Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Floty mają się coraz lepiej

obop_LogoBadania przeprowadzone przez TNS OBOP w polskich przedsiębiorstwach posiadających przynajmniej jeden pojazd firmowy pokazują, że managerowie zarządzający flotą dość optymistycznie patrzą w przyszłość, prognozując dynamiczny rozwój floty. Z wywiadów przeprowadzonych z osobami podejmującymi decyzje na temat pojazdów służbowych w firmach posiadających przynajmniej jeden pojazd firmowy wynika, że kryzys mamy już poza sobą, a przynajmniej mają go za sobą firmy posiadające pojazdy flotowe. Dane uzyskane w badaniu wskazują na dynamiczny rozwój floty. Tendencja ta widoczna jest przedsiębiorstwach bez względu na ich wielkość, choć największy odsetek zaobserwować można w firmach średnich (44% takich firm planuje rozwój floty w najbliższych 3 latach) oraz dużych (gdzie odsetek firm planujących wzrost floty wynosi 35%). Porównując wyniki dla firm polskich do danych z całej Unii Europejskiej, Polska wypada zdecydowanie korzystniej. Dynamika rozwoju floty (różnica pomiędzy planującymi wzrost a spadek) jest u nas istotnie wyższa, szczególnie dla firm średniej wielkości.Rozwojowi floty towarzyszy zainteresowanie usługami dodatkowymi związanymi z posiadaniem aut służbowych. Szczególnie większe firmy chcą wyposażać swoje auta w nowoczesne rozwiązania. 58% firm średnich i dużych planuje wyposażyć auta w systemy nawigacyjne (suma odpowiedzi bardzo i raczej zainteresowany), 63% w transmisję danych pokładowych (suma odpowiedzi bardzo i raczej zainteresowany), a aż 71% firm w raportowanie o stanie benzyny. Wynika z tego, że w Polsce przedsiębiorcy zainteresowani są raczej posiadaniem twardych danych, mogących pomóc w lepszej kontroli tego, co dzieje się z autem firmowym. Nieco mniej uwagi poświęcają natomiast miękkim danym takim jak kontrola emisji CO2 (40% - suma odpowiedzi bardzo i raczej zainteresowany) czy wskaźnikom zachowań kierowcy na drodze (28% - suma odpowiedzi bardzo i raczej zainteresowany).Wyniki badania wskazują, że niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa dominującą formą zakupu samochodu firmowego w Polsce jest samofinansowanie (51% firm deklarujących korzystanie z tej formy finansowania pojazdów w Polsce, 46% w UE). Niezmiennie duży potencjał do rozwoju mają metody oparte na leasingu zarówno operacyjnym (4% firm deklarujących korzystanie z tej formy finansowania pojazdów w Polsce, 8% w UE) jak i finansowym (23% firm deklarujących korzystanie z tej formy finansowania pojazdów w Polsce, 30% w UE).Niedawne zawirowania na rynku gospodarczym wpłynęły już na zmiany w polityce flotowej. Połowa firm (46%) nie planuje żadnych zmian w polityce flotowej w kontekście kryzysu gospodarczego. Pod tym względem nasi przedsiębiorcy nie różnią się w opiniach w stosunku do kolegów z innych państw Unii Europejskiej (49%).„Barometr CVO jest rodzajem miernika trendów na rynku i w tym sensie oddaje on zmiany na nim zachodzące. Tegoroczna edycja Barometru pokazała dość znaczy optymizm i wiarę w przyszłość, jaką przejawiają fleet managerowie. Miejmy nadzieję, że optymizm ten stanie się trwałym elementem towarzyszącym polskim przedsiębiorstwom - komentuje wyniki badania Andrzej Anterszlak, Senior Market Research Consultant TNS OBOP

Przeczytaj również
Popularne