamówienia na najwyższe wersje, Journey i Extreme, w 29 proc. na Dustera w wersji hybrydowej HEV i 15 proc. na samochody z napędem 4x4. Najpopularniejszymi kolorami są nowości w marce Dacia, a więc Szary Schiste (29 proc. zamówień) oraz Sandstone (26 proc. zamówień).

Ten rok jest ważny dla Dacii przede wszystkim, dlatego, że na rynku pojawił się Nowy Duster, trzecia generacja kultowego SUV-a marki, który już cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. Wprowadziliśmy również wersję hybrydową modelu Jogger, a w październiku do sieci trafi Nowa Dacia Spring, samochód elektryczny dostępny w cenie od 76 900 zł.

Spring to trzeci najlepiej sprzedający się samochód elektryczny na rynku klientów indywidualnych w Europie. W tym roku będzie miała również miejsce premiera Nowej Dacii Bigster – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

Silniki dwupaliwowe

Najbardziej popularnym modelem marki w pierwszej połowie roku była Dacia Duster. Dużym zainteresowaniem wśród klientów indywidualnych cieszyła się także Dacia Sandero. Udział tej grupy klientów w sprzedaży Sandero stanowił 67 proc. wszystkich zarejestrowanych aut. Najchętniej wybieraną wersją było Sandero Stepway (83 proc.). Klienci najczęściej decydowali się na samochody z silnikiem dwupaliwowym ECO-G 100 (84 proc.).

Podobnie w przypadku Dacii Jogger, 86 proc. klientów wybierało samochody z fabryczną instalacją LPG, a 71 proc. zamawiających wybierało wersję 7-miejscową.

Spring i Bigster

Druga połowa roku zapowiada się jeszcze ciekawiej, bo w październiku tego roku do klientów trafi odnowiona, elektryczna Dacia Spring. To wszechstronne i jedno z tańszych aut elektrycznych na rynku (ceny zaczynają się od 76 900 zł) dostępne będzie w 6 kolorach, posiada bagażnik o pojemności 308 l, a do wyboru będzie miało dwa silniki elektryczne.

W tym roku zaplanowana została również premiera i otwarcie zamówień na Dacią Bigster, która w salonach pojawi się w przyszłym roku.

Gwarancja

Dacia kusi także nowym programem gwarancji — Dacia ZEN, przeznaczonym dla klientów, którzy po zakończeniu gwarancji fabrycznej chcieliby przedłużyć ochronę i mogą to zrobić, dokonując przeglądów serwisowych u autoryzowanych partnerów Dacii.

Dacia ZEN pozwala na coroczne przedłużenie ochrony gwarancyjnej na 12 miesięcy lub 30 000 km przebiegu (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze). Gwarancja Dacia ZEN podlega corocznemu odnowieniu po przeprowadzeniu przeglądu w autoryzowanym serwisie aż do osiągnięcia przez pojazd 7 lat lub 150 000 km przebiegu.

Przeczytaj również
Popularne