Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Arcfox. Widziałem trzy nowe modele. Szkoda, że nie mam małych dzieci

Podczas Poznań Motor Show premierę miała długo zapowiada chińska marka. Arcfox pokazał trzy modele, z czego jeden w Europie pojawił się po raz pierwszy. To Kaola który, choć skradła serce widzów, ma trafiać w trudną niszę. Bo przecież liczba urodzeń w Polsce spada. O co tutaj chodzi?

Arcfox to samochody klasy premium. Marka powstała w 2017 roku dzięki współpracy joint-venture ze znanym koncernem technologicznym Magna. Jej celem jest wprowadzenie na europejski rynek przystępnych cenowo i zróżnicowanych samochodów elektrycznych dla każdego. Marka należy do grupy BAIC, tej samej, która produkuje dostępne u nas modele Beijing 3, 5 i 7 oraz zaprezentowane także na targach w Poznaniu modele terenowe BJ.

Zachęta dla młodych rodziców

Wszystkie Arcfoxy napędzane są wyłącznie prądem. Na targach w Poznaniu zadebiutowały trzy modele: SUV średniej klasy — Alfa T, coś w rodzaju auta GT, czyli nieco podniesiony liftback — Alfa S i… rodzinna Kaola. I właśnie ten najmniejszy samochód wzbudził na targach największe zainteresowanie.

Trudno się dziwić, to auto nieznanego u nas segmentu Smart Parenting Vehicle. Co to oznacza? Że to idealne auto dla młodych rodziców. Nie tylko ze względu na wygodne i przestronne wnętrze, ale takie gadżety jak elektrycznie sterowany fotelik dla dziecka z czujnikiem konieczności zmiany pieluszki, przewijak zamontowany fabrycznie, ruchomy stolik, przesuwane prawe drzwi (lewe są normalnie otwierane), podgrzewacz na butelkę i lampę dezynfekująca wnętrze auta po jego zamknięciu. Jest też kamera do obserwacji pociechy na tylnej kanapie, tryb snu pozycji fotelika, miłe dla ucha dźwięki i stonowane oświetlenie a wszystko okraszone nietypowym kolorem nadwozia, tapicerki we wnętrzu oraz miłymi i łatwymi w utrzymaniu czystości materiałami.

Do tego warto dołożyć składany przedni fotel pasażera, by miejsca do obsługi dziecka było więcej i duży bagażnik, który pomieści wózek.

A z motoryzacyjnego punktu widzenia? Kaola ma napęd elektryczny o mocy 163 KM, baterię LFP o pojemności 59 kWh gwarantujące zasięg 500 km, szybkie ładowanie i 7 poduszek powietrznych. i jeśli tylko cena będzie adekwatna i atrakcyjna być może to byłby świetny sposób, na zwiększenie dzietności w Polsce. Siedząc w Kaoli sam żałuję, że nie mam małego dziecka.

S jak Tesla S

Arcfox Alpha S to z kolei flagowy model marki. Auto ma niemal 5 metrów długości i blisko 2 metry szerokości, ale za sprawą dość wysokiego nadwozia i tylnej części z podnoszoną klapą bliżej mu do liftbacka niż limuzyny.

We wnętrzu miejsca nie brakuje, podobnie jak gadżetów z wyższych klas. Drzwi otwierają się tutaj np. automatycznie. Olbrzymie ekrany ciągną się niemal przez całą deskę rozdzielczą. Pozycja za kierownica jest wygodna, a na tylnych fotelach miejsca nie brakuje. Do tego wszędzie mamy dobrej jakości materiały a dźwignia zmiany biegów wykonana z czegoś, co przypomina kryształ.

Jak na auto elektryczne przystało, sporo uwagi poświęcono aerodynamice. Jest aktywna, co powoduje, że współczynniki oporu powietrza Cd wynosi 0.248.
Arcfox Alpha S dostępny jest w kilku odmianach napędu. Topowy ma 435 KM, napęd na cztery koła i przyspieszenie do setki w 4,2 sekundy. Baterie o pojemności 94,5 kWh brutto mają gwarantować zasięg do 735 kilometrów.

SUV de Silvy

Trzecim modelem jest SUV — Alfa T. Eleganckie linie nadwozia, smukłe kształty i subtelne dodatki to zasługa Waltera de Silvy, jednego z najlepszych projektantów w branży, przez lata związanym z Audi i Volkswagenem.

Alfa T ma 4,79 m długości i 194 cm szerokości, czyli jest porównywalna z Audi Q6 e-tron i tylko ciut mniejsza od Volkswagena Touarega. We wnętrzu jest dużo miejsca, bagażnik ma 460 litrów, a na desce rozdzielczej króluje olbrzymi podłużny ekran. Dodatkowy ekran wzorem Porsche i Audi właśnie zamontowano poniżej, tuż przy konsoli środkowej.

Napęd elektryczny Arcfoksa Alpha T ma 217 KM i 360 Nm lub 435 i 720 Nm. Bateria o pojemności 94,5 kWh brutto gwarantować ma zasięg do 688 km.

Ile będa kosztowały nowe modele nowej marki? Tego nie wiaedomo. Samochody mają pojawić się jeszcze w tym roku, ejdnak cenniki nie sa jeszcze znane.

Przeczytaj również
Popularne